شناسه خبر : 71569
شنبه 07 دي 1398 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مدالی که مزین بنام شهید«هادی»شد

میان آن همه شهدایی که در بهشت زهرا (س) در تهران آرمیده‌اند، روی برخی قبور، عنوان «یادبود» نقش بسته است. یعنی شهید مفقودالاثر که پیکر مطهرش هنوز برنگشته و یا به‌عنوان شهید گمنام در جایی دیگر به خاک سپرده شده است، مانند شهید «ابراهیم هادی» که پیکرش در کانال «کمیل» جا ماند و دیگر برنگشت. البته برخی از شهدا نیز به‌جهت محبوبیت‌شان با وجود این‌که پیکرشان برگشته و به‌خاک سپرده شده است، اما در بهشت زهرا (س) تهران هم مزار یادبود دارند، مانند شهید «محمدابراهیم همت» که در «شهررضا» واقع در استان اصفهان خاک‌سپاری شده اما در بهشت زهرا (س) تهران هم برای وی مزار یادبودی ساخته شده است.

در بهشت زهرا (س) تهران، روبه‌روی «خانه شهید»، مزار یادبود شهیدی وجود دارد که همیشه شلوغ است و بیشتر کسانی که به این یادبود مراجعه می‌کنند، از جوانان هستند. چراکه صاحب این مزار نیز خودش از جوانان است، مانند خیلی از جوانان شهیدی که جان خود را تقدیم اعتقادات و امنیت کشورشان کردند.

مدال افتخار شهید «ابراهیم هادی» برگردن نشان عالی کمیته پارالمپیک

اگر بگوییم که «ابراهیم» را اکثر جوانان امروز می‌شناسند یا این‌که اسم یا عکس وی را حداقل یک‌بار شنیده و دیده‌اند، اغراق نکرده‌ایم. شهیدی که کتاب زندگی‌نامه‌اش یعنی کتاب «سلام بر ابراهیم»، تاکنون جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های دفاع مقدس بوده است. شهیدی که همانند فامیلی‌اش، چه در دوران حیات مادی و چه در دوران حیات معنوی‌ خود، «هادی» بسیاری از جوانان بوده است.

شهید «ابراهیم هادی» آن‌قدر خاطرخواه دارد که برخی حاضرند حتی افتخارات خود را به وی تقدیم کنند. آری! «محمود خسروی‌وفا» رییس کمیته ملی پارالمپیک کشورمان، آبان امسال پس از دریافت نشان عالی کمیته بین‌المللی پارالمپیک از رئیس IPC، آن را به شهید «ابراهیم هادی» تقدیم کرد و گفت که این مدال را به شهید «ابراهیم هادی» تقدیم و از همه دعوت می‌کنم با زندگی این شهید بزرگوار آشنا شوند.

مدال افتخار شهید «ابراهیم هادی» برگردن نشان عالی کمیته پارالمپیک

در همین راستا، اخیراً نیز «خسروی‌وفا» به خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس گفته است: این مدال باید افتخار کند که بر سینه ستبر و معنوی شهید «ابراهیم هادی» قرار گرفته، چراکه این تنها مدالی است که در دنیا توانسته است این افتخار را داشته باشد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi