شناسه خبر : 71581
شنبه 07 دي 1398 , 13:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سیلی محکم به صهیونیست‌ها با دیپلماسی ورزش

فلسطین در چند سال گذشته با دیپلماسی ورزش، سیلی محکمی به رژیم اشغالگر قدس زده و حمایت هواداران فوتبال جهان را کسب کرده است.

سیلی محکم به صهیونیست‌ها با دیپلماسی ورزش/ فریاد

"فلسطین، فلسطین، فلسطین"، فریاد خشم و پیروزی است که ورزشگاه‌های فوتبال جهان را در چند سال گذشته لرزانده است. این فریاد به نوعی از پایتخت‌های مهم دنیا، صدای مظلوم را به تمام جهانیان از طریق دیپلماسی ورزش انتقال داده است.

با نگاه به رویدادهای بزرگ فوتبال در 5 قاره جهان متوجه می‌شویم که دشمن صهیونیست در زمینه دیپلماسی ورزشی، سیلی محکمی از سوی فلسطین خورده است. این شکست رژیم غاصب در جام‌های جهانی 2010، 2014 و 2018 و در جام باشگاه‌های جهان 2009، 2010، 2017 و 2018 رقم خورد.

* حقیقتی به نام برتری دیپلماسی ورزش فلسطین بر صهیونیست‌ها

پیروزی قدس بر دشمن صهیونیست، روایت یک شاعر یا روزنامه نگار آرزومند نیست؛ بلکه حقیقتی است که دشمن در تلاش برای سرپوش نهادن به آن است. البته گاهی، برخی از ما نیز به این پیروزی‌ها شک می‌کنیم. برداشت‌های این افراد برخواسته از فرهنگ شکست و ترس از دیگری است.

پیروزی بر رژیم غاصب اشغالگر با دیپلماسی ورزش می‌تواند انگیزه و ابزاری باشد تا فلسطینی‌ها با قدرت و با مبارزه بی امان، به آرمان‌های آزادی پایبند باشند. ایمان به برتری دیپلماسی ورزش بر سلاح دشمن صهیونیست باعث می‌شود تا امید به پیروزی و آزادی کامل سرزمین قدس در دل‌ها تقویت شود.

* حسرت صهیونیست‌ها به خاطر سیلی فلسطین

قبل از جام جهانی 2018، صهیونیست‌ها شکست بزرگی را متحمل شدند. رژیم صهیونیستی در آستانه این رویداد بزرگ تلاش کرد تا جنگی در زمینه دیپلماسی ورزش با فلسطین آغاز کند و ماهیت جعلی خود را تبلیغ کند. اما سیلی محکمی از سوی فدراسیون فلسطین خورد. صهیونیست ها از تیم ملی آرژانتین دعوت کردند تا دیداری دوستانه در سرزمین اشغالی برگزار کنند که با اعتراض شدید جبرئیل الرجوب، رئیس فدراسیون فلسطین همراه شد.

این دیدار حتی در جدول فیفا دی نیز ثبت شد اما فلسطین قوی تر از دشمن صهیونیستی عمل کرد. این بازی لغو شد و رژیم اشغالگر دست به دامن فیفا شد ولی چیزی جز حسرت و شکست عایدش نشد.

* پیروزی حق بر باطل در خارج از مستطیل سبز

روزها گذشت و جام‌جهانی 2018 آغاز شد. افتتاحیه باشکوهی برای جام جهانی برگزار شد. حذف آلمان در مرحله گروهی، شگفتی جام لقب گرفت و کرواسی با درخشش بی نظیر به فینال رسید. این جام جهانی در داخل مستطیل سبز با قهرمانی فرانسه به پایان رسید اما جام جهانی دیگری در خارج از زمین، میان قدس با رژیم غاصب درحال برگزاری بود.

مهمترین رویداد خارج از زمین در جام جهانی 2018 روسیه پیش از دیدار تونس با بلژیک رقم خورد. در تاریخ 25 ژانویه و قبل از آغاز این بازی، یک هوادار رژیم اشغالگر با در دست داشتن پرچم جعلی میان هواداران فوتبال آمد. هواداران تونسی بلافاصله به این اقدام واکنش نشان دادند و پرچم جعلی را از دست این هوادار گرفتند و به آتش کشیدند تا نشان دهند که فریاد مظلومان را می شنوند.

درگیری‌ای که با پیروزی قدس به پایان رسید. این اقدام هواداران تونسی نشان داد که هنوز آزادی قدس در وجدان جهانیان وجود دارد و ظالم همیشه محکوم به شکست است.

* فریاد «فلسطین، فلسطین» روی سکوهای جام جهانی 2018

شکست صهیونیست‌ها تنها به خارج از ورزشگاه ختم نشد بلکه به روی سکوها نیز کشیده شد. در دیدار تیم ملی مراکش با پرتغال نمی‌توانیم فریادهای "فلسطین، فلسطین" را از سوی هواداران شیرهای اطلس فراموش کنیم. وقتی بن عطیه و زیاش برای گرفتن توپ کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال تلاش می کردند، فریادهای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از سوی سکوها برای جهانیان صادر شد تا شکستی دیگر برای صهیونیست‌ها در ورزش رقم بخورد.

* پیام هواداران الجزایر برای رژیم منفور 

هواداران الجزایر پیش از آغاز جام ملت‌های آفریقا 2019 به میزبانی مصر، خیابان های قاهره را به جشنواره خشم و همدردی با فلسطین تبدیل کردند. آنها همه با شال ها و پرچم‌های فلسطین یک صدا فریاد زدند: «فلسطین آزاداست و صهیونیست‌ها منفور و رانده شده». این پیامی از سوی الجزایری‌ها برای مراکشی‌ها در جام جهانی 2018 بود که ما نیز قضیه فلسطین را فراموش نکردیم و آزادی قدس آرمان ماست.

* فلسطین در قلب هواداران فوتبال

حمایت‌های هواداران فوتبال از فلسطین و بیزاری از صهیونیست‌ها در جام باشگاه های جهان 2017 و 2018 در امارات ادامه پیدا کرد. اما بهترین صحنه در ماه دسامبر 2017 از سوی هواداران تیم الوداد مراکش شکل گرفت. آنها در دیدار تیمشان با نماینده مکزیک به میزبانی ابوظبی یکصدا شعار «فلسطین، فلسطین» سردادند. نکته غافلگیرکننده همراه شدن هواداران تیم مکزیکی با مراکشی‌ها بود که آنها نیز از فلسطین حمایت کردند.

* روایتی از قهرمانی‌های فلسطین در قلب استرالیا

جام ملت‌های آسیا 2015 برای رژیم غاصب به نقطه تاریکی تبدیل شد تا نام فلسطین در تمام رسانه‌های استرالیا هر روز به جهان به عنوان قهرمان مخابره شود. حضور تیم ملی فلسطین در این تورنمنت با وجود اشغال این کشور بوسیله صهیونیست‌ها و درخشش بازیکنانش مورد توجه گسترده رسانه ها بود.

تیم فلسطین دستاورد خوبی را از به کار بردن دیپلماسی در مسابقات ورزشی به دست آورد. قضیه قدس از آسیا به استرالیا و از آنجا به جهان مخابره شد. رسانه های سرزمین کانگوروها هر روز با پیروزی های فلسطین داستان قهرمانی های آنها را مقابل صهیونیست‌ها روایت می‌کردند.

فوتبال تبدیل به تریبونی شده بود که به جهانیان درباره ایثار و قهرمانی فلسطینی‌ها توضیح می‌داد و در مقابل ظلم‌های صهیونیست‌ها را برای دنیا فاش می‌کرد. دیدار تیم ملی فلسطین با اردن در ملبورن صحنه ای فراموش نشدنی خلق کرد؛ وقتی 60 هزار هوادار یکصدا نام «قدس» را فریاد می زدند.

*ورزش ابزاری تاثیرگذار برای مقابله با اشغالگران

اینها گوشه‌ای از پیروزی های فلسطین از طریق دیپلماسی ورزش و فوتبالی بود که باعث عقب نشینی و شکست دشمن صهیونیست شد. این همدلی ملت‌های مسلمان و جهان برای مبارزه با ظلم ها و اشغالگری نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند ابزاری مهلک برای شکست دادن ظالمان و متجاوزان باشد.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi