شناسه خبر : 71589
شنبه 07 دي 1398 , 16:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آرایی در جهت تضییع حقوق ایثارگران(۷)

با ارسال نامه دادیار شعبه سوم دادسرای دیوان محاسبات کشور و ارسال مفاد آن توسط معاونت توسعه مدیریت و امور مجلس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان‌ها و تقاضای اعمال قطع حقوق جانبازان حالت اشتغال، رئیس وقت کمیسیون ماده۱۶ به‌همراه دبیر این کمیسیون پیگیر دیدار با دادیار شعبه سوم دادسرای دیوان محاسبات و توجیه ایشان نسبت به این اقدام غیرقانونی شدند.

فاش نیوز - با ارسال نامه دادیار شعبه سوم دادسرای دیوان محاسبات کشور و ارسال مفاد آن توسط معاونت توسعه مدیریت و امور مجلس وقت بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان‌ها و تقاضای اعمال قطع حقوق جانبازان حالت اشتغال، رئیس وقت کمیسیون ماده16 به‌همراه دبیر این کمیسیون پیگیر دیدار با دادیار شعبه سوم دادسرای دیوان محاسبات و توجیه ایشان نسبت به این اقدام غیرقانونی شدند.

دادیار شعبه سوم پس از ملاقات و استماع سخنان و رویت مستندات و مدارک ارائه شده، نامه‌ای را در تاریخ 88/3/2 مبنی بر اصلاح نامه قبلی خود به ریاست وقت بنیاد ارسال و اعلام کرد: با عنایت به حدوث ابهام دربرداشت از مفاد نامه اصداری این مرجع و ابراز نگرانی برخی از برادران جانباز مراجعه‌کننده به این دادسرا اشعار می‌دارد هرگونه دریافتی جانبازان از بابت وضعیت جانبازی مشمول حکم قانونی مصرح در ماده واحده قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان بوده و تعارضی با دریافت حقوق و مزایای استخدامی یا حالت اشتغال افراد مشمول نداشته و مواجه با منع دریافت 2حقوق از صندوق‌های دولت و صندوق‌های بازنشستگی نمی‌باشد. اقتضا دارد به‌نحو شایسته مراتب به سایر واحدهای ذیربط اعلام گردد.

علاوه بر موارد فوق، تعدادی از جانبازان در دیدار با آقای رازینی، رئیس وقت دیوان خواستار تشریح رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری جهت جلوگیری از سوءبرداشت از این رأی شدند. رئیس دیوان عدالت اداری طی نامه شماره 32770/100/د41 مورخ88/3/13 خطاب به رئیس بنیاد شهید با اعلام مراتب قانونی به بنیاد اعلام کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برابر تبصره یک قانون حالت اشتغال، موظف به پرداخت حقوق حالت اشتغال جانبازان ازکارافتاده کلی و آزادگان ازکارافتاده کلی به‌عنوان تبصره یک می‌باشد.

با تفاصیلی که بیان شد جای تأمل دارد که همچنان کمیسیون ماده16 و برخی شعب دیوان عدالت اداری بدون مطالعه دقیق سوابق رأی صادره هیأت عمومی و با برداشت غلط از آن نسبت به صدور آرایی اقدام می‌کنند که فاقد مبنای قانونی برای قطع حقوق ایثارگران است. آنچه که از رأی شماره دادنامه799 مورخ87/11/13 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری کشور استنباط می‌شود، تأیید دادنامه شماره1365 مورخ86/9/7 شعبه بیست‌وسوم دیوان عدالت اداری است. با بررسی دقیق و موشکافانه رأی این شعبه به این نتیجه می‌رسیم که:

اولا: دریافت 2حقوق بابت حالت اشتغال خلاف قانون است. که در این مورد جای هیچ شبهه‌ای وجود ندارد و تا به حال هیچ ایثارگری مطالبه این دو حقوق را نکرده و هیچ کارشناسی بر آن صحه نگذاشته است.

ثانیا: در این رأی هیچ اشاره‌ای به ممنوعیت دریافت 2حقوق با منشأ استخدامی و منشأ ایثارگری نشده تا شعب دیوان و دیوان محاسبات کشور بتوانند با استناد به آن مانع پرداخت شوند.

شایسته است بنیاد در این زمینه با روشنگری و دفاع از حقوق ایثارگران مانع بروز چنین اشتباهات فاحشی در تضییع حقوق ایثارگران شود و شعب دیوان عدالت اداری و دیوان محاسبات کشور با ورود دقیق‌تر به مستندات و مدارک از بروز اشتباهاتی که می‌تواند زندگی ایثارگران را با چالش مواجه کند، خودداری کنند.

یوسف مجتهد

 

اینستاگرام
باسلام نباید به جانبازی که مشغول بکار میباشد و پستی را اشغال کرده است .حقوق حالت اشتغال داده شود.
باسلام ان زمان این عزیزان بدون هیچ گونه مزایای و حقوق در جبهه جنگ جان خود تقدیم انقلاب و خاک نمودن شما کجا بودید به نظرم هرچه به جانبازان شهدا و رزمندگان از لحاظ مالی کمک کنن کمه
تو بوی جنگ جبهه نبرید احتمال هم فقط تو فیلم دیدی کاش در مقابل پاتک دشمن قرار میگرفتی تا متوجه بشی 10 حقوق هم کمه
به خدا در کربلای یک مهران پاتک روز یازدهم تیر از سحر چندین بار مردیم وزنده برگشتیم .
اما با یک موج گرفتگی شدید که الان 33 سال است که امان من رو بریده .

حتی کارمند بودم رفتم با مدرک عالی توان کار نداشتم بازنشسته شدم .
ورم ریه وبرونشیت
پرده 2 گوش پاره وجراحی وباز پارگی
اعصاب وروان افتضا
جراحی سم مورد مهره های پشت
مصرف فراوان داروی اعصاب وروان
ناراحتی گوارشی ویبوست ودردهای نهان وعیان .از جوانیام جز ئ درد ودارو واتق عمل چیزی ندیدم آره پاتک دیدنش ادم را سالم نمی ذاره .
مجازی خفیف ان غرش ورعد وبرق آسمان است .بیماری نامردی است .
یعنی قضات برجسته ما اینقدرضعیف اند!
که چنین اشباهات بچه گانه ای رامرتکب شده اند!
وبارهادردیوان چنین اشتباهاتی رخ داده!
اگردیوان چنین است،،پس،ازقضات خرده ریزهیچ جای تأمل نیست.
این موضوعات به ضعف ریاست قوه قضاییه هم ربط دارد.
امیداست قضات محترم درموردهمه پرونده هادقت بیشتری به خرج بدهندومشکلات شخصی خودرادرموقع قضاوت کناربگذارندوگوشی های خودراهم هنگام دادرسی ومطالعه پرونده خاموش بفرمایند.
و غرور راهم کناربگذارید!
و.....
جناب مجتهد حقا و انصافا چرا یک نفر باید هم حقوق اشتغال بگیرد و هم از حقوق حالت اشتغال و از کارافتادگی برخوردار باشد. وقتی کسی ازکارافتاده کامل شناخته میشود که توانایی کارکردن نداشته باشد. نمیشود هم از کارافتاده باشی و هم شاغل باشی یعنی جمع نقیضین. کمی منصف باشید. اگر حقوق بامنشا ایثارگری است که عدالت حکم میکند به همه جانبازان و ایثارگران پرداخت شود اما به نسبت.بیشترین ظلم درقوانین ایثارگری به ایثارگران غیرشاغل دولتی شده است و آقای مجتهد و امثالهم نیز کمترین توجهات رو در نوشته ها شون به این قشر داشته اند. حق نیست که ایثارگران غیرشاغل دولتی مانند یامعادل امتیازات ایثارگران شاغل دولت از امتیازات برخوردار شوند؟
ماخواستارپیگیری واعمال ماده 38برای همه جانبازان بخصوص برای جانبازان حالت اشتغال بنیادکه هیج درآمدی جزاین حقوق ندارندهستیم.
ماخواستارپیگیری واعمال ماده 38برای همه جانبازان بخصوص برای جانبازان حالت اشتغال بنیادکه هیج درآمدی جزاین حقوق ندارندهستیم.لطفابدادمان برسید.
سلام ضعف شدید در امور خدمت رسانی به ایثارگران به حدی رسیده که تعمدی بنظر میرسند و بقول فرمایش آیت الله بزرگوار شائبه خیانت حس میشود.
سوال مهم و اساسی اینست که عده ای برای تصویب لوایح استعماری یقه پاره میکنند و دلیلش را عدم امکان مبادلات بانکی و مشکلات تامین مایحتاج مردم و خرید دارو و غذا اعلام میکنند اما لطفا از آنها با تیتر بزرگ سوال کنید:

(( اگر مشکلات مبادلات بانکی و تجارت خارجی تا این اندازه بغرنج و سخت است که مجبور باشند لوایح اسثماری را قبول کنند و برای وارد کردن داروی بیماران مشکلات لاینحل وجود دارد چگونه توانستند 16000 خودرو آنچنانی چندین میلیاردی وارد کشور کنند و بدون هیچگونه مشکلی پولش را پرداخت کنند؟ ))

مسئولان بلند پایه آمریکایی گفتند بخشی از مشکلات اقتصادی مردم ایران مربوط به تحریم است در حالیکه بخش زیادی از مشکلات اقتصادی به مدیریت ضعیف و فشل مربوط است. اعتراف دشمن را گرامی بداریم و از مسئولان اقتصادی بخواهیم بیش از این خوردن و خوابیدن عارضه های بسیار سختی بدنبال دارد که برای مثال میتوان از زخم بستر نام ببریم که اکثریت اصلاح طلبان دچارش شدند.
با سلام. ما خواستار عدالت حضرت علی هستیم چرا در قانون جامع ایثارگران حقوق ماده ۳۸ به کلیه جانبازان از کار افتاده و حالت اشتغال که از بنیاد حقوق میگیرند تعلق میگیرد ولی بنیاد به جانبازان زیر ۲۵درصد از کار افتاده کلی وحالت اشتغال اغما نمیکند پس عدالت کجاست آیا سزاوار با این حقوق کم و تورم زیاد به مسئولین برسانید
بسم تعالی


باسلام دعای خیر
احتراما اینجانب ابراهیم امینی سیوچ به استحضار می رساند جلوگیری از تضییع حقوق اینجانب جانباز ازکارافتادگی کلی و بسیج فعال و پیرو خط رهبری مدظل۹ه العالی می باشم را بعنوان احدی از شهدای زنده این مملکت اسلامی خواستارم نظر به اینکه اینجانب در شهرستان بانه که درفاصله ۲۰کیلومتری از نقطه صفر مرزی با کشور عراق واقع و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران به رهبری امام راحل حضرت امام خمینی ره و حضور ایادی آمریکای جنایتکار همواره محل درگیری نیروهای مخلص نظام با آمریکای جهانخوار بوده است زندگی می نمایم در منطقه بانه حین درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ضدانقلاب که بر اثر اصابت تیر دشمن مجروح شدم و دچار مصدومیت گردیدم وبه درجه جانبازی نائل شدم و حتی به علت عدم امنیت در روستاهای بانه در زمان ناچار به شهرستان بانه کوچ ودر حالی که فاقد شغل و درآمد بودم بصورت قراردادی در تاریخ 1369/9/18 در جهادسازندگی شروع بکار نمودم و بطور مستمر با سپاه پاسداران بانه همکاری صادقانه داشته ام اینجانب برای کسب افتخار و امتیاز جانبازی تلاش مستمری نمودم لیکن متاسفانه مدت ۱۵ سال بدون داشتن امتیاز جانبازی در جهادسازندگی مشغول فعالیت بودم که در این فاصله از سال 1377 در تحولات اداری به شرکت آب و فاضلاب روستایی بانه منتقل شدم و مزایایی از ناحیه جانبازی خودم دریافت نمی نمودم وصرفآ از تاریخ 1384/10/14اینجانب که حکم کار گری تابع قانون کار بودم به عنوان جانباز ازکارافتادگی کلی بصورت رسمی پس ازتقدیم مدارک وبررسی در شورای تآمین شهرستان وابراز فیلترهای اداری وغیره بعنوان جانباز ازکارافتادگی کلی شناخته شدم و حقوق دریافت می کردم ودرفوااصل زمانی مختلف بعلت عدم رعایت عدالت در مورد نحوه تعین درصد جانبازی معترض شدم که نهایتا" مورد موافقت قرار گرفتم ولی با عنایت به اینکه اینجانب به علت صدمات ناشی از اصابت تیر در حین همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بانه توانایی انجام کار در شرکت آبفار بانه نداشتم و اینجانب مشمول از کارافتادگی کلی حالت اشتغال جانبازان انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح شناخته شدم که براین اساس حقوق اینجانب از تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۳۰ برقرار بود ولی متآسفانه بنیادشهید وامور ایثارگران بدون دلیل قانونی و حتی درک شرایط اینجانب که همسان با تعداد۸ نفر دیگر در شهرستان بانه می باشد و هنوز هم حقوق خویش را دریافت می نماید حالت اشتغال حقوق بنده قطع نموده اندکه این امر تبعات روحی وروانی و حتی اجتماعی بسیار برای اینجانب و خانواده ام داشته ودارد٪ آیا یک بام دو هواست از مقام محترم تقاضا دارم که بعداز خدا پشت و پناه این قشر بی دفاع هستید لطف خودرا نسبت به درخواست معطوف بفرمائید تا حق بنده ضایع نگردد کد جانبازی 1201005132 کد ملی 3849966437 با تشکر فراوان
فقط میتونم بگم متأسفم...والسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi