شناسه خبر : 71590
دوشنبه 09 دي 1398 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در آستانه روز بصیرت

سنگر فرهنگی را خالی نگذاریم!

جنگ ما سال ۱۳۶۷ تمام نشد فقط ابزار آن تغییر کرد. چرا در برابر هجمۀ فرهنگی تحمیلی که مثل موریانه در حال تخریب دین و فرهنگ جامعه است، هیچ عکس العملی از خود بروز نمی دهیم؟

جانباز رمضانعلی کاوسی - 31 شهریور سال 1359 انسان گرگ صفتی به اسم صدام به سرزمین ما حمله کرد. گرچه کمی دیر جنبیدیم، اما چون او آشکارا و با سر وصدا به سمت ما هجوم آورد، باز هم فرصت واکنش پیدا کردیم و در برابرش ایستادیم و نهایتاً پیروز شدیم.
بعد از جنگ، هجمۀ فرهنگی دشمن بی سرو صدا و با تأنی مثل موریانه بر پیکرۀ دین و فرهنگمان افتاد. اگر به دقت فکر کنیم، به این نتیجه خواهیم رسید که ایستادن دربرابر گرگ، شجاعت می خواهد و دفعِ خطرِ موریانه بصیرت.

اکثر ما رزمندگان جبهۀ نظامی، با تمام شدن جنگ به خانه هایمان آمدیم و سرگرم زندگی شدیم. پنداشتیم که دشمن فقط در خط مقدم با ما قصد کارزار دارد و ما را در شهر و دیار خود به حال خودمان رها کرده است. بسیاری از ما فارغ از همه چیز به فکر «نام» و «نان» افتادیم. بعضی از ما در خط مقدم جبهه، حاضر بودیم حتی جانمان را فدای همسنگرمان کنیم. امروزه شماری از ما به شخصیتی تبدیل شده ایم که به جز رفاه خود و فرزندانمان دغدغۀ دیگری نداریم.

رسیدگی به احتیاجات زن و فرزند وظیفۀ هر انسانی است، اما ما به عنوان یک مسلمان آزاده موظفیم نسبت به اجتماع و آدم های دور و برمان نیز بی تفاوت نباشیم. واقعاً چرا بعضی از ما که به خاطر دفاع از خاک کشورمان از جان خود گذشتیم، امروزه برای دین و فرهنگمان که به تاراج می رود، ککمان هم نمی گزد؟

 بعد از جنگ، جهاد فرهنگی ما در کدام مقوله تعریف می شود؟ چرا عدۀ زیادی از جوان های امروزی برایشان مهم نیست حدود سی سال پیش در این مملکت جنگی خانمان سوز آغاز شد و مردم با چنگ و دندان از مملکت دفاع کردند. چرا شماری از جوان های ما با واژه های دین مداری، ایثار، شهید، جانباز و آزاده بیگانه اند؟

یک سؤال ساده: به نظر شما جوان هایی در اغتشاشات آبان ماه گذشته به اموال بیت المال آسیب رساندند، تا چه اندازه با فرهنگ دفاع مقدس آشنایی داشتند؟

 معتقدم شناساندن فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس به نسل نو این توانایی را دارد که می تواند آنان را به تفکر وا دارد. بر این باورم آشنا شدن نسل کنونی با اتفاقات و خاطرات رزمندگان در 8 سال دفاع این ملت می تواند اثرات تربیتی فراوانی به دنبال داشته باشد.

 چند روز پیش در دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان همایشی پیرامون تاریخ شفاهی دفاع مقدس شرکت کرده بودم. وقتی مجری گفت نثار ارواح طیبۀ شهدا صلوات و قرائت فاتحه، اکثر دانشجویانی که حضور داشتند از فرستادن یک صلوات خشک و خالی هم مضایقه کردند. من این جوانان را به بی دینی متهم نمی کنم، اما به عدم شناخت فرهنگ ایثار و شهادت متهم می کنم.
برادران همسنگر من، به نظر شما باید همۀ کم کاری ها را گردن دولت و مسئولان فرهنگی کشور بیندازیم؟ آنها که در خفا و آشکار ثابت کرده اند هیچ دغدغه ای ندارند! حال که چنین است، وظیفۀ من و تو چیست؟ آیا ما هم باید مثل آنان دست روی دست بگذاریم، سرمان را زیر برف کنیم و بر واقعیت های جامعه چشم ببندیم؟

به باور من جنگ ما سال 1367 تمام نشد فقط ابزار آن تغییر کرد. چرا در برابر هجمۀ فرهنگی تحمیلی که مثل موریانه در حال تخریب دین و فرهنگ جامعه است، هیچ عکس العملی از خود بروز نمی دهیم؟ چرا سنگرهای فرهنگی را رها کرده ایم. چرا صدای بمباران بی سرو صدای فرهنگی را که مدام از توپخانه رسانه های آن ور آبی و فضای مجازی در حال شلیک است نمی شنویم؟ چرا آتش شراره های شهوت و پول پرستی را که به خرمن اعتقاداتمان افتاده نمی بینیم؟ به نظر شما هجمه های فرهنگی دورۀ کنونی با تهاجم فرهنگی اوایل انقلاب قابل مقایسه است؟ قطعاً شما هم با من موافقید که تهاجم همه جانبۀ داخلی و خارجی این روزها با کمک تکنولوژیِ قابلِ دسترسِ کنونی صدها برابر شده است. آیا باید همچنان دست روی دست بگذاریم و تماشاگر باشیم؟

 حداقل تلاش کنیم فرزندان و اطرافیان خود را نجات دهیم. چرا باید جوانی که پدرش عضوی از بدنش را در جبهه از دست داده و بیشتر مردم به چشم یک قهرمان به او می نگرنند، باید در اقامۀ نمازش کاهلی کند؟
برادر رزمنده، جانباز عزیز، آزادۀ دلاور، ما از آقازاده ها، رانت خواران، دزدان بیت المال و سلبیریتی های بی درد توقعی نداریم. چرا بعضی از فرزندان من و شما نیز رویۀ دین گریزی در پیش گرفته اند؟ چرا به فکر چاره نیستیم؟ واقعاً عیب کار ما کجاست؟ بصیرتمان کجا رفت؟
قبول کنید خیلی از ما کهنه سربازان جنگ که ادعایمان هم می شود، آن قدر که برای تأمین احتیاجات مادی و رفاهی فرزندانمان تلاش می کنیم، برای دین و قیامت آنها سرمایه گذاری نمی کنیم.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام، اگر دقت کنید بعضی از جوانان در اقامه نماز کاهلی میکنند اما اعتقادات عمیقی دارند. همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند: مسئولان غربگرا باعث انحراف جوانان هستند زیرا مسئول غربگرا کشور را نابود میکند. مردم به نوع و سطح زندگی مسئولان توجه دارند اگر مسئولی همچون مقام معظم رهبری ساده زیست باشد مردم هم پیروی میکنند اما اگر مسئول دارای خانه چند هزار متری بالای شهر چندین میلیاردی داشته باشد بخشی از مردم تبعیت خواهند کرد و برای بدست آوردن زندگی لاکچری دست به هر اقدامی میزنند همانطور که آن مسئول از انواع رانت و امکانات حاکمیتی استفاده کرده است.
میدانیم مقام معظم رهبری بالاترین قدرت کشور اسلامی است چرا مانند همان مسئولان دارای زندگی لاکچری نشده؟ یقین داریم مقام معظم رهبری نسبت به تمام مسئولان کشور هوشمندتر است اما بجای اینکه فکرش را برای تصاحب ثروت و قدرت مصرف کند برای تعالی و پیشرفت کشور صرف کرده است.
از دل نوشته های عبدالرضا:

من شکایت دارم از دست شما
خون دل می بارم از دست شما
من شدم پل و شما رهگذرید
از من مانده بجا بی خبرید
یادتان هست که در هنگام جنگ
عهد بستیم که باشیم یکرنگ
مانده ام زخمی من اما ای دریغ
بر سرم اجل کشد هر لحظه تیغ
هوس حکومت ری کرده اید
پست هارا یک به یک طی کرده اید
یادتان رفت که یاری داشتید
در خطرها غمگساری داشتید
مست مستید و ریایی میکنید
پشت میزید و خدایی میکنید
من که ماندم بر سر پیمان خویش
دلم اما از شما گردیده ریش
من لگد مال شما گردیده ام
دل از این دنیایتان ببریده ام
مرکب رهوارتان میتازد
پیش ما رنگتان رنگ میبازد
کاسبی شد رونق بازارتان
وای بر دنیا و روزگارتان
قبل و بعد جنگ هیچ کسی جزء سردمداران حکومت فرهنگ مارا تخریب نکردند.فرهنگ ما روزی تخریب شد که قدرت طلبان ارزشمند شدند و خدا و قران را فدای گرفتن پست و مقام کردند .شعار و عملشان دروغ بود .تشنه گان قدرت بودند وخدمت برای فامیلشان بود و هست.مردم که اساس انقلاب بودند فراموش شدند،رزمندگان و مجاهدان راه آزادی فراموش شدند،جامعه با سرعت بیشتر به سوی خصلت های سرمایه داری رفت.شکاف طبقاتی بیشتر شد.قانون اساسی فراموش شد،آموزش و پرورش سه بار تغییر کرد،آموزش و پرورش رایگان فراموش شد،رشد فزاینده تورم،سرمایه سالاری،رانت خواری،آقا زاده بازی،فرار مغز ها،ربا خواری،دکل دزدی همه اینها توسط مسئولین و منسوبینشان که ادعای دیانت و اسلام خواهی دارند انجام شد و همه ملت دیدند مسلمانان سرمایه دار چه بلایی به سرمملکت آوردند.خب نسل جدید هم در این چهل سال درسی گرفت درس بزرگ.که دین وسیله شده برای قدرت طلبی و چپاول مردم.
پیشانی اَگر ز داغ گناهی سیه شود
بهتر ز داغ مهر نماز از سر ریا
نام خدا نبردن از آن به که زیر لب
بهر فریب خلق بگویی؛ خدا خدا...!

قابل توجه فاش !!!
ای حاجی دلت خوشه وقتی فرزندانمان میبینن ماهاهنوز برای نیازهای اولیه دردمندیم وعاجز و هیچ مسعولی حتی ککشم نمیگزه بصراحت میگه به عشق کی بخاطر کی ... توضیح زیاد واینجامجالی نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi