شناسه خبر : 71622
سه شنبه 10 دي 1398 , 12:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فراکسیون ناامید از دولت!

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی طی گفت و گویی وضعیت و عملکرد فراکسیون حاکم (فراکسیون امید) در مجلس را تشریح کرد...

فاش نیوز -  دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی طی گفت و گویی وضعیت و عملکرد فراکسیون حاکم (فراکسیون امید) در مجلس را تشریح کرد.

برپایه این گزارش، «مجتبی شاکری»، دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در رابطه با عملکرد فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: وضعیت موجود و عدم پیگیری مطالبات مردم از دولت، حاصل گفتمانی است که اصلاح طلبان هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در فهرست مجلس به آن تن دادند.

وی به وعده های بر زمین مانده دولتمردان و نمایندگان حامی دولت در خصوص برجام اشاره کرد و گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد که نه وضعیت معیشت مردم به نقطه قابل قبولی رسیده است و نه مردم در مطالباتشان در خصوص برجام به نقطه مشخصی دست پیدا کردند.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان این که لیست امیدی ها با دولت در خصوص برجام هم نظر بودند بیان داشت: جریان همراه دولت در مجلس یا همان جریان اصلاحات که در خصوص برجام با دولت همصدا و همسو بودند، شاهد هستیم در وعده هایی که به مردم دادند نه در بعد اقتصاد داخلی گشایش ایجاد شد و نه در برداشتن تحریم ها و تهدیدهای اقتصادی.

شاکری افزود: نقش فراکسیون امید در نشان دادن بی ثمر بودن مذاکرات برجامی، می توانست دولت را از قهقرای برجام نجابت دهند ولی متاسفانه این مهم حاصل نشد.

وی به بخش عمده ای از مشکلات مردم که مربوط به ناکارآمدی های وزارت نفت است اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در سئوال هایی که از وزیر نفت داشتند، نتوانستند وی را مهار کنند و در ادامه دیدیم پس از حذف کارت سوخت که در پی آن خسارات هنگفتی به کشور تحمیل شد، مجدداً آمدند و کارت های سوخت را بدون هیچ توجیه منطقی احیا کردند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر این که فراکسیون امید باید پاسخگوی گرانی، تورم و ناکارآمدی موجود باشد گفت: الآن دوره فرار از پذیرش مسئولیت عملکرد ریاست جمهوری است و اصلاح طلبان در صدد این هستند که مسئولیت بی تدبیری و ناکارآمدی دولت را به عهده نگیرند و در واقع کسانی که اپوزیسیون بودند اکنون می خواهند نقش اپوزیسیون را بازی کنند.

شاکری در پاسخ به این سوال که "آیا فراکسیون امید توانسته است وعده های انتخاباتی خود را محقق کند؟" بیان داشت: اگر وعده هایی که مردم را پای صندوق های رای کشید محقق می شد و به این که لیست امید همواره هماهنگ با رئیس جمهور بود، باید وضعیت معیشت مردم خیلی بهتر از وضعیت موجود می بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جریان امید منتقد دولت شده اند و حاضر نیستند مسئولیت بر سر کار آوردن رئیس جمهور را بپذیرند و پشت آن بایستند. باید توجه کرد این بدان معنا نیست که از هم جدا شدند؛ در واقع تاکتیکی را به کار می برند تا در انتخابات آتی به مردم بگویند ناکارآمدی دولت تقصیر ما نیست و می خواهند از پاسخگویی فرار کنند.

شاکری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "آیا در انتخابات آتی مردم دوباره به فراکسیون امید اعتماد می کنند؟" گفت: اختلافاتی که در بین جریان افراطی مرکزیت و بدنه اصلاحات وجود دارد نشان می دهد که آن ها انسجام لازم را در بین خودشان ندارند؛ برخی از اصللاح طلبان به پشتیبانی ارودگاه اغتشاشگران آمده اند و اقدامات سلطنت طلب ها، منافقین و آشوبگران اجاره ای را تائید می کنند و آن بیانیه 77 نفر را امضاء کردند.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با بیان این که بخشی از اصلاحات به بن بست تئوریک و گفتمانی دچار شده اند، اذعان داشت: اصلاح طلبان می خواهند از زیر بار مسئولیت و پاسخگویی فرار کنند؛ نظرسنجی ها نشان می دهد که مردم اقبالی به اصلاح طلبان ندارند. رئیس جمهوری که در ابتدای روی کار آمدن یک تائید 80 به 20 داشت یعنی 80 درصد مردم با گفتمان او موافق بودند، اما درحال حاضر در نظرسنجی دانشگاه تهران و صداوسیما ۷۰ درصد جامعه از روش ها، تصمیم ها و سیاست های اتخاذی آشفته دولت در حوزه اقتصاد تنفر دارند.

شاکری در پایان گفت: همه این نظر سنجی ها نشان دهنده این است که زیر 10 درصد بودن اعتماد به رئیس جمهور به نوعی می تواند زیر 10 درصد بودن اعتماد به «تکرار» می کنم آقای خاتمی باشد.

به نقل از دانا

اینستاگرام
...
در یکی از فیلم های قدیم : پیر مرد به همراهش که هر دو نفر مفلس و درمانده بودند گفت ؛
تو حمال حمال زاده ای و من آقای آقا زاده ؟!
بنابر این در موقع راه رفتن با فاصله از پشت سر من راه بیا ؟!
حکایت الآنه است ؟!
بعضی امور افتاده دست حمال حمال زاده ها ؟!
هر چند که از ثروت غنی شده اند ؟!
ولی کوته بین و فرومایه هستند ؟!
و از وجدان و عقل تهی ؟!
و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نوشتند :
که بچه های رشید و دلاور و جنگجو و با ایمان
: در این قانون جایی ندارند ؟!
و شدند ؛ رزمنده و جانباز ۵% که فقیر و بیچاره شدند ؟!
و انقلاب نابود شد ؟!
و فرهنگ ایثار و شهادت نابود شد ؟!
و رانت و فساد رایج شد ؟!
و مردم هم که همه می گویند :
جانبازان ویلچر رانانان ؛
مملکت را چاپیدند ؟!
آیا راست می گویند ؟!
البته که مردم همیشه همه چیز را می دانند .
و می فهمند ؟!
و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و مجریانش :
حمال حمال زاده ها هستند ؟!
و ایران را و شیعه را نابود می کنند ؟!
ماموریت داشتند و خوب عمل کردند ؟!
خوب ؟!
...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi