شناسه خبر : 71651
پنجشنبه 12 دي 1398 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثارگران باید حداکثر تا ۳ ماه پس از به کارگیری استخدام شوند

وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اعم از اینکه از طریق سهمیه یا خارج از سهمیه جذب دستگاه‌های مشمول قانون شده باشند، باید حداکثر پس از ۳ ماه به رسمی قطعی یا ثابت و یا دائم تبدیل شود...

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از الزام دولت به اجرای استفساریه ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی ایثارگران خبر داد.

 به گزارش فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب استفساریه تبصره 1 بند ذ ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه کشور از سوی نمایندگان ملت خاطر نشان کرد: بر اساس روال قانونی، هر طرح و لایحه ای پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید مجددا به مجلس ارسال می گردد تا به عنوان قانون به دولت ابلاغ شود.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس دهم ادامه داد: در صورتی که این استفساریه توسط شورای محترم نگهبان تأیید شود، وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اعم از اینکه از طریق سهمیه یا خارج از سهمیه جذب دستگاه‌های مشمول قانون شده باشند، باید حداکثر پس از 3 ماه به رسمی قطعی یا ثابت و یا دائم تبدیل شود.

رییس فراکسیون ایثارگران مچلس شورای اسلامی در خصوص مزیت تصویب استفساریه تبصره 1 بند ذ ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه برای جامعه ایثارگری متذکر شد: با اجرای این قانون، نیروهای پیمانی به رسمی قطعی و کارگری غیرثابت به دائم یا ثابت تبدیل وضعیت می شوند و برای تبدیل وضعیت استخدامی، لزومی به شرکت در آزمون استخدامی نیست

نماینده مردم ایثارگر رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود از بررسی استفساریه ای در خصوص فوق العاده ایثارگری خبر داد و تصریح کرد : پرداخت همزمان فوق العاده های ایثارگری به جانبازان، آزادگان و فرزندان معزز شهدا کاملا منطبق بر قوانین بوده و هست.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: هرگونه حذف یا عدم پرداخت یکی از فوق العاده ها از سوی دستگاه ها مورد پذیرش نیست و از طریق مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است و ما در فراکسیون ایثارگران مجلس پیگیر موضوع هستیم.

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: به همین منظور استفساریه ای از سوی فراکسیون ایثارگران مچلس شورای اسلامی تهیه کرده ایم که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

همچنین به گزارش ایثار، مهدی ایزدی، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، درباره متن این استفساریه تصریح کرد: با اشاره به تصویب استفساریه تبصره 1 بند (ذ) ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه توسط مجلس شورای اسلامی، در صورتی که این استفساریه توسط شورای محترم نگهبان تأیید شود، وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اعم از اینکه از طریق سهمیه مقرر در ماده ۲۱ جذب شده باشند یا خارج از سهمیه، جذب دستگاه‌های مشمول قانون شده باشند باید حداکثر پس از 3 ماه به رسمی قطعی یا ثابت و یا دائم تبدیل شود.
وی افزود: بر این اساس نیروهای کارمند پیمانی به رسمی قطعی و نیروهای کارگری غیرثابت به دائم یا ثابت تبدیل وضعیت خواهند شد و برای تبدیل وضعیت استخدامی آنها نیاز به شرکت در آزمون استخدامی نیست
.

*** یاسری

اینستاگرام
باسلام. جناب آقای نوروزی کمی هم به فکر ایثارگران غیرشاغل دولتی باشید. هرقانونی که برای ایثارگران تصویب می کنید فقط برای ایثارگران شاغل دولتی است. انگار ایثارگران غیرشاغل دولتی برای کشور دیگری جنگیده اند.
سلام ، در شرکتهای خصوصی وضعیت چگونه است
با سلام وعرض ادب
ضمن عرض تبریک وتهنیت به مناسبت شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی پدر معنوی همه فرزندان شهدا وآرزوی سلامتی برای مقام عظمای ولایت حضرت آقا خامنه ای . به جناب نوروزی عرض شود از وضعیت سازمانها ونهادها خبر ندارید برادر ما فرزندان شهدا بعد از ا0 سال کار شرکتی وقراردادی با هزار گرفتاری رسمی شدیم حال شما برای فرزندان جانبازان درصد پایین نطق تو خالی صادر نفرمائید با این کار هر نوع رابطه کاری که با سازمان متبوعشان دارند به خطر می اندازید بگذارید با همان قرارداد نان وماست مختصری برای خانواده شان ببرند با این کار باعث می شوید نیروهای ایثارگر به کارفرمایشان فشار بیاورند و دولت هم بخشنامه ندارد که تبدیل وضعیت کند آنها را با کارفرمایشان درگیر میکنید . در سازمانها 20درصد مافوق ها ایثارگر ستیز نیستند بقیه دنبال نقطه ضعف وتبصره میگردند که این کار نکنند حتی بفکر اخراج وتعدیل آنها می افتند پس یا از درصد بالاها شروع کنید وبا پیگیری تاحصول نتیجه پیش روید یا بیخیال این قوانین باشید که نبودشان برای ایثارگران نعمت بیشتریست وسلام
شما که رسمی هستید دغدغه ای که نداری.بزارید با همین دعوا که شما میگید اتفاق بیفته مهم رسمی شدن ما هست
آقای نوروزی شورای نگهبان که استفساریه را به مجلس برگشت زد. انتظار ما از شما نماینده جامعه ایثار و شهادت پیگیری مجدد و قدرتمندانه طرح برای تصویب انشالله به صورت قانون است.
منتظر شنیدن خبر های خوب از شما هستیم.
باعرض سلام وخسته نباشید این الحاقیه واقعازمان برمیشود انشالله یااخراج میشویم ویاعمرمان کفاف نمیدهدبه خدادیگرحوصله مان سررفته باحقوق ۱۵۰۰ شرکتی چه طور زندگی کنیم توروخداکارکنید.فرزندجانباز۶۵درصد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi