شناسه خبر : 71654
چهارشنبه 11 دي 1398 , 10:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در وصف جانباز شهید، حسین براتعلی؛

یا حسین شهید!

انسانی مهربان، خیرخواه، خیر و با اینکه دست هایش هم کار نمی کرد، دستگیر بسیاری از همنوعانش و درماندگان بود که حتی حیوانات بری و بحری و سماوی هم از سفره دل مهربانش بی نصیب نمی ماندند...

فاش نیوز -  جانباز بسیجی و جهادگر شهید، «غلامحسین براتعلی» که سال 1362 از ناحیه گردن قطع نخاع شده بود، از جمله جانبازان باروحیه و پرتلاشی بود که بسیاری از افراد سالم و سرپا حسرت همت، اراده و توانمندی او را می خوردند. حسین اگرچه دست و پاهای خود را در مسیر عزت و سربلندی این ملت و مرز و بوم نثار کرده بود ولی طبعی بلند، اندیشه ای پویا و توانمند و روحی لطیف و مهربان داشت که همین ویژگی ها باعث شده در عرصه های مختلف، سرآمد و زبانزد باشد.

او علاوه براینکه در مسایل علمی، فنی و برق، الکترونیک و کامپیوتر، برنامه نویسی و کاربرد نرم افزارهای مختلف و فضای مجازی، سایت، شبکه و... تبحر و مهارت قابل تحسینی دارشت؛ انسانی مهربان، خیرخواه، خیر و با اینکه دست هایش هم کار نمی کرد، دستگیر بسیاری از همنوعانش و درماندگان بود که حتی حیوانات بری و بحری و سماوی هم از سفره دل مهربانش بی نصیب نمی ماندند. هرچند دیپلم فنی و برق دارشت ولی پس از مجروحیت و گذراندن دوران سخت نقاهت، به تحصیل ادامه داد؛ دوره لیسانس را فلسفه خواند و با آرا و افکار فلسفی و عرفانی شرق و غرب آشنایی دشت.

با همه اینها و بسیاری موارد دیگر که بیانش حوصله بحر می طلبد، حسین، کارآفرینی نمونه بود که در این مسیر افراد بسیاری را در طول سال های فعالیت خستگی ناپذیرش به رزق و روزی و نان و نوا رساند از جمله ویژگی های شخصیتی این جانباز نازنین می توان به مهربانی، خیرخواه دیگران بودن، مثبت اندیشی، واقع نگری، خوشرویی و اهل تعامل و مشارکت در کارهای جمعی بودنش اشاره کرد. اما همه این ویژگی های خوب و انسانی حسین را در واقع می توان تحت الشعاع و در ذیل صبوری و وسعت روح بلند او دانست که با وجود جسمی رنجور و وضعیت بسیار دشوار، روی خوش و چهره ای پذیرا را به همنشینان و اقرانش هدیه می کرد. همین حسن خلق و روحیه قوی او باعث شده بود دوستان زیادی داشته باشد و بسیاری گرد شمع وجودش زانوی ادب بزنند و از وجود نازنینش کسب نور و فیض کنند.

او اگرچه اثر وجودی و حرف برای گفتن از خود و خاطرات و کارهایش بسیار داشت و با وجود اصرار بیش از حد ما، حسرت مصاحبه و گفت و گو در باره خود و کارهایش را بردلمان گذاشت و آنها را فقط با خدای خویش معامله کرد. هرچند بدون اینکه خودش بگوید، حضورش درمیان ما مشام جان دوستان و آشنایان و حتی کسانی را که مدت کوتاهی با او دمخور بوده اند را معطر ساخته است و می توان از او و خوبی هایش بسیار گفت و شنید. 

یک رباعی گفته بودم در وصف جانبازان ویلچرنشین که:

می گردد و برخطا نمی گردد چرخ

ازخواست حق جدا نمی گردد چرخ

ازبس که به روی چرخ ما چرخ زدیم

 انگار بدون ما نمی گردد چرخ

این سروده به اقتضای شعر بودنش، قاعدتا" متضمن اغراق و غلو هم هست ولی نه اینکه امروز چون خبر پرکشیدن حسین را شنیدم این احساس به من دست داده باشد، بلکه با آشنایی نسبتا" عمیق از حسین شهید و احساسی که در این سال ها نسبت به او پیدا کرده بودم، او را یکی از مصادیقی که از خواندن این رباعی در ذهن متبادر می شود، تصور می کردم!

خدا ما را در دنیا از قدردانان و در آخرت از شفاعت شدگان این شهیدان قرار دهد؛ ان شاءالله

بهروز ساقی

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi