شناسه خبر : 71670
پنجشنبه 12 دي 1398 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

واکنش جمعیت جانبازان به فرافکنی رییس‌جمهور

دولت عزمی برای عمل به وعده‌ها ندارد

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی فرافکنی رئیس‌جمهور در نپذیرفتن مسئولیت وعده‌های بی‌نتیجه و تشبیه آن به وعده‌هایی که در شرایط «صلح و جنگ» مطرح شده بود را نادرست خواند.

فاش نیوز - جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی فرافکنی رئیس‌جمهور در نپذیرفتن مسئولیت وعده‌های بی‌نتیجه و تشبیه آن به وعده‌هایی که در شرایط «صلح و جنگ» مطرح شده بود را نادرست خواند و یادآور شد: به نظر می‌رسد دولت عزمی برای عملی کردن وعده‌هایی که ربطی به برجام نداشته هم، ندارد.

 به گزارش روابط عمومی جمعیت اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در تازه‌ترین نشست هفتگی خود ضمن نکوداشت ولادت آیینه‌دار بزرگ شخصیت انقلابی زن مسلمان، حضرت زینب کبری (س)، ابعاد وجودی ایشان را تراز شخصیت انسان واقعی برای همه مردان و زنان عالم برشمرد.

جمعیت جانبازان ضمن تبریک این میلاد خجسته به همه پرستاران به ویژه همسران صبور و عزتمند جانبازان به بیان نقلی از حضرت علامه حسن زاده آملی در مقام همسران جانباز پرداخت که فرمودند: «من نمی‌توانم از ملکوت شما بگویم، ولی همین مقدار می‌توانم بگویم که چله‌نشینی‌های عرفا در مقابل مقام شما ناچیز است».

جمعیت جانبازان بر ضرورت میدان‌داری رسانه ملی و جشنواره‌های ادبی و هنری به‌ویژه جشنواره فیلم فجر برای بازخوانی لایه‌های جذاب و حیرت‌انگیز زندگی همسران شهدا و جانبازان تاکید و تصریح کرد: تعریف واقعی سبک زندگی اسلامی، ایرانی این گروه بر گرده رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه‌های تصویری است.

این جمعیت در جریان  رصد مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در هفته گذشته، اقتدار مانور مشترک دریایی جمهوری اسلامی ایران با دو قدرت شناخته شده روسیه و چین را جایگاهی بلند برای ایران دانسته و خاطرنشان کرد:‌ این مانور مایه عصبانیت راهبردی برای ترامپ و همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای او شد؛ تا جایی که استراتژیست‌های غربی این رزمایش را فصل نویی برای حضور ایران در معادلات امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانستند.

جمعیت جانبازان گستاخی اشغالگران آمریکایی در جریان حمله به مقر حشدالشعبی را نشات گرفته از محاسبه غلط جبهه عبری، غربی، عربی در شناخت مردم عراق دانست و یادآور شد: ترامپ در بن‌بستی راهبردی خود را بیش از پیش در محاصره آتش و خشم مردم عراق گرفتار می‌کند و حلقه پنجه‌های قدرتمند انقلابیون عراق راه نفس از کارگران گستاخ را تنگ و تنگ‌تر خواهد کرد.

اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جمعیت جانبازان معتقدند پروژه رسوای بی‌دولت کردن کشورهای انقلابی منطقه با حمله به فرزندان انقلابی عراق و حمله وحشیانه به معترضان حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور، نقاب نفاق را از چهره آمریکایی‌ها کنار زد.
این جمعیت تاکید کرد:‌ وحدت و اتفاق نیروهای عراقی، با واکنش پشیمان‌کننده به دشمن همراه خواهد بود و نشان می‌دهد محاسبه صحیح و طراحی راهبردی برای پایان دادن به ۱۷ سال حضور اشغالگران آمریکا و هم پیمانانش در منطقه، ضامن حفظ امنیت استقلال و هویت عراق اسلامی خواهد بود.

جمعیت جانبازان در جریان بررسی و مروری بر مسائل مهم داخلی، تلاش جهادی قوه قضاییه برای برافراشتن پرچم عدالت خواهی و مبارزه با فساد را از وعده‌های محقق شده رئیس قوه قضاییه خواند و تصریح کرد: آیت‌الله رییسی  پاکسازی از درون را با به دام انداختن اصحاب قدرت و ثروت و تعرض کنندگان به حقوق مردم کلید زده و رایحه خوش دفاع از حقوق عامه را در جای جای کشور می‌پراکند.

جمعیت جانبازان فرافکنی رئیس‌جمهور در نپذیرفتن مسئولیت وعده‌های بی‌نتیجه و طرح شرایط «صلح و جنگ» را نادرست خواند و یادآور شد: آیا کنار گذاشتن فرمان ۹ ماده‌ای مقام معظم رهبری در امضا و اجرای برجام و عمل به همه تعهدات بدون رعایت انجام تعهد نظیر به نظیر طرف مقابل نادرست نبوده است؟ آیا خالی کردن دست ملت و گرو نگه داشتن تعهدات نمی‌توانست مانع رجزخوانی افسارگسیخته طرف مقابل شود؟ آیا بی‌اعتنایی به گام هایی که برداشته شد زیر بار رفتن اروپا برای ۱۱ تعهد وعده داده شده و رجز خوانی پمپئو در شروط ۱۲ گانه‌اش کافی نبود تا به خطای روش‌مان در به نتیجه رساندن برجام پی ببریم و هزینه کشور را در تحمیل تحریم‌ها و تهدیدها پایین بیاوریم؟

این جمعیت با اشاره به اینکه مذاکره‌کنندگان دولت در فهم معامله برد - برد در قضیه برجام دچار توهم شدند، این سوال را مطرح کرد که آیا وعده‌های داده شده به مردم که ربطی به برجام نداشت و عدم تحقق آن ناشی از سوء تدبیر و ناکارآمدی داخلی بود، باز هم با ارجاع رییس‌جمهور به وعده‌های زمان صلح و جنگ، قرار است بی‌پاسخ گذاشته شود؟ چنین چیزی پذیرفته نیست و مردم دیگر بهانه‌جویی در قبال این وعده‌ها را از دولت نمی‌پذیرند.

 

جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی صداقت در کلام و صراحت و شفافیت در تحلیل وضعیت را بهترین راه افزودن و سرمایه اجتماعی و حمایت از دولت دانست و خواستار پایبندی دولتمردان به این اصول اخلاقی در حکومت‌داری شد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi