شناسه خبر : 71706
شنبه 14 دي 1398 , 16:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وداع با سردار شهید سلیمانی از کاظمین تا کرمان

برنامه تشییع پیکر مطهر شهید سرافراز اسلام سپهبد قاسم سلیمانی از امروز در بغداد آغاز شده و تا روز سه‌شنبه 17 دی در مشهد، تهران و کرمان ادامه داشته و در نهایت در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده خواهد شد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/10/14/891540_373.jpg

مردم آماده استقبال از پیکر فرمانده خود هستند، او که در این سال‌ها منادی امنیت و اقتدار کشور بود و روزهایی که منطقه در آتش جنگ دشمنان می‌‎سوختند او ناجی صلح و امنیت برای نه‌تنها مردم کشورش بلکه برای همه آزادیخواهان و مستضعفان بود.

این روزها نه فقط مردم ایران که مردم بسیاری از کشورهای منطقه در شهادت سردار داغدارند، برای سرداری که حکم پدر معنوی همه ما را داشت، تا او بود ترس و واهمه‌ای از دشمن نداشتیم و امروز که رفته جای خالی او را از هر زمان دیگری بیشتری احساس می‌کنیم.

حاج قاسم سلیمانی اگر رفته است و اگرچه جای خالی او هیچ گاه پر نمی‌شود؛ اما به برکت خون او حاج قاسم‌های دیگری پا به عرصه جهاد و مقاومت خواهند گذشت تا روزی که صحنه جهان از لوث وجود مستکبران برچیده شود.

مردم ایران و عراق در این روزها آماده وداع و بدرقه دو سردار بزرگ خود هستند. مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قرار است در عراق و ایران با حضور مردم برگزار شد.

بنا به درخواست مردم عراق برای تشییع پیکر شهدای حمله پهپادی آمریکا مراسم تشییع امروز شنبه 14 دی از شهر کاظمین در عراق آغاز می‌شود و بعد به صورت رسمی در بغداد ادامه می‌یابد و سپس پیکرها به شهرهای نجف و کربلا منتقل می‌شوند.

با انتقال پیکرهای شهدا عصر امروز به ایران اسلامی مراسم تشییع پیکر شهدا در حرم مطهر رضوی و به درخواست تولیت آستان قدس فردا (یکشنبه) از ساعت 15 در مشهد برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر شهدا نیز در تهران صبح روز دوشنبه 16 دی با حضور اقشار مختلف مردم و با اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. پس از آن روز سه‌شنبه 17 دی پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی بنا به وصیت وی به کرمان منتقل خواهد شد تا در گلزار شهدای کرمان و در جوار همرزم خود شهید «محمدحسین یوسف الهی» به خاک سپرده شود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi