شناسه خبر : 71784
چهارشنبه 18 دي 1398 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

الشرق‌الاوسط:

ایران جنگ اخراج آمریکا از عراق را آغاز کرد

یک روزنامه سعودی تأکید کرد ایران، جنگ اخراج آمریکا از عراق را شروع کرده است.

روزنامه الشرق‌الاوسط می‌نویسد: ایران با اعلام اینکه 35 نقطه از مواضع حیاتی آمریکا در غرب آسیا در تیررس انتقام ترور «قاسم سلیمانی» قرار دارد، جنگ اخراج آمریکا از عراق را کلید زد.

حسین سلامی فرمانده سپاه ایران تهدید کرد «ترور سردار سلیمانی یک انتقام‌گیری راهبردی را در پی دارد که مطمئناً به حضور آمریکا در منطقه پایان خواهد داد».  فرمانده عملیات ویژه گردان‌های حزب الله عراق مرتبط با ایران از نیروهای ارتش عراق خواسته تا به پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، نزدیک نشوند و تا شعاع یک کیلومتری دور باشند.
همزمان سه منطقه در بغداد از جمله منطقه سبز و پایگاه هوایی «بلد» که نیروهای آمریکایی در آن مستقر هستند، هدف حمله خمپاره‌ای و موشکی قرار گرفته‌اند.
در بعد سیاسی نیز، همزمان با مصوبه پارلمان عراق برای خروج نیروهای آمریکایی، برخی از جناح‌های مسلح هم خواستار پایان دادن به این حضور شده‌اند.

 
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi