شناسه خبر : 71814
چهارشنبه 18 دي 1398 , 12:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ نمی‌دادیم به شهرهای ایران حمله می‌کردند

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه آمریکا شهادت سردار سلیمانی را به عنوان امتحان می‌دید، گفت: آنها منتظر بودند ببینند ایران چه کاری می‌کند اگر اقدامی از سوی ما نمی شد قطعاً به داخل ایران هم حمله می‌کردند.

پاسخ نمی‌دادیم به شهرهای ایران حمله می‌کردند/ ناتوانی آمریکا در برابر موشک‌‌های ایران

فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درباره پاسخ ایران به اقدام جنایتکارانه آمریکا گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی و اقدام جنایتکارانه آمریکا اتفاقی که رخ داد این بود که در همان ابتدا یک عده از ترامپ انتقاد کردند و اقدامی که ترامپ انجام داده بود را در نهایت به ضرر آمریکا تفسیر کردند.

* جنگ‌طلبان آمریکایی هم متوجه شدند که خطای بزرگ انجام دادند

وی تصریح کرد: عده‌ای هم که در ابتدا موافق اقدام ترامپ بودند زمانی که جمعیت میلیونی مردم، اتحاد داخل کشور و روحیه انقلابی مضاعف ملت ما را دیدند متوجه شدند که خطای بزرگ انجام دادند.

* با سیلی دیشب شکست آمریکا به صورت خیلی جدی تر نمایان شد

 ایزدی یادآور شد: وقتی عملیات دیشب انجام شد و سیلی جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها زده شد شکست آمریکا به صورت خیلی جدی تر نمایان شد.

وی تصریح کرد: ترامپ گفته بود اگر ایران پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار دهد آنها هم چندین نقطه ایران را هدف قرار می‌دهند، ایران الان دقیقا همان کاری را کرد که ترامپ گفته بود، یعنی گفت اگر آمریکا در پاسخ به سیلی دیشب اقدامی کند ما پاسخ کوبنده‌تری خواهیم داد.

* ترامپ بعد از سیلی ایران عقب نشینی بسیار فاحشی را انجام داد

این استاد دانشگاه تصریح کرد: وقتی ایران دست به اقدام زد شما واکنش ترامپ را دیدید که دارد رفع و رجوع می کند و می‌گوید که اتفاق خاص و مشکل خاصی رخ نداده و یک عقب نشینی بسیار فاحشی را انجام داد.

* ترامپ متوجه شد اقدامش یک اشتباه بزرگ بود

وی در رابطه با چرایی عقب نشینی ترامپ، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا متوجه شده اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی یک اشتباه بزرگ بوده است و این را هم متوجه شده که اگر با این جنایت هدف انتخاباتی داشته این درگیری قطعاً در صحنه انتخابات به ضررش تمام خواهد شد از این جهت باید عملکردش را اصلاح کند. جناح جنگ طلب آمریکا هم قاعدتاً باید به این نتیجه رسیده باشد.

* پاسخ نمی‌دادیم به شهرهای ما حمله می‌کردند

این استاد دانشگاه تصریح کرد: قاعدتاً ما نباید شاهد اقدامی از سوی آمریکایی ها باشیم. البته آمریکایی‌ها با شهادت سردار سلیمانی نشان دادند بسیار جنایتکار هستند ولی اگر ما پاسخی نمی‌دادیم قطعاً جریان جنگ طلب شهادت سردار سلیمانی را به عنوان امتحان می‌دید.

وی گفت: آنها منتظر بودند ببینند ایران چه کاری می‌کند اگر اقدامی از سوی ایران نمی شد قطعاً به داخل ایران هم حمله می‌کردند و احساس می‌کردند ایران ضعیف شده چون می‌گفتند وقتی سردار ارشد ایران را هدف قرار دادیم اتفاق خاصی نیفتاد و اگر داخل ایران را هدف قرار دهیم اتفاقی نخواهد افتاد.

*  ناتوانی سامانه‌های آمریکا در برابر موشک‌های ایرانی 

این کارشناس مسائل آمریکا اضافه کرد: اتفاق دیگری که بعد از حمله موشکی ایران رخ داد این بود که ناتوانی سامانه‌های ضد موشکی آمریکا در برابر موشک‌های ایرانی نشان داده شد و این برای آمریکا فاجعه بود.

وی تصریح کرد: سامانه‌های موشکی و نیروهای آمریکایی از روز شهادت سردار سلیمانی در آماده باش کامل بودند ولی با این حال موشک‌های ایران به سمت پایگاه های آمریکایی شلیک  شد و به هدف هم برخورد کرد که این نشان دهنده توانایی بالای قدرت دفاعی ایران است.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi