شناسه خبر : 71829
پنجشنبه 19 دي 1398 , 10:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در گفت‌وگو با دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

واقعه ۱۹ دی نشان از زمان‌شناسی مردم است

مجتبی شاکری در خصوص واقعه ۱۹ دی با اشاره به اینکه هر انقلابی یک نقطه آغاز دارد اظهار داشت: در سال ۵۶ رژیم شاه تصور می‌کرد که می‌تواند با توجه به قلع و قمعی که از انقلابیون کرده عنصر اصلی حرکت را با نوعی اهانت‌های سنگین از صحنه به در کند که آن ماجرای اهانت به حضرت امام خمینی (ره) بود که رشیدی مطلق مقاله‌ای نوشت با عنوان «سید هندی» و الفاظی که به کار برد اتفاق افتاد.

وی افزود: اهانت به حضرت امام آغاز حرکتی شد که ما همه مدیون این نقطه آغاز هستیم که به دنبال آن قیام مردم قم را داشتیم که به صحنه آمدند و در یک زمان شناسی خوب، واکنش مناسب در مقابل یک منکر اجتماعی از خودشان نشان دادند و حماسه ۱۹ دی اتفاق افتاد.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سنت چهله یک سنتی نمونه و الگو و بر گرفته از عمق آداب و رسوم دینی است اظهار داشت: در ماجرای ۱۹ دی مردم چهله‌های شهدا را پاس داشتند. در پی حرکت مردم قم اتفاقی که افتاد آن بود که مردم یکی یکی از شهر‌های مختلف آمدند و برای شهدای شهرها چهله گرفتند و همین طور چهله‌ها راه خود را باز کردند و هم‌افزایی نسبت به روشنگری و نسبت به گسترده شدن دامنه قیام علیه رژیم شاه شکل گرفت.

آنچه که اساس حکومت شاه را به هم ریخت، امامی بود که در مقابل کشتار‌ها عقب نشینی نکرد

شاکری گفت: آنچه که اساس حکومت شاه را به هم ریخت، امامی بود که در مقابل کشتار‌ها عقب نشینی نکرد، چون برخی می‌گفتند «چه کسی می‌خواهد این خون‌ها را به عهده بگیرد» در مقابل امام اعلامیه‌هایی برا‌ی مقاومت می‌دادند، مشابه روزگار خود ما که امام جامعه، امت را دعوت به مقاومت می‌کند و برخی به دنبال سازش و مصالحه ذلت بار با دشمن هستند.

وی تصریح کرد: ۱۷ شهریور ۵۷ که اتفاق افتاد امام در آنجا گفتند «خدا این خون‌ها را به عهده می‌گیرد» به این ترتیب مردم در صحنه باقی ماندند و نشان داده شد که ایستادگی یک امام در مقابل سختی‌هایی که دشمن برای آن برنامه ریزی و محاسبه کرده و تشخیصش آن است که اگر فلان صحنه سنگین را ایجاد کند دیگر نظام و رهبری انقلاب تاب تحمل را ندارد، غلط است. درست مانند همان محاسبه غلطی که در هجدهم تیر ۷۸، ماجرای فتنه ۸۸ و یا اتفاقاتی که در سال ۹۶ و ۹۸ اتفاق افتاد، این همان محاسبه غلطی است که دشمن انجام می‌دهد، در آن زمان هم همین محاسبه غلط را آمریکا و رژیم شاه انجام دادند که نهایتا مردم ایستادگی کردند.

عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: با حضور امام، انقلاب توانست تثبیت شود و امروز انقلابی که آن زمان هیچ یار و مددکاری در دنیا نداشت اجازه حضور آمریکا را در منطقه نمی‌دهد، از طرفی انقلاب‌های دیگری که منبعث از انقلاب اسلامی هستند مثل انقلاب یمن در جایگاهی ایستاده‌اند که هم آمریکا و هم رژیم صهیونیستی و هم عربستان را تهدید می‌کنند و با ضربات نظامی و اقتصادی آن‌ها را مستاصل کرده‌اند این یعنی همان بیانی که اگر ما صبر کنیم خداوند ما را یاری می‌فرماید.

شاکری در پاسداشت ایامی، چون ۱۹ دی خاطرنشان کرد: ما به یک کم‌کاری باید اعتراف کنیم. ما پا به پای آنچه که تهدید‌ها را تبدیل به فرصت کردند کار هنری نکردیم، رمان ننوشتیم، داستان ننوشتیم البته در حوزه‌ی شعر خیلی خوب پیش رفتیم، اما در حوزه مستند سینمایی و تاریخ نویسی باید این‌ها را نشان دهیم.

رسانه‌ی ملی باید آیینه‌ی تمام نمای عظمت انقلاب باشد

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه‌ی ملی باید آیینه‌ی تمام‌نمای عظمت انقلاب باشد، اظهار داشت: در بسیاری از موارد این طور نیست، در همین ایامی که پیش رو داریم مثل جشنواره فیلم فجر که بیش از ۹۰ درصد از فیلم‌ها ربطی به انقلاب اسلامی و ارزش‌های انقلاب ندارد یعنی خوب مدیریت نشده الان تعداد سریال‌هایی که در رسانه ملی خوب کار شده و نشان داده شده در مقابل حجم سریال‌های دیگر قابل احصا نیست یعنی کوتاهی کرده‌ایم. مثلا در مقابل سریال گاندو چقدر مقاومت شد؟! یا مثلا آقای طالبی که در مورد فتنه فیلم ساختند چقدر از طرف جماعت سینماگر بایکوت شدند! و این نشان می‌دهد که انقلاب ما هنوز در عرصه هنر و ادبیات داستانی مظلوم است.

وی ادامه داد: تعداد رمان‌هایی که علیه انقلاب نوشته می‌شود چندین برابر رمان هایی است که در مورد فرهنگ انقلاب اسلامی نوشته می‌شود لذا هر ملتی که موفقیت‌ها و ارزش‌های خودش را تثبیت نکند مثل همان نمازی می‌ماند که یکبار خوانده شد با یکبار خواندن کفایت نمی‌کند باید مکرر خوانده شود، حوادث انقلاب یک نماز اجتماعی است که مداوم باید تکرار شود تا در معرض برکات آن قرار بگیریم تا جامعه از آفات و هجمه‌ها مصون بماند؛ و البته این هجمه‌ها اگر در ۱۹ دی با ابزار‌های خاص زمان خودش بود و می‌خواستند انقلاب را زمین گیر کنند، البته الان قرارگاه‌های بسیار مجهزی هستند که این‌ها با نوعی لشکرکشی در فضای مجازی انقلاب‌ها را نابود می‌کنند و اینکه انقلاب ما توانسته این طور سر پا بایستد نشان‌دهنده این است که نسل جوان ما تواتنستند در فضای مجازی مقاومت و روشنگری کنند.

وی در پایان گفت: همان طور که ما از فضای هنری ناراضی هستیم از شورای عالی فضای مجازی که تذکرات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی را در مورد مهار کردن فضای مجازی هنوز عملیاتی نکرد‌ه‌اند گله‌مندیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi