شناسه خبر : 71832
پنجشنبه 19 دي 1398 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصور از یادواره عملیات کربلای ۵

بزرگداشت عملیات کربلای ۵ در شب شام غریبان سردار دلها/تصاویر

بزرگداشت عملیات کربلای ۵ دیروز به همت ایستگاه گردان انصار در سالن اجتماعات شهید رشادی حسینیه فاطمه الزهرا پادگان ولیعصر (ع) برگزار شد.

فاش نیوز - بزرگداشت عملیات کربلای 5 دیروز از ساعت 6 عصر الی 9 شب به همت ایستگاه گردان انصار در سالن اجتماعات شهید رشادی جنب حسینیه فاطمه الزهرا پادگان ولیعصر (ع) سپاه برگزار شد.

این مراسم که به همت ایستگاه صلواتی گردان انصار الرسول بهشت زهرا به مدیریت آقای کشوری و همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هیئت راویان دفاع مقدس انجام شد، با حضور نیروهای خادم و داوطلب ایستگاه صلواتی گردان انصار بهشت زهرا، رزمندگان عملیات کربلای 5 و رزمندگان دفاع مقدس، دکتر صمیمی مدیریت بنیاد استان تهران، سردار یزدی فرمانده سپاه تهران، سردار بلالی معاون پدافند ارتش جمهوری اسلامی، سردار محمد کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارلله و میهمانان دیگر صورت گرفت.

مراسم پس از پذیرایی مختصری دم درب ورودی سالن شهید رشادی، با قرائت قرآن کریم آغاز شد و پس از آن سرود جمهوری اسلامی توسط گروه موزیک سپاه نواخته شد و سپس موسیقی "کجایید ای شهیدان خدایی" به زیبایی نواخته شد.

سپس آقای حسنی از رزمندگان دفاع مقدس به عنوان مجری برنامه بر بالای صحنه حاضر شد و برنامه را رسما آغاز نمود. مجری برنامه در ابتدای صحبت هایش از همزمانی چند مناسبت در این شب صحبت نمود که مطابق بود با شب قیام 19 دی، شب آغاز عملیات کربلای 5، شب شام غریبان شهیدان والامقام، حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه وی و شب آغاز ایام فاطمیه.

این مطابقت مناسبت ها حال و هوای عجیبی را در طول برنامه هم بر مراسم هم بر حال اجراکنندگان و هم میهمانان ایجاد کرده بود. صحبت های همه آغشته بود به خاطره های عملیات غرورآفرین کربلای 5، مظلومیت ها و رشادت ها، بزرگی و عظمت سردار سلیمانی و حال غریب عروجش برای مردم و سوز دل عزاداران مادر پهلوشکسته شهدا...

همه اتفاقات با هم آمیخته بودند تا حال این مراسم را به شکلی غریب شکل دهند و بارها مجری، خاطره گویان و میهمانان چشمانشان بارانی شد و گلویشان پر از بغض!

به همین ترتیب، آقای حسنی هم در ابتدا از حال و هوای مادر شهیدان حضرت زهرا (س) آغاز کرد و با صحبت از رویداد شهادت سردار قاسم سلیمانی و سپس خاطره گویی از کربلای 5، سخن را به پایان رساند.

پس از صحبت های مجری، مهدی رمضانی از رزمندگان عملیات کربلای 5 به روی صحنه آمده و از خاطرات این عملیات پر فراز و نشیب گفت و بعد از زندگی شهید مدافع حرم شهید سجاد طاهرنیا و مقامات این شهید و شهدا گفت.

سپس کلیپی با صدای آهنگران از عملیات کربلای 5 برای میهمانان پخش شد.

پس از آن باز هم مجری برنامه آقای حسنی مقداری به بیان خاطرات شهدا و عملیات پرداخت و او این بار کمی در رثای احوالات شهید و خانواده شهید محمدحسین حدادیان برای حاضران گفت.

پس از وی دوباره جزمانی یکی دیگر از رزمندگان دفاع مقدس به بیان خاطرات عملیات پرداخت و سپس کلیپی بنام علمدار که درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود، پخش شد که چشمان حاضران را بارانی نمود.

سپس با مجری گری حسنی دوباره حاضران به ایام عملیات کربلای 5 در شلمچه رفتند و با چند لبیک یاحسین دسته جمعی، سردار کوثری برای سخنرانی به بالای سن دعوت شد.

سردار محمد کوثری به زیبایی از خاطرات کربلای 5 گفت و گاهی با جزئیات بسیار به بیان سختی ها یا رشادت ها و عشق های رزمندگان این معملیات پرداخت.

با پایان یافتن سخنان سردار کوثری، برنامه با عزاداری کوتاهی برای مادر سادات حضرت زهرا (س) به پایان رسید.

گفتنی ست جانباز دوپا قطع افراسیابی و جانباز نخاعی ساقی نیز از میهمانان ویژه این مراسم بوده و علی پروین نیز از میهمانان این مراسم بود.

در انتها نیز میهمانان با شام پذیرایی شدند.

 

گزارش و عکس از شهید گمنام

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام من در عملیات کربلا4و5 شرکت دشتم جنگ یک نعمت است امام خمینی (رحمت الله علیه) واقعا من جانباز شیمایی 20 درصد استخدام قرارداد کارگری شهرداری رامهرمز که حق خوری دزدی بی قانونی تو هین به جانباز گزاشتن افراد نا لایق به عنوان مسعول واگر شکایت مسئولی کنیم به او دو یا چند پست می دهند فشار به جانبازان ندان حق وحقوق جانباز گرفتن بکارنی وبیش از30 نفر بجز عدم بکار گیری فرزندان جانبازان وبایگانی نامه های در خواست بکارگیری فرزنان جانبازان از س. ی بنیاد وسپاه بسیج و..... وپرونده کمیسون حدود 3سال در انتظار رای کمیسیون عالی در آه. از واز شما خواهش می کنم دلسوزان ملت همیشه در صحنه بازرس به شهرداری رامهرمز بفرستید تا ببینید چاره‌ای غیر قانونی که انجام نمی دهند ممنون
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi