شناسه خبر : 71851
شنبه 21 دي 1398 , 09:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری سومین کنگره شهدای مدافع حرم

سومین کنگره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1398/10/19/898978_503.jpg

سومین کنگره شهدای مدافع حرم، امشب (پنج‌شنبه) همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، «سعد جواد قندیل» سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران، «عدنان محمود» سفیر سوریه در جمهوری اسلامی ایران، سردار «حسین اسدالهی» فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام «علی سرلک» طی سخنانی، اظهار داشت: «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا شخصا دستور ترور سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و همرزمان‌شان را صادر کرد و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز با حرکات دست خود، به دشمنان اعلام کرد که عمودی می‌آیید و افقی می‌روید که این مصداق «اشداء علی الکفار» است.

وی افزود: شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز ضمن این‌که با یک دست خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی احترام نظامی گذاشت، دست دیگر را روی سینه خود قرار داد و به ایشان ابراز ارادت کرد که این همان «رحماء بینهم» است.

حجت‌الاسلام سرلک تأکید کرد: دشمنی‌های زیادی از جانب دشمنان به ما تحمیل شده است که برخی مسئولان مانند حاج قاسم سلیمانی حماسه آفریدند؛ اما برخی مسئولان در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی کم‌کاری کردند.

وی با اشاره به اینکه شهدا خدا و رسول خدا را استجابت کردند، خاطرنشان کرد: یک گروه، افرادی هستند که پیام خدا را دریافتند و آن را استجابت کردند و گروهی دیگر نیز افرادی هستند که مرعوب دشمن شدند و به آن چراغ سبز نشان دادند.

در ادامه این مراسم، خانواده‌های شهدای مدافع حرم، میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بودند که در عملیات «والفجر ۸» به شهادت رسیده است.

در این مراسم همچنین، سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و همرزمان‌شان، گفت: حضور عظیم ملت عراق در مراسم تشییع این شهدای والامقام در کاظمین، بغداد، کربلا و نجف نشان داد که آن‌ها به جمهوری اسلامی و محور مقاومت علاقه دارند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین اسدالهی» از دیگر سخنرانان این مراسم بود که اظهار داشت: انتقام اخیر ما از آمریکا، این پیام را دارد که جوانانی که در مکتب حضرت سیدالشهداء (ع) و حضرت زهرا (س) تربیت شده‌اند، مقابل همه ابرقدرت‌های جهان خواهند ایستاد.

در پایان این مراسم، نشان «خادم‌الشهدا» توسط پدران شهدای مدافع حرم به جمعی از خادمان شهدا اهداء شد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi