شناسه خبر : 71888
دوشنبه 23 دي 1398 , 10:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در اوج سوگواری مردم صورت گرفت:

رقص روی خون شهدای هواپیما با میانداری سفیر انگلیس

در حالی که کشور داغدار عزیزانی است که در واقعه سقوط هواپیمای اوکراینی جان خود را از دست دادند، عده‌ای مثل همیشه فرصت را غنیمت شمرده و به دنبال عقده‌گشایی‌های سیاسی خود هستند، عده‌ای که در سوءاستفاده، از خون هموطنان و داغ مردم نیز نمی‌گذرند.

با اینکه همه مسئولان ارشد نظام بر پیگیری جدی علل و عوامل حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ تأکید کردند و خواستار مجازات مسببان و مقصران این حادثه شدند اما عده‌ای با رقص روی خون شهدای هواپیما آن‌هم با میانداری سفیر انگلیس نشان دادند که مهره‌های داخلی سرویس‌های انگلیس و آمریکا هنوز برای لجن‌مالی و نفرت‌پراکنی منتظر ‌اشاره‌های سردمدارانشان در خارج از کشور هستند.
آنها نه تنها بر داغ و سوگی که طی روزهای اخیر بر ملت ایران گذشت- از شهادت حاج قاسم سلیمانی تا جان باختن عده‌ای از هم‌وطنانمان در مراسم تشییع در کرمان و همین‌طور شهادت مسافران بوئینگ 737- مرهمی نبودند، بلکه زخمها را دوچندان کردند و برای جری شدن دشمن چراغ سبز نشان دادند؛ چراغ سبزی که باعث شد ترامپ و پمپئو توییت کنند و سفیر انگلیس در تجمع اغتشاشی مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران حضور پیدا کرده و از تجمع‌کنندگان فیلم و عکس بگیرد و آنان را تشویق کند.
البته در این میان نقش برخی رسانه‌های رسمی کشور نیز قابل توجه است. این رسانه‌ها در نحوه پوشش‌دهی اخبار و مسائل اخیر به نحوی عمل کردند که گویا از حوادث پیش آمده چندان ناراحت نیز نبوده و با سوءاستفاده از عواطف مردم و اندوه آنان، فرصتی برای تسویه حساب‌های سیاسی پیدا کرده‌اند. این رسانه‌ها که در طول شش سال گذشته فریب مردم و بزک آمریکا را دنبال کرده و از زیر بار مسئولیت فرار کرده‌اند، این روزها را فرصت مغتنمی برای تطهیر خود می‌پندارند.
خوش‌رقصی برای بیگانه
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های «شریف» و «امیرکبیر» عصر روز شنبه در ابراز همدردی با خانواده جان‌باختگان سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ و جان باختن تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموختگانی که از مسافران این هواپیما بودند مقابل دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع ضمن شمع‌افروزی به یاد جان‌باختگان به نحوه اطلاع‌رسانی مسئولان درخصوص سانحه هوایی انتقاد داشتند.
اما دیری نپایید که تجمع آرام دانشجویان با دخالت عناصر غیردانشجو و رادیکال به انحراف کشیده و به اغتشاش مبدل شد؛ تجمعی که به‌جای توجه به سانحه هوایی، صرفاً به شعارهای رادیکالی معطوف شد! شعارهای عده معدودی از تجمع‌کنندگان به‌قدری تند و ساختارشکنانه بود که ترامپ را هم سر ذوق آورد تا در صفحه خود در توییتر بنویسد: «شجاعت شما الهام‌بخش است.»
رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از سیلی سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه‌های نظامی کشورش در عراق، دچار یأس و دستپاچگی شده بود، در توییتر خود نوشت: «به مردم شجاع و رنج‌کشیده ایران: من از ابتدای دوره ریاست‌جمهوریم با شما ایستاده‌ام و دولت من همچنان با شما خواهد ایستاد. ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال می‌کنیم. شجاعت شما الهام‌بخش است.»
«رابرت مک ایر» خودش را خیس کرد!
نکته قابل‌تأمل ماجرای تجمع دانشجویی مقابل دانشگاه امیرکبیر، حضور سفیر انگلیس در میان تجمع‌کنندگان بود. «رابرت مک ایر» که سازمان‌دهی و تحریک و هدایت برخی اقدامات رادیکال و ساختارشکنانه را برعهده داشت، برای ساعاتی بازداشت و سپس آزاد شد.
گفتنی است مغازه‌ای روبه‌روی دانشگاه امیرکبیر محل اصلی هماهنگی‌های سفیر انگلیس در این ماجرا بوده است. بر اساس گزارش برخی رسانه‌های داخلی، گفته‌ شده که سفیر انگلیس در تهران در جریان دستگیری، از ترسش شلوارش را خیس کرده است!
یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با تسنیم به جزئیاتی از بازداشت «رابرت مک ایر» و اقدامات او در تهیه فیلم و عکس از ماجرای تجمع دانشجویی روز شنبه‌اشاره کرد و گفت: «سفیر انگلیس بعد از حضور در مقابل دانشگاه، مشغول تحریک و ساماندهی معترضان بود و بعدازآنکه نیروهای امنیتی به او مشکوک شدند وی را در داخل یک مغازه بازداشت کردند.»
وی افزود: «سفیر انگلیس مطابق قانون بازداشت و در اختیار وزارت خارجه قرار گرفت و وزارت خارجه نیز وی را آزاد کرد.»
«پوشک» در تجمع دیروز دانشجویان!
از همین رو بود که در تجمع جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران و طلاب حوزه‌های علمیه در محکومیت اقدام سفیر انگلیس در مقابل سفارت این کشور در تهران، تصاویر و عکس‌هایی از «ایزی لایف» (پوشک بزرگسالان) دیده می‌شد.
دانشجویان با سردادن شعارهای مانند «مرگ بر انگلیس»، «جاسوس انگلیسی نمی‌خواهیم»، «هم‌وطن ایرانی تسلیت، تسلیت»، «برجام انگلیسی نابود باید گردد»، «سفیر انگلیسی ایزی‌لایف، ایزی‌لایف»، «سفارت خیانت تعطیل باید گردد»... اعتراض خود را به سیاست‌های فتنه‌انگیزانه انگلیس و سفیر این کشور اعلام کردند.
نقش مرموز انگلیسی‌ها
در خیانت و خباثت علیه ملت ایران
بررسی گوشه‌هایی از تاریخ معاصر حاکی از آن است که سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه به‌ویژه اتاق فکرهای آمریکایی و اروپایی همواره درصدد برنامه‌ریزی برای فتنه‌انگیزی و براندازی علیه جمهوری اسلامی بوده و هستند.
شایان‌ذکر است که در فتنه 88، نقش سفارت انگلیس در مدیریت و ساماندهی اغتشاشات، پررنگ‌تر و ملموس‌تر از سایر سرویس‌های خارجی بود.
ازاین‌رو برای تبیین حجم و مختصات خباثت و خیانت انگلیسی‌ها علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، مرور برخی اظهارات «حسین رسام»، تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس بسی راهگشا خواهد بود.
حسین رسام که در دومین جلسه دادگاه متهمان فتنه 88 سخن می‌گفت، در مورد کیفیت اقدام‌های سفارت انگلیس در تهران می‌گوید: «سفارت انگلیس به دلیل سیاست‌های خصمانه‌اش در ایران و ترس از افشای ارتباط‌گیری‌اش با منابع داخلی اقدام به ارتباط‌گیری از طریق کارکنان محلی می‌کند و به دستور مقام‌های سفارت من نیز اقدام به ارتباط‌گیری می‌کردم.... من حدود 130 مرتبط داشتم که متعهد شدم تعداد آنها را به 180 نفر برسانم و تماس‌های من با آنها در اماکن عمومی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها با هزینه سفارت انگلیس بود که مطالب مورد گفت‌وگو در این جلسه‌ها نیز به اطلاع مقام‌های لندن می‌رسید.»
 رسام ادامه می‌دهد: «منبع اصلی ما روشنفکرانی بودند که دارای زاویه با نظام هستند» و «2 بخش بورس‌ها و پروژه‌ها از مهم‌ترین بخش‌های شورای فرهنگی بریتانیا بود. برای ایجاد مرتبطین جدید در هر دوره از امتحان‌های آیلس که حدود 2 هزار نفر در آن شرکت می‌کردند استفاده می‌شد و اطلاعات این افراد در اختیار شورای فرهنگی بریتانیا قرار می‌گرفت.»
تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس در اعترافات خود به موارد بسیاری از شگردها و شیطنت‌های سفارت انگلیس در تهران‌اشاره می‌کند که جست‌وجوی کوتاه اینترنتی، تنها گوشه‌ای از پشت پرده این واقعیت‌ها را آشکار می‌کند.
جالب‌توجه در این اعترافات بخشی است که وی در تأیید اظهارات خود، دستورالعمل 2صفحه‌ای را که به زبان انگلیسی نوشته‌شده است را در برابر دوربین‌های خبرنگاران و عکاسان قرار می‌دهد و می‌گوید که «در این دستورالعمل ارسالی لندن خواسته‌شده بود که تکیه خاصی روی سپاه و بسیج انجام شود!» و «گزارش‌هایی در تهران تهیه می‌شد که برای وزارت خارجه انگلیس ارسال می‌گردید که برخی از آنها تبدیل به سیاست‌ها می‌شد و توسط شبکه بی‌بی‌سی اجرا می‌شد.»
تجمع با هدایت و حمایت آمریکا و انگلیس
دیروز هم پس از فراخوان گسترده رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی و تلاش فراوان آنها، چند تجمع محدود در اطراف میدان آزادی شکل گرفت. رسانه‌های ضدانقلاب و بی‌بی‌سی به پوشش لحظه به لحظه و بزرگنمایی این تجمعات چند صد نفره پرداخته و سعی کردند جو را ناامن جلوه داده و مردم را به خیابان بکشانند که در این راه موفق نبودند. گفتنی است این تجمعات پراکنده و محدود که در عبور و مرور مردم اختلال ایجاد کرده و باعث عصبانیت آنها شده بود، با دخالت عوامل انتظامی متفرق شده و پایان یافت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi