شناسه خبر : 71890
دوشنبه 23 دي 1398 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماهی‌گیری دشمن از آب گل‌آلود سقوط هواپیمای اوکراینی

سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه در مقابل چشمام میلیون‌ها نفر رو به روی دوربین‌های خبری قرار گرفت و ابراز شرمندگی از حادثه پیش آمده در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی 752 که منجر به کشته شدن 176 نفر شد سخن گفت، ایشان با قبول مسوولیت حادثه اظهار داشت: «زمانی که اطمینان پیدا کردم که این اتفاق افتاده آرزوی مرگ کردم. ای کاش می‌مُردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.» بیانیه‌ای هم پیش از این از سوی ستادکل نیروهای مسلح صادر شد که در آن خطای انسانی غیرعمد را منجر به بروز این حادثه دانست. رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پی بروز این حادثه با ابراز همدردی مجدد با خانواده‌های داغدار به ستادکل نیروهای مسلح درباره پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی موکدا سفارش کردند و خواستار مراقبت و پیگیری‌هی لازم برای عدم تکرار چنین سانحه‌ای از مدیران و مقامات ذیربط شدند.

اما چند ساعت پس از انتشار این اخبار رسانه‌های بیگانه و افرادی که طی یک هفته گذشته و با شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سکوت پیشه کرده بودند لب به سخن گشودند. در این بین حمایت همان افرادی که باعث شهادت حاج قاسم سلیمانی و منشا بروز چنین حوادث تلخی در کشور شدند فضا را برای فتنه جدید محیا دیدند.

شب گذشته در پی تجمع عده‌ای مقابل دانشگاه امیرکبیر در واکنش به حادثه هواپیمای اکراینی سفیر انگلستان در میان تجمع‌کنندگان دستگیر شد. گفته می‌شود وی در میان تجمع‌کنندگان اقدام به سازماندهی و تحریک و هدایت برخی اقدامات ساختارشکنانه می‌کرد. نکته جالب توجه اما توییت فارسی ترامپ بود. رئیس جمهور آمریکا که در وقایع پیش آمده گرداننده اصلی همه این اتفاقات بوده و هست پس از شهادت سردار سلیمانی با وقاحت از حمله مستقیم به ایران سخت گفت و حال با سوءاستفاده از فضا در توییتی خطاب به مردم ایران گفته است: «من از ابتدای دوره ریاست جمهوریم با شما ایستاده‌ام و دولت من همچنان با شما خواهد ایستاد. ما اعتراضات شما را از نزدیک دنبال می‌کنیم، شجاعت شما الهام بخش است.»

حقیقت تجمع، به اسم همدردی برای کینه پراکنی/ حاج همت راه درست را نشان می‌دهد

آمریکا و انگلیس از جان مردم چه می‌خواهند؟

آنچه در خصوص هواپیمای اوکراینی پیش آمد حادثه‌ای داخلی بود که با دستور پیگیری ابعاد آن نیز مشخص خواهد شد. اما آمریکا و انگلیس و افراد نفوذی کشورهای غربی در ایران و در این فضایی که داغ عزیزانمان هر ایرانی را ناراحت کرده است به دنبال چه هستند؟ مشخص است دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی که در 40 سال عمر انقلاب اسلامی از هیچ دشمنی‌ای دست نکشیدند حالا میدان را برای جولان دوباره خود آماده دیدند. هنوز یک هفته از توییت تاریخی ترامپ در حمایت از ترور حاج قاسم سلیمانی و تهدید به زدن 52 نقطه از مراکز فرهنگی ایران نگذشته است که حال با توییتی دیگر خود را در کنار ملت ایران می‎داند. برخی از مردم نیز با اقدامات هیجانی متاسفانه آب به آسیاب دشمن ریخته و فضا را برای دخالت بیشتر بیگانگان آماده می‌کنند.

حقیقت تجمع، به اسم همدردی برای کینه پراکنی/ حاج همت راه درست را نشان می‌دهد

حقیقت تجمع برای همدردی

ساده انگارانه است که همه افراد تجمع کننده شب گذشته در مقابل دانشگاه امیرکبیر را داغداران حادثه به وجود آمده بدانیم. نزدیک به چهار روز از سقوط هواپیما می‌گذرد اما تازه پس از اعلام غیر عمدی بودن حادثه شاهدیم که برخی از افراد به نشانه ناراحتی به خیابان آمده‌اند که در این بین حضور سفیر انگلیس هم قابل تامل است. شب گذشته اما اتفاق دیگری رخ داد که نشان می‌دهد نیت و هدف برخی از افراد برای حضور در این تجمعات ابراز ناراحتی و همدردی با خانواده داغدیده‌ها نیست بلکه کینه توزی و دوقطبی سازی جامعه برای ریختن تخم نفاق و دشمنی میان مردم است. پاره کردن بنرهای حاج قاسم سلیمانی توسط تعدادی از تجمع کنندگان و سر دادن شعارهای ضد انقلابی نمونه‌ای از این کینه‌هاست که به صورت آشکار بروز پیدا کرده.

حقیقت تجمع، به اسم همدردی برای کینه پراکنی/ حاج همت راه درست را نشان می‌دهد

حاج همت چه می‌گوید؟

سخن آخر اینکه در فضای غبارآلود و ملتهب بصیرت و آگاهی بیشتر نسبت به مسائل راه درست را نشان خواهد داد. یادمان نرفته‌ است و هنوز داغ از دست دادن سردار بی‌بدیل‌مان حاج قاسم سلیمانی توسط دشمنانمان از خاطر نرفته است که امروز آنان را در صحنه تهییج و تشویق مردم به آشوب و بلوا می‌بینیم. سردار حاجی زاده با قرار گرفتن در مقابل دوربین و پذیرش مسوولیت همه آنچه یک مسوول نظام اسلامی باید در مقابل خطای رخ داده بپذیرد را پذیرفت، اوهم همچون حاج قاسم سلیمانی از چهره‌های اثرگذار و مورد حمله و تهدید دشمنان است. موضوع غیرقابل قبول حیله دشمنان برای برهم زدن اعتماد مردم به نیروهای مسلح و جدایی انداختن بین مردم و مسوولان است، چه زیبا گفت سردار شهید حاج ابراهیم همت که هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد همان جبهه خودی است.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi