شناسه خبر : 71903
دوشنبه 23 دي 1398 , 11:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز نخاعی کرمانی به شهدا پیوست

حاج‌ «اکبر توسنگ» نخستین جانباز دوران انقلاب اسلامی در کرمان به همرزمان شهیدش پیوست.

فاش نیوز - حاج‌ «اکبر توسنگ» نخستین جانباز دوران انقلاب اسلامی در کرمان به همرزمان شهیدش پیوست.

وی در 17 دی ماه سال 57 در درگیری مردم مبارز و انقلابی با چماق به‌دستان و عوامل رژیم منحوس پهلوی در شهر ماهان در حالی که تنها 24 بهار از عمرش می‌گذشت، مورد اصابت گلوله قرار گرفته و از گردن به پائین قطع نخاع شد.

مراسم تشییع پیکر پاک جانباز شهید حاج‌اکبر توسنگ فردا سه‌شنبه 24 دی ماه ساعت 10 صبح از محل میدان امام خمینی(ره) شهرستان ماهان بر روی دستان مردم شهیدپرور ماهان تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده می‌شود.

شهید توسنگ که به دلیل جراحات در دوران مبارزه با طاغوت از سال 57 تا به امروز بر روی تختی در خانه اش درد و رنج را تحمل می کرد، آرزویش فدا کردن جانش برای اسلام در سوریه و مقابل تروریست ها ایستادن بود. او در چند سال اخیر "زخم بستر" نیز به دردهای قبلی‌اش، افزوده شده و عمل‌های مکرر در بیمارستان‌های تهران، یزد و کرمان نیز مرهمی بر زخم او نبوده است.

این جانباز در سال ۹۰ به‌اتفاق جمعی از جانبازان کشور به دیدار مقام معظم رهبری رفت و به گفته خودش در این دیدار، لحظه‌ای که مقام معظم رهبری سرش را در آغوش گرفت، دیگر از درد‌ها و رنج‌های جسمی چیزی نفهمید و تمام دردهایش التیام گرفته بود.

از وی سه فرزند به یادگار مانده است.

زخم بستر امان جانباز انقلاب را بریده است/ کاش می توانستم برای مقابله با تروریست به سوریه بروم

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi