شناسه خبر : 71906
دوشنبه 23 دي 1398 , 14:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چند نقاشی از جانباز شهید، علی بیگدلی

چند تابلوی نقاشی، کار جانباز شهید، علی بیگدلی بعد از شهادتش در گوشه اتاقش در آسایشگاه امام خمینی افتاده و مدام در معرض لطمه و ازبین رفتن بود. بالاخره فرذصتی دست داد و توانستیم...

فاش نیوز -  چند وقتی بود کناری افتاده بودند و خاک می خوردند. هرروز دیدنشان موجب دغدغه مندی بود که چرا آثار یادآور شهدا و اثر طبع باقی مانده از آنان، هرچه هم که باشد، اینطور باید نادیده گرفته شود؟

چند تابلوی نقاشی، کار جانباز شهید، علی بیگدلی بعد از شهادتش در گوشه اتاقش در آسایشگاه امام خمینی افتاده و مدام در معرض لطمه و ازبین رفتن بود. بالاخره فرذصتی دست داد و توانستیم به محل کارمان منتقل کنیم و تصاویر نسبتا" واضحی از آنها گرفته شد تا لااقل این تصویر ها در فضای مجازی ثبت گردد و این بخش از آثار هنری مربوط به شهید عزیزمان ماندگار شود.

شهید بیگدلی با اینکه جانباز قطع نخاعی از گردن بود و دستانش هم کار نمی کرد، در همین آسایشگاه امام خمینی نقاشی یاد گرفته بود و نقاشی می کرد. البته تابلوهای کشیده شده توسط او بیشتر از اینها بود ولی ما همینها را که در آسایشگاه رها شده مانده بود، آوردیم و از رویشان تصویر برداری کردیم و فعلا" در همین حد خیالمان راحت شد؛ تا ببینیم بعدا" با خود تابلوها چه می شود کرد.

https://cdn.mashreghnews.ir/files/fa/news/1395/11/30/2079686_850.jpg

حالا که هنوز درجامعه ما اثری از وجود باارزش جانبازان هست و در کنارشان نفس می کشیم، قدر نمی دانیم ولی فردا افسوس خواهیم خورد که چرا آنطور که باید وجودشان را قدر ندانستیم.

ما در اینجا تصاویر این تابلوهای کشیده شده از روی الگوی طبیعت را منتشر می کنیم تا با دیدن این تصاویر، یاد زلال این شهید و شهدای دیگر در خاطرمان جلوه گر شود.

گفتنی است جانباز شهید علی بیگدلی، سال 1342 در یکی از روستاهای خدابنده‌ی زنجان متولد شد. او هم سن و سالان خویش با نفس مسیحایی امام رشد و نمو می‌کرد تا سرباز نهضت روح الله شود. هنوز به سن بیست سالگی نرسیده بود که جنگ شروع شد و او برای دفاع از خاک وطن به ارتش جمهوری اسلامی پیوست.

 سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی، در منطقه‌ی فکه مجروح و از ناحیه گردن قطع نخاع شد.

او از جانبازان بستری در آسایشگاه حضرت امام خمینی(ره) بود که حدود 34 سال مشکلات وضعیت جسمی‌اش را تحمل کرد. شرایطش به حدی دشوار بود که ناچار بود غالباً در آسایشگاه باشد و معمولاً شب‌ها تا صبح بیدار بود و درد می‌کشید.

با وجود دردمندی، تحصیلاتش را تا مقطع لیسانس ادامه داد و به نقاشی از طبیعت نیز می‌پرداخت.

شهید بیگدلی، چند هفته پیش از شهادتش، به دلیل مشکلات گوارشی و ریوی در بیمارستان ساسان تهران بستری شد و بعد از یک جراحی ناموفق به کما رفت.

این جانباز دردمند و صبور سرانجام پس از حدود 34 سال تحمل رنج و عوارض مجروحیت، در یکم اسفند 1395 به درجه رفیع شهادت نایل شد و جسم خسته‌اش در قطعه 53 بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
چقدر نگاه این شهید بزرگوار سبز بود که تو این دوره زمونه همه خاکستری میبینن ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi