شناسه خبر : 71908
دوشنبه 23 دي 1398 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فعالسازی بند ۲۱ قانون جامع

 در سایت بنیاد خراسان رضوی استفساریه مجلس شورای اسلامی از شورای محترم نگهبان اطلاع رسانی شده که تبصره 1 بند (ذ) ماده 87 برنامه ششم لازم است توسط شورای نگهبان تایید شود تا وضعیت استخدامی مشمولان ماده 21 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران پس از سه ماه تبدیل شود.

آقای مهدی ایزدی افزوده است که نیروهای کارمند پیمانی به رسمی قطعی و نیروهای کارگری غیر ثابت به دائم یا ثابت تبدیل وضعیت شوند و برای تبدیل وضعیت نیاز به شرکت در آزمون استخدام نیست.

 خانواده معزز شهدا - همسر و فرزندان معزز شهدا - خواهر و برادر شهید - جانبازان - آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان - همسر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد - فرزندان جانبازان زیر 25 درصد - رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان شش ماه حضور داوطلبانه مشمول خواهند شد.

به نظر می رسد این قانون مهمترین و جامع ترین بین اقشار ایثارگران است که تعداد زیادی از ایثارگران را درگیر خود کرده اما فعال سازی بند 21 قانون خدمت رسانی به ایثارگران در آستانه انتخابات نگران کننده است زیرا اینگونه اقدامات مسبوق به سابقه است.

 به یاد داریم قانون خدمت رسانی به ایثارگران نیز پس از تایید مجلس به شورای نگهبان و سپس به مجمع تشخیص ارجاع شد که در آخرین روزهای منتهی به انتخابات بالاخره قانون خدمت رسانی ابلاغ شد لیکن در حال حاضر بسیاری از خدمات قانون قبلی حذف شدند و بنابر فرمایش رییس کل محترم بنیاد فقط 70 درصد از قانون خدمت رسانی اجرا می گردد.

 مشکلات مسکن و درمان و وضعیت اسفبار معیشتی ایثارگران تقریبا" شبیه به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است که به دهک اول اقشار آسیب پذیر جامعه تقسیم بنده شدند بلکه وضعیت بدتر است زیرا مددجویان از برخی تسهیلات دولتی برخوردار هستند و به علاوه خیرین محترم مسکن و درمان را تامین می کنند در حالیکه بنده جانباز بالای 25 درصد تا این تاریخ از کلیه تسهیلات مسکن و درمان بنیاد محروم بودم و هیچ یک از خیرین بنده را نمی شناسند. معلوم نیست چه کسی قرار است به داد و فریاد ایثارگرانی برسد که در صف اول جماعت و ایثار و جانفشانی انقلاب اسلامی حاضر هستیم اما زیر بار تورم کمرشکن و بی توجهی مسئولان له شدیم سال هاست فقط جیب پولدارها تورم داشته که هیچ گونه نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند اما همیشه از کلیه امکانات کشور بهره مند هستند و با نمایش ثروت و قدرت در جامعه زمینه اعتراضات مردمی را فراهم می نمایند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
اقای مهدی ایزدی نماینده محترم از شما می خواهیم این طرح ایثار گران را به صورت قانون سه فوریتی در بیاورید نه بخشنامه
سلام .اگر میخواهید کاری برای ایثارگران وتغییروضعیت به رسمی .انها انجام بدهید چرا یک بار به گردن شورای نگهبان ویک بار به گردن مجلس واگذار نیکنید .اقدام کنید اقدام کنید خون ما رنگی تر نبوده .ما ۱۰۷ ماه جبهه بودم وبقیه لای لحاف کنار چراغ نزد زن وبچه خود بودندعملی انجام بدهید که همه افتخاری برای جنگ وایثارگری بروند با تشکر پدر چهار شهید ...
مقامات ذی ربط چرا ماده 21 را بصورت قانون به شورای نگهبان ارسال نمی فرمایید.که دستگاه هایی همانند سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور اداری و استخدامی چوب لای چرخ خانواده ایثارگران نگذارند***لطفا اگه قصد و هدفتان خدمت به قشر ایثارگری هست ماده (21)را بصورت قانون تهیه و ارسال فرمایید نه با عنوان (استفساریه)**
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi