شناسه خبر : 71920
سه شنبه 24 دي 1398 , 11:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پمپئو کلافه شد؛

ادامه موشک‌باران پایگاه‌های آمریکا در عراق

 
«مایک پمپئو» در واکنش به افزایش تحرکات ضدآمریکایی نیروهای «حشدالشعبی» و هدف موشک قرار گرفتن یک پایگاه آمریکایی در شمال عراق، فقط ابراز خشم کرد!

وزیر خارجه آمریکا که تا همین چند روز قبل، به مقامات عراقی تحکم می‌کرد، دیروز در واکنش به حمله موشکی به پایگاه آمریکایی «بلد»، فقط ابراز خشم کرد!
به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه هوایی «بلد» واقع در استان صلاح‌الدین عراق، یکشنبه‌ شب هدف پنج فروند موشک کاتیوشا قرار گرفت. این خبرگزاری به نقل از شبکه «المیادین» افزود، موشک‌ها به باند فرودگاه بلد و یک رستوران این پایگاه هوایی اصابت کردند. در این حمله‌، دو نظامی آمریکایی زخمی شدند. اسکای نیوز شمار موشک‌های اصابت کرده به بلد را 7 فروند ذکر کرد.
پمپئو: خشمگین هستم!
وزیر خارجه آمریکا از حمله به پایگاه البلد عراق که محل حضور تروریست‌های آمریکایی است، به شدت انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پمپئو در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: از اینکه دوباره یک پایگاه دیگر در عراق هدف حمله راکتی قرار گرفته است، خشمگین هستم، امیدوارم زخمی‌ها سریعاً بهبود پیدا کنند. ادامه نقض حاکمیت عراق توسط گروه‌های شبه نظامی، که به دولت بغداد وفادار نیستند، باید پایان یابد!
این اظهارات که بیشتر عجز پمپئو را تداعی می‌کند، پیش از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد»، شکل دیگری داشت و وزیر خارجه آمریکا به همراه رئیس‌جمهور این کشور، مرتبا علیه مقاومت عراق و ایران رجز خوانی می‌کرده‌اند.
فرصت برای اخراج آمریکا
«محمد محیی» سخنگوی «گردان‌های حزب‌الله عراق» وابسته به حشدالشعبی، گفت: ما در حال آماده شدن برای مقابله با اشغالگران آمریکایی هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، وی در گفت‌وگو با شبکه المیادین تصریح کرد: ما می‌دانیم که نیروهای آمریکایی تلاش دارند برای مدت طولانی‌تری در عراق بمانند، اما به طرف‌های رسمی عراق فرصت می‌دهیم تا همه ابزارها برای خروج نیروهای آمریکایی را به کارگیرند.
سخنگوی گردان‌های حزب‌الله با تاکید بر اذعان همه گروه‌های عراقی به نقش شهید حاج «قاسم سلیمانی» در کمک به عراق برای شکست داعش گفت: «هیچ عراقی نمی‌تواند نقش بزرگ و افتخارآمیز سردار سلیمانی و ایستادن وی در خطوط مقدم شکست داعش را فراموش کند.»
محیی اخراج نظامیان آمریکایی از منطقه را اولویت حشد خواند و گفت:« جبهه مقاومت برای مقابله با نیروهای آمریکایی، درمناطق وسیعی گسترده شده است.»
اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس‌حشد‌الشعبی عراق و چند روز قبل از آن، حمله پهپادی آمریکا به پایگاه گردان‌های حزب‌الله در شهرستان «القائم» الانبار و به شهادت رسیدن 28 نفر از نیروهای این گروه، با‌‌عث شد که عراقی‌ها از ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در کشورشان، بیشتر خشمگین شوند.
 پارلمان عراق روز یکشنبه ۱۵ دی(دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا) به خروج همه نیروهای خارجی از عراق رای داد.
نشست مقتدا صدر و عامری
«مقتدا صدر» رهبر ائتلاف «سائرون» و «هادی عامری» رئیس‌ائتلاف «فتح» عراق، طی نشستی، در‌باره نحوه اخراج نیروهای خارجی از این کشور، سخن گفتند.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقتدا صدر و عامری همچنین، در‌باره رسیدگی به خواسته‌های تظاهر‌کنندگان و تسریع در تشکیل دولت، گفت‌و‌گو کردند.
علاوه‌بر آن، مقتدا صدر به همراه شماری از فرماندهان مقاومت، بر سر اخراج نیروهای آمریکایی از عراق، هم قسم شدند.
توطئه تازه واشنگتن
آمریکا بار دیگر دست رژیم صهیونیستی را برای حمله به عراق بازگذاشت و پهپادهای متجاوز آمریکایی نیز پروازهایشان را در آسمان عراق، گسترده‌تر کرده‌اند.
به گزارش فارس، مقامات عراقی می‌گویند پرواز این پهپادها به منظور رصد و پیگیری اوضاع است، اما آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که این قضیه جنبه دفاعی دارد و به منظور مقابله با هر گونه حمله‌ای به پایگاه‌هایشان در شمال، غرب و مرکز عراق است.
به همین خاطر، حشد‌الشعبی در حال انتقال انبارهای تسلیحات از مواضع فعلی خود به داخل پایگاه‌های مستحکم ارتش عراق و تغییر دادن پادگان‌هایشان هستند.
همچنین، تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان فرماندهان گروه‌های حشد‌الشعبی افزایش یافته است، به خصوص آنهایی که نامشان در لیست تحریم آمریکا قرار دارد. از جمله این افراد تحریم شده، «قیس الخزعلی» رهبر گروه عصائب اهل الحق، «ابوالاء الولائی» فرمانده گردان‌های سید الشهداء و «اکرم الکعبی» فرمانده النجباء هستند.
این منبع افزود: براساس ابلاغیه فوری صادر شده توسط «فالح الفیاض» رئیس‌دفتر مشاور امنیت ملی عراق و رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی، روز یکشنبه رهبران برجسته گروه‌های حشد محل اقامت و تردد خود را تغییر دادند و برخی از آنها در تیم همراهان خود، تغییراتی به وجود آوردند و شماره تلفن‌های خود را هم عوض کردند.
یکی از اعضای برجسته ائتلاف «فتح» با اعلام این خبر، تاکید کرد: «آمریکامجددا دست رژیم صهیونیستی را برای حمله به مواضعی در داخل عراق، که چند ماهی متوقف شده بود، بازگذاشته است و حالا شامل تهدید علیه مسئولان حشد‌الشعبی هم می‌شود».

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi