شناسه خبر : 71933
چهارشنبه 25 دي 1398 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مجلس ملاک تعیین سهمیه علمی ایثارگران است

ابطحی قوه مقننه را ملاک قانون و مرجع تعیین سهمیه علمی جامعه ایثارگری به شمار آورد و اقدام دولت را عجیب و عجولانه ارزیابی کرد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، قوه مقننه را ملاک قانون و مرجع تعیین سهمیه علمی جامعه ایثارگری به شمار آورد و اقدام دولت را عجیب و عجولانه ارزیابی کرد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد جواد ابطحی، نماینده ایثارگر مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به محول شدن تعیین موضوع سهمیه فرزندان ایثارگران در کنکور سراسری به شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن را خلاف قوانین کشور دانست و تجدید نظر دولت را در این خصوص خواستار شد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در خصوص تامین اعتبارات بودجه ای بنیاد در سال ۹۹ متذکر شد: دولت اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه برای بنیاد را در سال آینده متقبل شده است. اما در کنار آن نمایندگان ایثارگر در تلاش هستند که مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان نیز به آن اضافه کنند.

اگر ما بتوانیم بودجه بنیاد را به ۲۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش بدهیم سال آینده، مشکلی برای ایثارگران و خانواده های آنها بروز نخواهد کرد.

 عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با انتقاد از دست اندازی به سهمیه های علمی فرزندان ایثارگر در کنکور سراسری اظهار داشت: متاسفانه اخیراً تعیین سهمیه ایثارگران را وزارت علوم و بهداشت به شورای انقلاب فرهنگی موکول کرده در حالی که از لحاظ قانونی این موضوع مربوط به مجلس شورای اسلامی است.

ما این بحث و گلایه را در کمیسیون فرهنگی نیز مطرح کردیم چرا که قوانین مرتبط با آن در قوه مقننه است البته کار دولت در این مورد برای ما عجیب بوده و توجیهی در این زمینه وجود ندارد.

ابطحی در خصوص رد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر خاطرنشان کرد: قرار شد که در چهارچوب قانونی اقدام به برگزاری یک جلسه مشترک با نمایندگان ایثارگر در فراکسیون ایثارگران مجلس کنیم.

وی ادامه داد: البته از لحاظ تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای ایثارگر شرکتی مشکل قانونی وجود ندارد اما متاسفانه سازمان امور استخدامی از این موضوع جلوگیری می کند و دستگاه‌های مشمول نیز به تبعیت از آن، از مسئولیت قانونی خود شانه خالی می کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم تا قبل از تایید بودجه در مجلس این معضل را برطرف کنیم در غیر این صورت به سال آینده موکول خواهد شد.

معرفی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام ، پیرو پیامها و فریادهای مظلومانه ایثارگران با علنی شدن ضدیت برخی مسئولان و تصویب تعدادی مصوبه بر علیه ایثارگران که در تضاد و مخالفت با قوانین مجلس میباشند و همانگونه که میدانیم هر گونه مصوبه در تضاد و مخالفت با قوانین بالا دستی و قوانینی که ارگان یا مقام بالاتر تصویب میکنند باطل بوده لذا همانگونه که مصوبات باطله در اغلب شوراهای شهر و بعضی کمیسیونهای ادارات بوفور رواج یافته هیچیک از آن دسته مصوبات حتی اگر در هیات وزیران تصویب شوند و مغایر با مصوبات مجلس که بالاترین مرجع قانون گذاری پس از مقام معظم رهبری و به تبع آن مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ گردند خلاف قانون و قابلیت اجرایی و ارزش حقوقی نخواهند داشت.
علیهذا باید از اینگونه مسئولان سوال کنیم در حالیکه مطابق اصول قانونی و موارد فوق الذکر که کاملا از سلسه مراتب مقامات و ارگانهای قانونگذاری مطلع میباشند و به قول فرمایشات رهبر معظم انقلاب دوران بزن و در رو تمام شده و یکی بزنی ده تا میخوری چرا در مسیر اهداف و خواسته دشمنان بر علیه ارزشها و ذخایر نظام اسلامی اقدام کردند؟
آیا اقداماتی بر علیه نظام اسلامی امتیازی برای اقامت و گرین کارت نزد دشمنان برای آنها محسوب و ثبت خواهد شد تا در صورت فرار از کشور مورد استفاده قرار دهند؟؟!! آنها لازم است بی وفایی استکبار را در رابطه با حقایق پناهندگی و فرار شاه مخلوع همچنین خوردن گندم ری بیاد آورند.
افرین بر غیرت شما عزیز
ازمجلس ونمایندگان آن بخصوص نمایندگان ایثارگرورییس فراکسیون ایثارگران مجلس خواستاریم که جلوی تصویب این لایحه رابگیرند ...مگرآنهاکه لایحه نوشتند ،نمیبینندکه این نظام اسلامی باوجود خون شهدازنده است ....
خواهش میکنم جلوی این لایحه رو بگیرید هنوز تعداد زیادی از فرزندان جانباز و شهید هستند که از سهمیه استفاده نکردن.من سال بعد کنکور دارم آخه فرق من با یقیه که از سهمیه استفاده کردن چیه؟منم فرزند جانبازم چرا میخوان حق منو بخورن تنها چیزی که از بنیاد به بچه های جانباز میرسه همین سهمیه کنکوره. لطفا جلوی کاهش سهمیه رو بگیرید.
با وجود اینکه بخشنامه ایثارگری نیروهای مسلح درمورد محاسبه سه چهارم خدمت نیروهای مسلح بعنوان داوطلب فرمان فرمانده کل قوا مقام عظمای ولایت است ولی دیوان عدالت آن را باطل کرد . شما را به خدا قسم ای کسانی که دستتان به جایی میرسد یه کاری کنید.
خوب ديگه...اينم حذف كنن ديگه خيال جامعه ايثارگري راحت ميشه كه ديگه از جانب دولت هيچ امتيازي دريافت نميكنن...اي كاش كه اين ظرفيت به افراد بدون هيچ سهميه اي بدن حداقل ادم دلش نسوزه...ولي مطمينم همچين اتفاقي نميوفته...كافيه مصاحبه دكتر نمكي رو درباره دانشجويان پزشكي كه حالا اغلب اقازاده هم هستن بخونيد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi