شناسه خبر : 71955
شنبه 05 بهمن 1398 , 16:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس:

۴۵هزار رزمنده معسر سال آینده مستمری می‌گیرند

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تحت پوشش قرار گرفتن ۴۵ هزار رزمنده معسر در طرح "شهید کاظمی" طی سال آینده خبر داد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس از تحت پوشش قرار گرفتن ۴۵ هزار رزمنده معسر در طرح "شهید کاظمی" طی سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، قاسم جاسمی، نماینده ایثارگر مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات و رایزنی های فراکسیون ایثارگران با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: لفظ و کلمه معسرین قبلاً و غالبا" فقط در مورد آنهایی به کار برده می‌شد که در عسر و حرج قرار داشتند.

وی ادامه داد: در دیداری که اخیراً به نمایندگی از فراکسیون ایثارگران با وزیر دفاع داشتم، در این خصوص گفت و گو کردم و به نظر من به کار بردن لفظ معسر در حد و قواره قهرمانان ملی ما نیست و نباید عنوان گذاری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه سخنان خود یادآور شد: همین موضوع معسرین که الان مطرح است، نه تنها از بسیج به سایر بخش های نظامی گسترش پیدا کرده است و شامل رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی نیز شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه متذکر شد: حدود ۴۵ هزار نفر از سربازان که در دوران دفاع مقدس در جبهه و جنگ حضور داشتند، در صورتی که درآمد و شغل خاصی نداشته باشند، در سال آینده تحت پوشش طرح معسرین(شهید کاظمی) قرار خواهند گرفت.

نماینده مجلس دهم با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این طرح تصریح کرد: قرار شد که از محل اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال ۹۹، این طرح برای ۴۵ هزار رزمنده معسر ارتش به اجرا درآید.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با تصویب اعتبارات و اجرای این طرح در سال آینده، به جانبازان و رزمندگان معسر(نیازمند) ارتش مستمری پرداخت خواهد شد.

نماینده ایثارگر کرمانشاه در بهارستان، همچنین به تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۲ هزار نفر از جانبازان معسر نیروی انتظامی در سال آینده اشاره کرد و افزود: این افراد متشکل از کسانی هستند که در دوران جنگ به عنوان نیروی ژاندارمری مشغول خدمت بوده اند و مقرر شد از ابتدای سال آینده تحت پوشش طرح شهید کاظمی قرار گیرند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعدادی از نیروهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیز مشمول طرح معسرین خواهند شد و در این خصوص بحث و مذاکرات لازم انجام شده است.

وی تحت پوشش قرار گرفتن گروه‌های مردمی جنگ‌های نامنظم در دوران جنگ تحمیلی را در طرح معسرین مورد اشاره قرار داد و گفت: این تعداد از رزمندگان توسط وزارت دفاع در طرح معسرین شهید کاظمی گنجانده شده‌اند.

**معرفی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
اگر راست می گویید چرا تاریخ اجرای مقطع تحصیلی رزمندگان را طبق قانون برنامه ششم توسعه از فروردین 96قرآن نمی دهید؟مگر رزمندگان شاغل که از سال 96بارنشسته شده اند جزئی از این کشور نیستند؟ چطور برای 720 هزار فرهنگی شاغل رتبه بندی اجرا می شود و حرفی از کسری بودجه نیست اما تا صحبت از اجرای مقطع تحصیلی رزمندگان از فروردین 96 می شود پای کسری بودجه به وسط می آید.چرا منافق بازی در می اورید؟ اگر کسری بودجه هست باید برای همه باشد اگر هم نیست این چه بازی است که درمی آورید. از این که دولت منافق است هیچ شکی نیست.

...

باید از سالها اطلاع رسانی از رزمندگان و جانبازان و شهدای عزیز و دفاع مقدس از فاش نیوز عزیز تشکر و قدر دانی شود .
و این کار ها بسیار زیاد زحمت و پشتکار و فداکاری نیاز دارد .
متشکریم .
...
آقای قاسم جاسمی جزو معدود نمایندگانی است که فقط به حوزه انتخابیه خودش نگاه نمی کند و بعدی هم دنبال کارهای سیاسی نیست تلاش خوبی کردند ولی هنوز نتوانستند تکلیف مصوبه همین مجلس که دولت و وزارت دفاع را ملزم به پرداخت حداقل حقوق کارمندی به ایثارگران معسرورده را روشن کنند و هنوز نصف مبلغ را پرداخت می کنند واقعا میشود با ۷۵۰هزارتومان که تازه تا چندماه پیش۶۰۰هزارتومان بود حتی امرار معاش کرد چه رسد به زندگی پس اگرتوانستند اجرایی شدن آن مصوبه را عملی کنند کاری کردند کارستان
قرار بود که جانبازان معسر ساتا حقوق بگیر بنیاد شوند چی شد
ای کاش ما که سال ها بیمه تامین اجتماعی بوده ایم سوابق ما را به ساتا انتقال می دادند تا زود تر بازنشست شویم
همه به صف چرا معسر شدند دیه دارند یا مهریه زنانشان در مطالبه
درصدهای بدون عدالت آیا نخاعی در گوشه خانه با مشکلات عدیده با هفتادی که سر کار می رود انصافا در ناتوانی ودرد مشابه است باید در درصدها تچدیدنظر شود سهمیه بنزین پلاک داده میشود نه معلول حرکتی شرکتها را به چه کسانی داده اند ذخارف دنیاست اما ما برای عدالت انقلاب کردیم سرباز نخاعی با چهل سال رزم ومصدومیت هنوز سربازست اما بعضی درچات نظامی دارند با همان سابقه یا کمتر این نیز بگذرد
ای کاش مشکلات نقطه نظرها را فاش نیوز دسته بندی می کرد برای مسیییولین مربوطه ارسال می کرد فقط تیتراژ سایت خبری نمی شد ما رفتنی هستیم وشما هم ماندنی ابدی نیستید حداقل ذخایر اطلاعاتی خود را به مقامات مسیوب انتقال دهید شاید مشکلات کمتر در جامعه نمود پیدا کند با تشکر
با سلام متاسفانه مترمربع ایی یافت میشود که از حق شهید و جانباز امروزه دفاع کند.درهرجا توسط همین گوشی موبایل هوشمند از حق این قشر دفاع کردم از کتک خوردن در آموزش وپرورش شهرستان گرفته تا انواع تهمت افتراء ها مثل سارق اینترنت ی که یکی از بانک های شهرستان البته رئیس شعبه من حقیر را به گفته خودشان بر اسا ی نامه ای از استان فارس به شعبه مرکزی هویزه در تهران وبعد از کسب اجازه به خراسان رضوی شهرستان درگز اظهارداشته شرافتشان بعد از کاملا مشتبه شدن حتی یک ریال مارا به حبس میانداختند این حقیر 32سال کار در اموزش وپرورش که22سال ان تنها یک مدرسه را مد یا تدریس و نظافت پرورشی امام جماعت و ناظم کارتهایی خانواده های تحت پوشش رمضانپور اب برق گاز هم بکنار13ماه سابقه جبهه داوطلبانه و شرکت در عملیاتهای میک،فردریک،بیت المقدس 2اصابت غیرمستقیم و بارها موج انفجار که برای جمعا ناراحتیهای جسمی و میرپنج درصد جانبازی داده اند لازم به ذکراست بیش از یک سال جبهه5درصد جانبازی دارد اصابت تیر مستقیم حداقل 15درصد موج انفجار وشیمیایی را چون در عملیاتها کمبود نیرو میشد وبه رو ماندن با امثال شهید محمودزاده و شهید سپهبد سیاستگزاری که همشهری بودیم مانع از برگشتن میشد.نمی دانم عزیزان فکر نمیکنند که اگر شهید وایثارگرنبود آنان نیز در مسند قدرت نبودن که حال بی جهت دستور کتک زدن امثال من و تهمت افتراها را از شیراز به تهران واز تهران به درگز خراسان رضوی فکس میکنند.شما را به خون همین القاسم این گوشه کوچک درد دل را ابتدا برای امام خامنه‌ای تقدیم کنید سپس چاپ بفرمائید متشکرم رضا قلی جاهد معروف به دهاتی
سلام...بزک نمیربهارمیاد،،کمبزه باخیارمیاد....شمااین عده جانبازانی که 750هزارتومان کمک معیشت میگیرندرااضاف کنیدبه اندازه بنیاد..وبعدکسانیکه چهارسال درنوبت کمک معیشت هستندراهم بدهید،،بعدبفکربقیه باشیدووعده بدهید...مسئولین عمرمان تمام شدوهنوزوعده میدهید؟؟عمل کنید..
باسلام و احترام خدمت تمامی عزیزانی که قدما و قلما خدمات رسانی بی شاعبه به ایثارگران عزیز و خانواده‌ای محترمشان انجام می‌دهند . الخصوص حاج آقا نوروزی و اعضای محترم فراکسیون ایثارگران مجلس. متاسفانه شورای محترم نگهبان بدون اهمیت به این موضوع حمایت از ایثارگران ، نوعی حمایت و همکاری و پرکردن پازل و دنبال کننده وتمام کننده، رای ظالمانه وحدت رویه دیوان عدالت مبنی بر عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی به رسمی، واین در عمل تیر خلاصی بود به همه رشادتهای و تمام ايثارگر یها این عزیزان و خانواده‌ای معززشان وناسپاسی در حد اعلا به این عزیزان، ما ایثارگران از شورای محترم نگهبان اصلا و ابدا چنین انتظاری نداشتیم که استفساریه را رد کند،که هرچه به این خانواده‌ها امتیاز داده شود کم است. چرا که موجب تقویت بنیادین انقلاب اسلامی میشود. شورای نگهبان می‌بایست خود آنطور که از ایشان انتظار می‌رود از حامیان ناصران انقلاب اسلامی باشد و این استفساریه را بدون هیچ معطلی،دوباره تصویب می نمود واز اطاله کنندگان این قانون مصرح و واضح که خود تصویب کرده شاکی باشد. درکمال ناباوری ضربه محکم به سرنوشت ایثارگران و خانواده‌ای عزیزشان زده که دل همه ایثارگران را خون کرد. و این درحالی است که عده‌ای بدون کوچکترین نقش و خدمتی به انقلاب و میهن اسلامی و بعضا بدخواه آنند به با ترفندهای و پارتی بازی بصورت رسمی استخدام شده‌اند و حقوق چندين برابر از نیروهای قراردادی و شرکتی ایثارگر دریافت می‌کنند و به این عزیزان طعنه های مسموم هم می‌زنند. ما ایثارگران انقلاب اسلامی انتظار وافر از شورای محترم نگهبان دارم در تصمیم خود تجدید نظر نماید و با قوت و قدرت از مدافعان دائمی انقلاب که چون بنیان مرصوص هستند، استفساریه تبديل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی را تصویب نمایند.
سردار جاسمی. بعد از سی سال که از جنگ گذشته تازه به یاد رزمندگان افتادید. بابا. الان هشتاد درصد رزمندگان در فقر زندگی می‌کنند بالای دویست هزار نفر توی نوبت کمک معیشت هستند بقیه چه می‌شوند.
باعرض سلام خدمت سیدعزیزجناب اقای جاسمی/خداقوتهمینطورکه همه میدانیم ازسال93تابحال چندین بار دولت ومجلس محترم ائین نامه پرداخت حقوق به رزمندگان وجانبازان فاقدشغل ودرامد راتصویب کرده اند وچندبارهم بهبنیاد ابلاغ شده است.امابنیاد همیشه به بهانه های مختلف انرا درست اجرانمیکند /دراین ائین نامه بنیادموظف است که ماهانه به میزان حداقل حقوق کارمندان شاغل دولت به مشمولین این ائین نامه مستمری بدهد/ اولأچرا 750هزارتومان پرداخت میکنند ؟مگرحداقل حقوق سال98یک میلیون وپانصدهزارتومان نبوده است؟که درقانون بودجه سال99این مبلغ به دومیلیون وپانصدهزارتومان میرسد /وراجع به پرداخت عیدی چرا سال گذشته 300هزارتومان عیدی دادند ؟ خواهش میکنم استدعا دارم به وضع بی سروسامانمان رسیدگی کنید فرقی نمیکند چه ماجانبازان سپاه ویا جانبازان ارتش وساتا همه ما برادریم و باهم وشانه بشانه هم درجنگ ازمرز وبوم وناموس وکشورمان دفاع کردیم. و همین الأن هم اماده فرمان ولی امرمان امام خامنه ای (مدظله العالی)هستیم .والسلام
من یک رزمنده ایثارگر ۸ سال دفاع مقدس هستم کلی پرونده به پادگان لویزان و تیپ ۴۰ سراب داده ام حتی برای تحقیق وضع زندگی ام ارتش و سپاه تائید کرده که بیکارم و ۲۴ ماه جبهه دارم . تا حال هیچ حق و حقوقی به من نداده ام از مسئولین عزیز و نمایندگان محترم و فرمانده کل ارتش جناب امیر موسوی خواهش میکنم رسیدگی کنند . بخاطر رضای خدا۸۱۲۸
آقای جاسمی ۲۴ ماه جبهه دارم تمام کارهای اداری را هم انجام داده ام هم پادگان لویزان و هم تیپ ۴۰ سراب پرونده دارم ولی تا حال هیچ حق و حقوقی دریافت نکرده ام لطفاً بخاطر رضای خدا رسیدگی کنید .
باسلام.درودبه فاش.نیوزی.های.عزیزچرادردرزمندگانوبگوش حضرت.آقانمیرسانیدتنهاکسی.میتواند.بدادمابرسدحضرت.اقاست.اگرمیخواهیدبه.جامعه.ایثارگر خدمت.کنیدانون.موقع.مامیتوانیم.بگیم.شمافاش.نیوزواقعی.هستید
سلام.به.فاش.نیوزعزیز .اگرمیخواهیدواقعیتوبدونیدرزمنده.داریم.داخل؟سطلهااشغال.دم.درخونه.مردم.اشغال.جمع.میکند اگرباورنمیکنیدفیلم.شوبراتون.بفرستم.اینم.ازدلاروران.دیروز.ازاسلام.اب؟خاک؟شرف؟ناموس.ایران؟عزیزدفاع؟کردن.اینم؟وضعیت؟زندگیشونه
.قبل؟ازکرونامن؟مستاجرم.بخاطرنداشتن.پول؟پیش.بهم.خانه.ندادن .یعنی.شمانمیتونیداینوبه؟بگوش؟حضرت؟آقابرسانید
بخدابعضی.ازرزمندهاازسرناچاری؟دست.بکارهای؟خیلی؟خطرناکی؟میزنند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi