شناسه خبر : 71997
شنبه 28 دي 1398 , 10:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روزنامه رای‌الیوم:

پمپئو با ترور سلیمانی جعبه مرگ را به سوی خود گشود

یک روزنامه چاپ منطقه تصریح کرد وزیر خارجه آمریکا با تدارک ترور ژنرال سلیمانی، جعبه مرگ را گشود و شاید خود او اولین قربانی این ماجرا باشد.

روزنامه رای‌الیوم درباره ماجرای ترور سردار سلیمانی نوشت: زمانی که روزنامه گاردین به نقل از خبرنگار خود می‌نویسد مایک پمپئو، تصمیم‌گیرنده ترور سردار سلیمانی بوده، بدین معناست که آمریکا در دام جنگ ترورها در خاورمیانه افتاده است و هرگز برنده آن نخواهد بود.
رای‌الیوم می‌افزاید: سلیمانی از زیرکی خاصی برخوردار بوده است. او مهندس عملیات نظامی ایران و نیروهای نیابتی آن، به‌ویژه علیه منافع و اهداف اسرائیل و شکست داعش، شکست دادن نقشه‌‌های جدایی‌طلبانه بارزانی و شکست حمله امارات و عربستان به یمن بود.
پمپئو درست مانند جان ‌بولتون، دشمنی سختی با ایران دارد و معتقد است که این کشور، اکثر نقشه‌های آمریکا برای منطقه را با شکست مواجه نموده و موشک‌‌های دقیق آن، یک تهدید بزرگ برای اسرائیل محسوب می‌شود؛ اما همین عداوت پمپئو با ایران، باعث می‌شود به زودی سرنگون شود، همان‌طور که سرنوشت بولتون این‌گونه بود.
اظهارات مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در این‌باره که هیچ دلیل و مدرکی برای اتهامات پمپئو علیه ایران وجود ندارد، منعکس‌کننده خطر پمپئو است و می‌‌تواند فاجعه‌‌هایی برای آمریکا در منطقه و جهان داشته باشد.
محور ایرانی- عراقی حتما از شوک ترور سلیمانی می‌گذرد و خود را برای پس از آن آماده می‌کند؛ همان‌طور که این مهم، در جریان استقبال فرمانده جدید سپاه قدس از شش فرمانده حشد‌الشعبی و آمادگی برای ارائه کمک‌‌های نظامی لجستیک، در راستای بیرون راندن نیروهای آمریکایی از 17 پایگاه در عراق، نمود یافت.
عراقی‌ها هرگز تسلیم باجگیری‌های ترامپ و تهدیدات او مبنی بر مصادره 35 میلیارد دلار در بانک فدرالی آمریکا، به عنوان غرامت 24 پایگاه این کشور در عراق، نمی‌شوند چرا که طبق بند پنجم متن توافق امضا شده بین دو کشور، به محض درخواست دولت عراق، لازم است تمام این تاسیسات، جمع شود.
صحبت‌های سردار قاآنی خطاب به مهمانان عراقی‌اش در مورد اینکه منطقه ما بین‌النهرین، یعنی سوریه و عراق، میدان جنگ آینده خواهد بود و باید برای آن آماده شد، به منزله شلیک یک بمب قدرتمند بود.
پمپئو و نتانیاهو، جنگ ترورها را شعله‌ور کرده‌اند، که به احتمال زیاد، از سوی هر دو طرف مقابله، ادامه می‌یابد و چه بسا محدوده‌ای که محور مقاومت بر اساس آن حرکت می‌کند، وسیع‌تر است؛ به این دلیل که دو جهان عربی و اسلامی، احساس کینه عمیقی نسبت به آمریکا و اسرائیل دارند و همین مسئله، باعث تشویق آنها برای شهادت داوطلبانه می‌شود.
پمپئو جعبه خطرناک مرگ را به روی خود و اسرائیل گشوده است، اگر به زودی عقب‌نشینی نکند، اولین شخصی خواهد بود که نابود خواهد شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi