شناسه خبر : 72000
شنبه 28 دي 1398 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایت اشکبار قاسم سلیمانی از همرزمان شهیدش

شهید قاسم سلیمانی که فرماندهی نیروهای لشکر۴۱ را در عملیات‌های حساس دفاع مقدس به‌عهده داشت با سرداران آن خو گرفته بود و بارها با خبر شهادتشان غمگین از خدا طلب شهادت می‌کرد.

سپهبد شهید قاسم سلیمانی در دوران هشت سال دفاع مقدس فرماندهی لشکر 41 ثارالله را به‌عهده داشت که متشکل از رزمندگان کرمان بود. لشکر 41 ثارالله در سال 1359 در قالب یک گردان از نیروهای سپاه پاسداران استان کرمان شکل گرفت، سال 1360 به تیپ ارتقا پیدا کرد و از سال 1361 با گسترش سازمان آن به 3 تیپ و یک گردان زرهی، به‌عنوان لشکر 41 ثارالله به فعالیت ادامه داد. در سال 1386 در پی شکل‌گیری سپاه‌های استانی، نام آن به سپاه ثارالله استان کرمان تغییر پیدا کرد. لشکر 41 ثارالله در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های مختلفی نظیر نصر4، کربلای1، کربلای4، کربلای5، بدر، خیبر، والفجر یک، والفجر3، والفجر4، رمضان، بیت‌المقدس و بیت‌المقدس7، فتح‌المبین و طریق‌القدس حضور داشت.

شهید قاسم سلیمانی که فرماندهی نیروهای لشکر41 را در این عملیات‌های حساس دفاع مقدس به‌عهده داشت با سرداران آن خو گرفته بود و بارها با خبر شهادتشان غمگین از خدا طلب شهادت می‌کرد. تصاویری از درددل و مناجات شهید قاسم سلیمانی با چشمان اشکبار در فراق دوستان شهیدش در این لشکر از خاطرات به‌جامانده از سردار در روزهای دفاع مقدس است. او در سخنانش در دوران جنگ تحمیلی وقتی داغدار همرزمان شهیدش بود از شهیدان هراتی، شریف، دریحانی، محمدی‌پور، میرحسینی، عابدینی، تاجیک، بینا، مغفوری و طالبی یاد می‌کند.

بخشی از این فیلم قدیمی در ادامه قابل مشاهده است:

download

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi