شناسه خبر : 72014
شنبه 28 دي 1398 , 18:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق خانواده جانبازان را سامان دهید

جانباز امضا محفوظ - با تشکر از فاش نیوز عزیز که موضوع بسیار مهم و حیاتی را مطرح کرده که این روزها موجبات دغدغه و نگرانی شدید بسیاری از جانبازان را پس از فوت یا شهادت ایجاد کرده است لذا خواهشمند است موضوع به منظور رفع مشکل و اتخاذ تصمیم لازم به نحو مقتضی به استحضار مسئولان محترم رسانده شود.

 بسیاری از خانواده های جانبازان پس از فوت یا شهادت جانباز، هنگامی که برای برقراری حقوق و مستمری ماهانه مراجعه می کنند با مشکلات گوناگونی مواجه می گردند که برقراری حقوق ماهیانه را ماه ها بلکه سال ها با مشکلاتی روبرو می کند لذا خانواده محترم ایثارگران را گرفتار مشکلات معیشتی برای گذران زندگی می نمایند که گاهی به متلاشی شدن خانواده ایثارگران منجر خواهد شد.

 برخی از اینگونه مشکلات که برای برقراری حقوق ماهیانه وجود دارند دارای علتهای متفاوتی هستند. برخی ناشی از کارشکنی بعضی مسئولان و برخی ناشی از نارسایی قانونی یا طی فرایندهای معمول برای تکمیل مدارک پرونده می باشند. موردی ملاحظه شده که به بهانه واهی و به علت عدم پیگیری جانباز در دوران حیات برای تکمیل مدارک و جمع آوری سوابق بیمه یا پرداخت تفاوت انتقال بیمه از صندوق در دوران نظام وظیفه و برخی اشکالات موجود و رایج در اکثریت پرونده ها و اعمال سلیقه مسئول مربوط و قطع حقوق پس از شهادت جانباز بوده که تا تکمیل پرونده یا پرداخت مبالغ زیاد بدهی که جانباز در دوران حیات قادر به پرداخت نبوده خانواده جانباز مجبور شدند ماه ها بدون حقوق زندگی کنند که جای تامل بسیار دارد.

 مسئولان ذیربط میبایست ترتیبی اتخاذ نمایند تا چنانچه مشکلی برای برقراری حقوق و مستمری ماهیانه خانواده جانبازان پس از شهادت یا فوت وجود داشته باشد به نحو لازم حقوق به خانواده پرداخت شود زیرا عدم پرداخت حقوق به بهانه طی فرایندهای قانونی و معمول یا تکمیل مدارک پرونده که ماه ها زمان نیاز دارد موجب نابودی خانواده ایثارگران خواهد شد که بزرگترین ظلم به خانواده ایثارگران می باشد در حالیکه با پیش بینی یک تبصره یا قانون مدون می توانند از نابودی خانواده ایثارگران که گاهی برای طی مراحل قانونی ماه ها از دریافت حقوق محروم می گردند جلوگیری شود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام. مسئولین محترم به خاطر رضای خداوند به داد جانبازان زیر ۲۵درصد برسید از شما عاجزانه تقاضا دارم حقوق ماده ۳۸جانبازان زیر ۲۵درصد از کار افتاده کلی و حالت اشتغال بنیاد که پرونده ماده ۳۸ آنها چندین سال هس تایید شده برایشان اضافه کنید تا دل آنها و خانواده هایشان شاد شود شب عید است تا آنها هم شما را دعا کنند
سلام من جانبازشیمیایی۳۵درصدم حدود ۲۰سال هست حالت اشتغال بنيادم ،دوساله مدارک ماده۳۸ رو دادم ولی اعلام کردن گمشده ،۳ماه پیش با کلی عذرخواهی دوباره مدارک و فرم امضا کردم تا امروز خبری نیست،فکرکنم بازم کم کردن.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi