شناسه خبر : 72028
یکشنبه 29 دي 1398 , 11:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قربانی کردن «منافع ملی» با انتقام‌جویی از یک «اشتباه انسانی»

خبر بهت‌آور اشتباه انسانی پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن غیرعمد هواپیمای مسافربری اوکراین، همه را دردمند کرد و پس از سه روز خبر‌های ضد و نقیض، بالاخره بعد از اعلام صادقانه این خبر دردناک توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، پرده از علت سقوط این هواپیما برداشته شد.

بعد از اعلام این خبر، سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقابل دوربین‌های رسانه‌ها رفت و ضمن عذرخواهی از این اشتباه، تمام مسئولیت آن را پذیرفت که در این ۴۱ سال، کمتر از سوی مسئولان مشاهده شده بود که این‌گونه باصراحت از مردم عذرخواهی کنند و تمام تبعات یک حادثه را برعهده گیرند.

طبیعی بود که رسانه‌ها و مطبوعات و همچنین مسئولان مختلف کشور، بعد از اطلاعیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، واکنش‌های مختلفی را به این اشتباه صورت گرفته که موجب شهادت جمعی از هموطنان‌مان شد، نشان دهند؛ اما کسی فکر نمی‌کرد که این واکنش‌ها در برخی موارد آن‌هم از سوی برخی مسئولان و رسانه‌های داخلی، آن‌قدر غیرمنصفانه باشد که بیشتر از اشتباه پدافند هوایی، برای کشور و انقلاب اسلامی تبعات منفی داشته باشد؛ تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران به این موضوع واکنش نشان داده و با تأکید بر این‌که سقوط هواپیما حادثه تلخی بود که دل ما را به‌معنای حقیقی کلمه سوزاند، بفرمایند: «یک عدّه‌ای به تبع و هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیو‌های انگلیسی، سعی کردند این قضیّه را به نحوی آرایش دهند که ماجرای «یوم‌الله» ناشی از شهادت بزرگ این دو شهید عزیز (سردار شهید «قاسم سلیمانی» و شهید «ابومهدی المهندس») را به دست فراموشی بسپارند... افرادی که انسان هیچ علاقه‌ای در این‌ها نسبت به «منافع ملّی» و نسبت به «مصالح کشور» احساس نمی‌کند؛ واقعاً انسان تعجّب می‌کند. حالا یک عدّه‌ای جوانند، احساساتی‌اند، فریب می‌خورند؛ یک عدّه‌ای نه، جوان هم نیستند؛ انسان می‌بیند که این‌ها هیچ حاضر نیستند «منافع ملّی» را درک کنند، فهم کنند، پای این منافع بایستند...».

برای بررسی بیشتر موضوع، کافی است که به تیتر برخی مطبوعات در روز یک‌شنبه ۲۱ دی نگاهی بیاندازیم تا ببینیم که چگونه بی‌بصیرت‌ها اقدام به جوسازی علیه منافع ملی کرده‌اند؛ اگرچه که کسی مخالف آزادی بیان و انتقاد منصفانه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیست و از سویی دیگر قطعا باید این اشتباهی که از سوی پدافند هوایی سپاه صورت گرفته است، ضمن نقد منصفانه توسط رسانه‌ها و مطبوعات، با قاطعیت توسط دستگاه قضایی پیگیری شود و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد تا دیگر چنین اشتباهاتی که موجب به‌خطر افتادن جان هوطنان‌مان می‌شود، تکرار نشود؛ اما قطعاً حمله به کلیّت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آن هم با قصد و غَرَض، قابل توجیه نیست.

در همین راستا، روزنامه «ایران» که روزنامه رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران است، علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیتر «نابخشودنی» را انتخاب کرد و «شرمساری» نیز هدیه روزنامه «همشهری» وابسته به شهرداری تهران به سپاه بود.

فتنه امروز را چه کسانی «کلید» زدند؟

همچنین برخی روزنامه‌های دیگر نیز، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به «دروغ‌گویی»، «پنهان‌کاری» و «بی‌اعتمادی» متهم کردند؛ در این راستا نیز شاهد بودیم که روزنامه «جهان صنعت» تیتر «اصرار بر پنهان‌کاری» را روی دکه‌های مطبوعاتی برد و روزنامه «مردم‌سالاری» نیز تیتر صفحه نخست خود را «شوک بی‌اعتمادی» قرار داد. همچنین روزنامه «مستقل» به‌نقل از «غلامرضا حیدری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با تیتر «دروغ بزرگ، فاجعه و خیانت ملی است» خواست تا خود را در افکار عمومی مطرح کند و روزنامه «کسب و کار» هم «کار دشوار مسئولان در بازگرداندن اعتماد» را انتخاب کرد تا به ایجاد بی‌اعتمادی در جامعه دامن بزند.

این تیترهای غیرمنصفانه درحالی بود که پیش از این نیز بارها حادثه‌های مختلفی در کشور اتفاق افتاده که موجب آسیب رسیدن به هموطنان‌مان شده است؛ اما مطبوعات در انتقاد از نهاد مسئولی که در آن حادثه سهل‌انگاری کرده است، نه تیتر «شرمساری» را منتشر کردند و نه «نابخشودنی»، که این موضوع از انتقاد غیرمنصفانه و با قصد و غرض، حکایت می‌کند؛ مانند برخورد دوقطار مسافربری در محور سمنان - دامغان که موجب شهادت تعداد زیادی از زائران امام رضا (ع) شد.

فتنه امروز را چه کسانی «کلید» زدند؟

تیتر خنثی روزنامه «ایران» بعد از برخورد دو قطار در محور سمنان - دامغان

افزون بر این موضوع، قبل از انتشار اطلاعیه صادقانه ستاد کل نیروهای مسلح هم باز این مطبوعات همان رویه سابق را در پیش گرفته بودند؛ اما بعد از مشخص شدن علت سقوط هواپیما، دایه مهربان‌تر از مادر شدند!

فتنه امروز را چه کسانی «کلید» زدند؟

مقایسه تیترهای روزنامه «ایران»، قبل از اعلام علت حادثه و بعد از اعلام علت حادثه حکایت از این موضوع دارد
که این روزنامه بعد از اعلام خبر اشتباه پدافند هوایی سپاه، داغ‌دار هموطنان شده است!

از سویی دیگر، برخی از مسئولان نظام در کلید خوردن فتنه‌ای که امروز در گوشه و کنار کشور مشاهده می‌شود، بی‌تقصیر نبوده‌اند؛ چراکه اولا پشت صحنه اکثر مطبوعات و رسانه‌ها آن‌ها هستند و ثانیا این‌که چنانچه اختلاف نظری با یکدیگر داشته و یا نسبت به موضوعی ابهام داشته‌اند، قبل از آن‌که آن را در افکار عمومی مطرح کنند، می‌توانستند آن را در جلسات خصوصی با یکدیگر مطرح کرده و به نتیجه برسند و سپس در راستای آرام کردن افکار عمومی گام بردارند، نه این‌که فضای مجازی و رسانه‌ها را وسیله‌ای برای تسویه حساب‌های خود قرار دهند و با اتهام زدن به نظام و نیروهای مسلح، افکار عمومی را متشنج کرده و زمینه شکل‌گیری تجمعاتی که در آن توسط عده معدودی به نظام اسلامی توهین و تصویر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی پاره شد، را ایجاد کنند؛ البته در این میان باید به برخی سلبریتی‌ها هم اشاره کرد که بعد از اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، به‌یکباره دل‌شان برای شهدای هواپیمای مسافربری سوخت؛ درحالی که در روزهای گذشته، ساکت بودند!

در راستای واکنش برخی مسئولان به علت سقوط هواپیمای مسافربری، شاهد بودیم که مشاور رییس جمهور در توییتر خود نظرسنجی‌ را به اشتراک گذاشت که متوجه شود صحبت‌های سردار «حاجی‌زاده» تا چه‌اندازه افکار عمومی را اقناع کرده است که اکثریت مردم گفتند که کاملا قانع شده‌اند؛ اما این مسئول در اقدام بعدی خود، نظام را به دروغ‌گویی، پنهان‌کاری، دیوان‌سالاری‌نظامی و عدم شفافیت و صداقت متهم کرد! و جالب این‌جاست که در یکی از توییت‌های بعدی خود، اعلام کرد که «شلیک پدافند اشتباه بود. شلیک به پدافند هم اشتباه است» و افکار عمومی را در فکری عمیق به‌خاطر رفتار دوگانه‌اش فرو برد!

حال این سوال به‌وجود می‌آید که چگونه است که مشاور رییس جمهور نمی‌داند خبر اشتباه پدافند هوایی سپاه در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری اوکراینی، اگر سه روز بعد اعلام شد، به‌دلیل بررسی‌های دقیق بود، نه پنهان‌کاری، نه دروغ‌گویی و نه دیوان‌سالاری نظامی. همچنین این سوال نیز به‌وجود می‌آید که چطور ممکن است شخصی که در مسئولیت مشاور رسانه‌ای رییس جمهور قرار دارد، نداند که کدام حرف را باید بزند که موجب تسکین افکار عمومی شود و کدام حرف را بزند که موجب تشویش افکار عمومی نشود؟ حال این‌که برخی سخنان نیز صرفا جنبه تسویه حساب داشته باشد.

همچنین، یکی از نمایندگان مجلس که توییت‌های جنجالی وی تاکنون انتقادهای زیادی را به‌همراه داشته است نیز در واکنش به خبر علت سقوط هواپیمای مسافربری، نظام را به پنهان‌کاری و کتمان حقیقت متهم کرد و آن را مایه شرمساری دانست و هشتگ «باید خون گریست» را هم به آن اضافه کرد تا پیاز داغ اظهارات خود را زیادتر کند؛ اما وی در توییت بعدی خود، در اظهاری متناقض، از سردار حاجی‌زاده تشکر کرده که مسئولیت این اتقاق را پذیرفته است! حال این سوال پیش می‌آید که اگر مسئولان نظام به‌دنبال کتمان حقیقت موضوع سقوط هواپیمای مسافربری بوده و مجبور شده‌اند که واقعیت را بگویند، حالا این تشکر برای چیست؟

البته که این نماینده مجلس، مدت‌هاست که با توییت‌های جنجالی خود، صحبت‌های دشمنان نظام را برای مردم تداعی کرده است؛ برای نمونه وی در یکی از توییت‌های خود، از یک استاد دانشگاه انتقاد کرده و گفته است: «کسانی که ریختن خون مردم در حوادث تلخ آبان را حجامت نظام دانستند، هیچ سنخیتی با سردار سلیمانی ندارند»؛ این درحالی است که ریشه موضوعی که وی مطرح کرده است، برمی‌گردد به تبیین طرح‌ها و نقشه‌های «مایکل دی‌آندریا» افسر سازمان جاسوسی آمریکا که با نام‌های مستعاری از جمله «آیت‌الله مایک» نیز شناخته می‌شود توسط یک استاد دانشگاه که مدعی شده است «خون معاندین کشته شده‌ای که توسط این افسر آمریکایی در خارج از مرزها آموزش دیده و به ایران آمده و به‌ مردم تیراندازی کرده‌اند و همچنین سرشاخه‌های دیگری‌های مسلحانه بود‌ه‌اند، نظام را حجامت کرد»؛ نه خون آن 85 درصد مردم عادی که در جریان اغتشاشات توسط این افراد به شهادت رسیده‌اند. حال این موضع‌گیری غلط نشان می‌دهد که یا این نماینده مجلس خواسته با توییت غلط خود علیه نظام جوسازی کند و یا این‌که نسبت به صحبت‌های این استاد دانشگاه اطلاعات ناقص داشته است که در هر دو صورت اشتباه وی قابل توجیه نیست.

در جمع‌بندی، این نکته مهم را باید در نظر گرفت که با وجود سابقه انگلیس خبیث در فتنه‌های گوناگونی که در کشور رخ داده است و حضور روباه‌گونه سفیر این کشور در تجمعی که در آن علیه نظام اسلامی شعار سر داده می‌شد، واقعیت را آشکار می‌کند که چه دست‌هایی برای به آشوب‌کشیدن اعتراضات مردم و تبدیل آن به طرح براندازی نظام پشت پرده است؛ بنابراین چه دلیلی دارد که مسئولان با انواع و اقسام سخنان متناقض خود و توهین و افترا به نظام اسلامی و نهاد انقلابی سپاه پاسداران، روزبه‌روز بر آتش این فتنه‌ها بیافزایند؟ آیا بهتر نیست که مسئولان و مطبوعات وابسته به‌آن‌ها افکار عمومی را بازیچه دست خود قرار ندهند و چنان‌چه ابهامی در موضوعی دارند، مشکلات خود را با گفت‌وگو حل کنند و به دامن انقلاب بازگردند؟

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
سلام ، بلای خانمانسوز غربگرایی گریبانگیر تمام مردم و مسئولان کشور شده است بطوری که بخشی از نخبگان علمی و مسئولان و سلبریتی ها را با مشکلات زیادی در مقابل مردم و مسئولان دلسوز انقلابی قرار داده که موجب سوء استفاده و بهره برداری دشمنان غربی نیز گردیده است.
مشکل بزرگی که در افکار عمومی گرین کارت نام گرفته که دارندگان آن میبایست به پرچم کشور ثانی قسم یاد کنند و از منافع آن کشور در تمام دنیا حفاظت نمایند همچنین دشمنان کشور ثانی را دشمن دانسته و در راستای سیاستهای آن کشور اقدام کنند تا گرین کارت صادر یا تمدید شود.
به این ترتیب بسیاری از سه قشر فوق الذکر برای سکونت و حضور در کشورهای غربی مجبور شدند براساس سیاستهای کشور ثانی قدم بردارند که معمولا سیاستها خصمانه و بر علیه نظام اسلامی طرح ریزی گردیده است و بطور مستقیم و غیر مستقیم برخی ایرانیان را وادار به دشمنی با نظام اسلامی کرده است.
چاره کار چیست ؟ چطور امکان دارد نخبه و مسئول و سلبریتی که نیاز به حضور در کشورهای غربی و گرین کارت دارد بدون تن دادن به خواسته های ظالمانه کشور ثانی بتوانند از مزایای گرین کارت استفاده کنند لیکن دست به اقدامات تخریبی بر علیه نظام اسلامی نزنند؟
اغلب شاهد هستیم برخی افراد همان موضوعاتی را در اجتماع مطرح و رسانه ای میکنند که خواسته عمومی دشمنان نظام است. برای مثال برخی از نخبگان و مسئولان و سلبریتی ها را در مقابل دانشگاه مشاهده کردیم که دنبال سفیر انگلیس به تخریب سپاه پاسداران پرداختند در حالیکه بدترین ایرانی بخوبی میداند امنیت کشور و غرور ملی را دلسوزان سپاه پاسداران به مردم بخشیدند لذا در تشیع شهید سلیمانی تمام ملت ایران یکپارچه از شهید سلیمانی تجلیل و تکریم کردند حال چطور امکان دارد تفکر ایرانی بطور علنی و آشکار مخالفت با امنیت کشور و غرور ملی را همپای جاسوس روباه پیر تظاهر کند؟
پاسخ معلوم است نیاز به صدور یا تمدید گرین کارت موجب شده تا آن ایرانی علیرغم میل باطنی و افکار عمومی مطابق با خواست دشمنان ایرانیان اقدام و عمل نماید.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi