شناسه خبر : 72034
یکشنبه 29 دي 1398 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آخرین دیدار قاسم سلیمانی با کادر مرکزی نجبای عراق

شهید سپهبد قاسم سلیمانی چندی قبل در دیدار با کادر مرکزی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق، خود را سربازی خواند که به جهاد کنار این گروه افتخار می‌کند.

شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران چندی قبل در دیدار با کادر مرکزی مقاومت اسلامی نُجَباء عراق، خود را سربازی خواند که به جهاد کنار این گروه افتخار می‌کند. شهید سلیمانی در این ملاقات که مدتی قبل از شهادت او با حضور تعدادی از کادر ارشد نُجَباء برگزار شد، گفت: به حضور در این جلسه گران‌بهای جهادی و مهم افتخار می‌کنم و خوشحالم که در این جمع محترم حاضرم.

آخرین دیدار حاج قاسم سلیمانی با کادر مرکزی نجبای عراق+فیلم

وی سپس با اشاره به دبیرکل نُجَباء اضافه کرد: در مقاومت افراد وارسته‌ای حاضرند، به‌ویژه جناب شیخ (اکرم الکعبی) که از شخصیت‌های مهم مقاومت است؛ و همچنین برادران دیگر در مقاومت که بعضی از آن‌ها شهید می‌شوند و بعضی دیگر هنوز زنده‌اند. در حقیقت من سربازی کنار شما هستم و به سربازی کنار این گروه مجاهد اهل‌بیتی افتخار می‌کنم.

نکته مهم بیانات حاج‌ قاسم سلیمانی در جمع اعضای ارشد جنبش نُجَباء، حمایت ایشان از مطالبات به‌حق ملت عراق بود. وی بخش پایانی سخنان خود را به این موضوع اختصاص داد و تصریح کرد: وظیفه ما در جمهوری اسلامی، دفاع از ملت عراق، مرجعیت و همه مجاهدان حاضر در میدان است؛ و از مطالبات به‌ حق ملت عراق دفاع می‌کنیم.

بخشی از فیلم سخنان سپهبد «قاسم سلیمانی» در مقر مرکزی نُجَباء و در دیدار با دبیرکل و اعضای ارشد این جنبش در ادامه می‌آید:

«مقاومت اسلامی نُجَباء» گروهی اسلامی ــ جهادی و مرکز آن در عراق است که به اصول اسلامی و ارزش‌های آن باور داشته و معتقد به حاکمیت مطلق اسلام بوده و با هدف دفاع از تمامیت ارضی، صیانت از حرم‌های اهل‌بیت(ع) و حفاظت از حریم مردم مظلوم عراق و بعدها سوریه تشکیل شده است. نام این گروه از "خطبه حضرت زینب کبری(س) در شام" الهام گرفته شده است: «...ألا فالعجب کل العجب لقتل حزب الله النُجَباء بحزب الشیطان الطلقاء...».

نُجَباء در سال 2004 میلادی گروه مقاومت ساده‌ای بود که سال‌ها قبل با شمار محدودی از نخبگان انقلابی آغاز به کار کرد تا اینکه گسترش یافت و اکنون ده‌ها هزار رزمنده را در مناطق مختلف عراق تحت فرمان قرار داده است. این گروه مقاومت اسلامی در همۀ زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای و سیاسی نیز فعالیت دارد. دبیرکل نُجَباء، حجت‌الاسلام والمسلمین «اکرم الکعبی» است که پس از مسئولیت‌های متعدد جهادی، تشکیلات نظامی دیگری به‌نام نُجَباء را با جذب رزمندگان شجاع و دلیر عراقی ــ که سال‌های سال، قبل و بعد از سقوط «صدام حسین» دیکتاتور معدوم، سوابق جهادی فراوانی از خود به‌نمایش گذاشته بودند ــ تأسیس کرد. نام کامل این تشکل "حرکة حزب الله النُجَباء" است که در اکثر رسانه‌های انگلیسی‌زبان دنیا به Hezbollah Al-Nujaba شهرت یافته است.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi