شناسه خبر : 72038
یکشنبه 29 دي 1398 , 14:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سلیمی‌نمین:

صف سلبریتی های مزدور از آن‌ها که دنبال ویزا هستند جداست!

عباس سلیمی نمین درباره اظهارات اخیر برخی هنرمندان گفت: نباید تصور کنیم این‌ افراد آگاهانه و هوشمندانه در مسیر دشمن قرار گرفته‌اند، چون دارای قدرت شناخت چندانی نیستند و بیشتربه دنبال منافع شخصی‌اند.

سلیمی‌نمین: صف مزدوران از آن‌هایی که به دنبال ویزا هستند، جداست/ بگذاریم صف‌بندی‌ها روشن‌تر شود

«عباس سلیمی نمین»، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران درباره حواشی ایجادشده پیرامون جشنواره فیلم فجر و اعلام انصراف برخی هنرمندان به  خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: در شرایطی که فضای احساسی بر افراد غلبه پیدا می‌کند، باید بردباری به خرج داد تا آن فضا تغییر کند. چرا که در این فضا، از کسانی که احساسی هستند و طبع لطیفی دارند، نباید توقع واکنش منطبق با منطق داشت.

وی اضافه کرد: اگر آرامش به جامعه برگردد و فضای احساسی از آن رخت بر بندد، به تدریج روشن خواهد شد که جریاناتی تلاش می‌کنند که از یک موضوع که به حسب ظاهر در دفاع از ملت ایران اما علیه آن‌هاست، سوء‌استفاده کنند. روشن است که دست‌اندرکاران این جریانات هیچ ارادتی به ملت ایران ندارند و اگر قرار بود ارادتی داشته باشند، طبعاً باید تا قبل از پذیرش خطا از سوی ایران وارد میدان می‌شدند. 

سلیمی نمین خاطرنشان کرد: امروز بیگانگان نیاز دارند فضایی که با حضور همدلانه و پرشکوه ملت ایران در تشییع پیکر سردار سلیمانی به وجود آمد، بشکند. از این روست که رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت خطاب به ایرانیان می‌گوید کنار شما هستیم و قوت قلب دروغین می‌دهد ـ هر چند این حرکت بیانگر استیصال آمریکاست ـ یا سفیر انگلیس در میان جمعیت حضور پیدا می‌کند.

این پژوهشگر و روزنامه‌نگار پیشکسوت گفت: درباره سقوط هواپیما نظام سیاسی ما باید پخته‌تر عمل می‌کرد، تا جایی برای سوء استفاده باقی نگذارد. اما حالا که دشمن به صحنه آمده، باید بگذاریم صف‌بندی‌ها روشن‌تر شود. برخی اظهارات ناپخته مانع از روشن‌تر شدن صفوف می‌شود! نباید افرادی را که به دنبال انگیزه‌های دیگر هستند، با دشمن یکی بدانیم.

وی تصریح کرد: منافقین، تشکل‌های سلطنت‌طلب و مزدوران را نباید با فردی مانند برخی هنرمندان که سیاسی نیست و نیازمند توجه سفارتخانه‌های برای دریافت ویزا است، یکسان بدانیم. نباید تصور کنیم این‌ افراد آگاهانه و هوشمندانه در مسیر دشمن قرار گرفته‌اند، چون دارای قدرت شناخت چندانی نیستند. آن‌ها همان‌هایی هستند که به دنبال منافع شخصی‌اند؛ اگر سفارتخانه‌ای توجهی نشان دهد، کنار او می‌ایستند و اگر دولت به آن‌ها توجه کند، به آن رأی می‌دهند.

سلیمی نمین گفت: به جای موضع‌گیری‌های سریع و ناپخته باید روی صف‌بندی‌ها و مرزبندی‌ها تمرکز کنیم. بعضی از این عزیزان ما ناپختگی به خرج می‌دهند و زود به واکنش می‌افتند. اظهاراتی که برخی آقایان در صداوسیما داشتند، فضا را غبارآلودتر می‌کند و نمی‌‌گذارد مشخص شود که آن تشییع میلیونی صف مردم است، نه حرکات چندصدنفره در برابر میلیون‌ها مردم متحد.

وی در پایان گفت: با یک فاصله زمانی نه چندان درازمدت خواهیم دید که مسیر چقدر شفاف و مسائل چقدر روشن خواهد شد و چقدر آمریکایی‌ها مستأصل هستند که به حرکات چندصد نفره در برابر میلیون‌ها مردم متحد دل می‌بندند! همه ما باید بیشتر روی دشمنی و درماندگی غرب متمرکز شویم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi