شناسه خبر : 72067
سه شنبه 01 بهمن 1398 , 10:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ملاک اعاده به خدمت ایثارگران(۲)

آیا واقعا اعضای کمیسیون ماده۱۶ از تصویب موقت و سپس دائمی‌شدن این قانون بی‌اطلاع هستند که نسبت به صدور چنین آرایی که می‌تواند زندگی ایثارگران را با چالش مواجه کند و معیشت آنان را دچار مشکل کند، اقدام می‌کنند؟

فاش نیوز - خاستگاه قوانین آزمایشی، اصل85 قانون اساسی است. در این اصل آمده است: مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل72 به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید و دوره آزمایشی چهارساله آن در صحن مجلس با تایید نمایندگان مواجه شد. تصویب دوره آزمایشی این قانون همانند قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بود. با عنایت به اشتراک مواد اعاده به خدمت در قانون تسهیلات استخدامی و قانون جامع خدمات‌رسانی و روالی که در صدور حکم کمیسیون ماده16 و دیوان عدالت اداری براساس ماده4 قانون تسهیلات استخدامی از گذشته در حالا انجام بود، انتظار می‌رفت این روال منطقی و قانونی در اعمال ماده60 نیز انجام گیرد. در حالی که آرای صادر شده گواه نوعی تناقض در برداشت از قانون است. اگر ملاک و مناط صدور احکام در کمیسیون ماده16 روالی است که از گذشته وجود داشته است و ملاک تاریخ دائمی‌شدن قانون تسهیلات، یعنی تاریخ 31/3/74 بوده است، این معیار در خصوص ماده60 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران همانند روال قبلی باید ملاک صدور احکام اعاده به خدمت ایثارگران قرار گیرد. بنابراین تاریخ 10/11/95 که تاریخ دائمی‌شدن قانون جامع است، ملاک صحیح احکام اعاده به خدمت خواهد بود و کمیسیون ماده16 و دیوان عدالت اداری باید آن را ملاک صدور رأی خود قرار دهند. با مروری بر آرای صادر شده توسط کمیسیون ماده16 و دیوان عدالت اداری به این اشتباه اساسی در صدور آرا می‌رسیم که می‌تواند سرنوشت ایثارگران را به بازی بگیرد.

کمیسیون ماده16 که باید حامی جامعه ایثارگری باشد و تاسیس آن به همین منظور صورت گرفته است، در تاریخ 25/4/98 چنین رأیی صادر کرده است: با توجه به اینکه ماده60 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/91 ناظر به بازگشت ایثارگرانی است که قبل از تصویب قانون فوق، در خدمت دستگاه بوده و قطع همکاری نموده‌اند و در ما نحن فیه، مشارالیه در مورخه 7/3/92 و بعد از تصویب قانون با دستگاه قطع همکاری نموده، فلذا ماده60 قانون جامع به مشارالیه تسری نداشته، بنابراین رأی به رد شکایت صادره و اعلام می‌گردد.

آیا واقعا اعضای کمیسیون ماده16 از تصویب موقت و سپس دائمی‌شدن این قانون بی‌اطلاع هستند که نسبت به صدور چنین آرایی که می‌تواند زندگی ایثارگران را با چالش مواجه کند و معیشت آنان را دچار مشکل کند، اقدام می‌کنند؟

یوسف مجتهد

اینستاگرام
سلام جناب مجتهد
وقت عالی بخیر
بنده ازسال۵۷تا۶۱بصورت رسمی در سپاه بوده ام.
که البته سپاه ازسال۶۰تا ۶۱ راپذیرفته!
درسال۶۱ استعفا داده ام!
وبعدازاستعفا درچندمرحله با عضویت بسیج در جبهه بوده ام!
درزمان پاسداری ودرزمان بسیجی۲مزحله مجروح شده ام!
سؤال:
۱-آیاماده۳۸شامل من میشود؟
۲-آیامیتوانم اعاده به خدمت شوم؟
۳-باتوجه به اینکه درزمان رسمی بودن مجروح شده ام وبعدازمجروحیت استعفاداده ام،،سپاه چه خدماتی رابایدبه من بدهد؟
۴-درضمن متن استعفانامه ام ضعف وناتوانی جسمی و روحی بنده بعدازمجروحیت بوده!(ضعف وناتوانی جسمی و روحی بدلیل اصابت ترکش وموج انفجاربوده است)!!!
و.....
آقای مجتهد وساقی سلام
بعد از سه سال که برای یک بنده خدایی پرونده معسر در ایثارگران سپاه تشکیل دادیم و کلی دوندگی تا استعلاماتش را تهیه کرده ومرتبا سپاه برای کمک معیشت وی امروز و فردا می کرد حدودا یک ماه پیش به وی گفته اند چون جانبازی نداری لذا مورد تایید قرار نگرفته اید.این بنده خدا دوران سربازیش را در جنگ بوده است و دو سوم خدمتش که می شود بیش از یکسال را هم جبهه داوطلبانه برایش منظور کردند وسابقه بسیجی زیادی هم دارد که هر دو گواهی رابه سپاه داد پس این دیگر چه بساطی است برایشان درست کرده اند.لطفا پیگیری بفرمائید. اینها نام شب ندارند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi