شناسه خبر : 72090
شنبه 05 بهمن 1398 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مثلث تباهی انسان

محمدرضا سابقی - قدرت، ثروت، تزویر، سه ضلع یک مثلث تاریخی هستند، که در تمام تاریخ بشر عامل تباهی انسان بوده اند. سه جریانی که در قرآن کریم با سه شاخص: فرعون، قارون و بلعم باعورا شناخته می شوند. اولی مردم را استعمار می کند. دومی استثمار  و سومی آنان را به اسم دین و خداوند، استحمار می نماید.

 و تمام پیامبران (صلوات الله علیهم) علیه این سه گروه واحد، وارد نبرد شده اند و تمام انقلاب های اسلامی تاریخ، علیه این سه جریان تشکیل شده است. سه جریانی که ویژگی مشترکشان، ضدیت با عدالت و دشمنی با آزادی به عنوان شاکله حرکت توحیدی انسان، بوده است.

 در صورتی که مردم ثابت قدم و اهل تزکیه و رشد نباشند وقوع انقلاب ها، به تنهایی هرگز باعث نابودی این سه جریان تاریخی نمی شود. بلکه تجربه نشان داده آنها، خود را وارد ساختار انقلاب جدید می کنند و در پوستین احزاب و پوشش جناح ها، آنان داخل سیستم شده تا رسالت همیشگی خویش را با گفتمانی با ظاهر جذاب! و شعارهای به روز شده ادامه دهند..

معنی عمیق استراتژی «نفوذ» بیش از آنکه چالشی امنیتی باشد، آفتی استراتژیک و عقیدتی برای تمام ساحت انقلاب است. 

.. در اهمیت این مبحث کافی است بدانیم، انحراف سه دین اصلی توحیدی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) دقیق از همین شاهراه و با همین شیوه صورت گرفت.

قرآن در آیات بسیاری به این جریانات منحرف پسا انقلابی پرداخته و آنان را در دو دسته اصلی تقسیم کرده است.

دسته اول آنانی اند که نام «اصلاح» را نقاب خویش قرار داده اند.

این گروه با شعار اصلاح انقلاب ها و جوامع، مسیر به فساد کشاندن آنها را تعقیب می نمایند.

قرآن کریم، در آیات 11و 12 سوره بقره پیرامون آنان چنین می فرماید.

وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ 

 ﭼﻮﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻓﻘﻂ ﻣﺎ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﮔﺮﻳﻢ!

أَلَا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَٰکِن لَّا یَشْعُرُونَ 

 ﺁﮔﺎﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ! ﻳﻘﻴﻨﺎ ﺧﻮﺩ ﺁﻧﺎﻥ ﻓﺴﺎﺩﮔﺮﻧﺪ، ﻭﻟﻰ ﺩﺭﻙ ﻧﻤﻰ  ﻛﻨﻨﺪ.

قرآن در ادامه این آیات، علاقه و گرایش به دشمنان، و ارتباط مخفیانه و دوستی با آنان را ویژگی اصلی این جریان ذکر می کند.

وَإِذَا لَقُوا الَّذِینَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا إِلَىٰ شَیَاطِینِهِمْ قَالُوا إِنَّا مَعَکُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ 

ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﻛﻨﻨﺪ، ﮔﻮﻳﻨﺪ: ﻣﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻳﻢ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺑﺎ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺳﺮﺍﻥ ﺷﺮﻙ ﻭ ﻛﻔﺮﻧﺪ ] ﺧﻠﻮﺕ ﮔﺰﻳﻨﻨﺪ، ﮔﻮﻳﻨﺪ : ﺑﺪﻭﻥ ﺷﻚ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺷﻤﺎﻳﻴﻢ، ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ [ ﺑﺎ ﺗﻈﺎﻫﺮ ﺑﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ] ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻣﻰ  ﻛﻨﻴﻢ .(آیه 14)

گروه دوم آنانی اند که نه به اسم اصلاح جامعه و انقلاب، بلکه به نام دین و به نام اصول انقلاب، انقلاب و دین را چپاول می کنند که از گروه اول خطرناکتر هستند.

توجه نمایید که استفاده از واژه «احبار» به معنی عالمان دین، برای خطاب قرار دادن این جریان، نشان دهنده رنگ بوی دینی و انقلابی این طیف است.

سوره توبه، آیه 34:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّ کَثِیرًا مِّنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَیَأْکُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَیَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللَّهِ.

ﺍﻯ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﻳﻘﻴﻨﺎ" ﺑﺴﻴﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﻋﺎﻟﻤﺎﻥ و ﺭﺍﻫﺒﺎﻥ، ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﻃﻞ [ ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺗﻰ ﻧﺎﻣﺸﺮﻭﻉ ] ﻣﻰ ﺧﻮﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ [ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ با نام دین ] ﺍﺯ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺯﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ؛

قرآن مهمترین ویژگی این جریان را کسب و حفظ قدرت سیاسی، انباشت ثروت و ترویج نگاه سرمایه داری ذیل عنوان مذهب و دین عنوان می کند. کسانی که انقلاب را چنان مطرح و معرفی می نمایند که منافع گروه و جناح و باندشان را تامین کند.

وَالَّذِینَ یَکْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا یُنفِقُونَهَا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُم بِعَذَابٍ أَلِیمٍ.

ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻃﻠﺎ ﻭ ﻧﻘﺮﻩ ﻣﻰ  ﺍﻧﺪﻭﺯﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻫﺰﻳﻨﻪ ﻧﻤﻰ  ﻛﻨﻨﺪ، ﺑﻪ ﻋﺬﺍﺏ ﺩﺭﺩﻧﺎﻛﻰ ﻣﮋﺩﻩ ﺩﻩ..

بی شک شناخت و ردگیری این دو جریان تاریخی منحرف، در «انقلاب اسلامی ایران بزرگ»نیز پیچیده و دشوار نیست.

و گروه سوم عده ای مترف و روشنفکرنمایانی! هستند که در هر لباس و با هر عنوانی و در همه حال، همدست دو گروه مذکور بوده و فقط به دنبال منافع شخصی و مطامع دنیوی خویش با هر توجیه و یا فریبی هستند.

کافی است از سطحی نگری و پوشش کلمات عبور کنیم.

 اندیشه نمائیم تا مفهوم و مغز آیات قرآن کریم را دریابیم و جامعه را با آن محک بزنیم. یعنی با فهم حقیقت و معیار حق.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
کدام_زندگی؟!

همین چند روز پیش، در پارکی نشسته بودیم. مردم درحال تفریح و استراحت بودند و بچه‌ها هم مشغول بازی. پیرمردی لنگ‌لنگان و آرام آرام از کنار خانواده‌ها رد می‌شد. کیف بزرگ و سنگینی در دست داشت و با خواهش و تمنا از مردم می‌خواست که بیسکوییتی از او بخرند. وقتی نزدیک‌تر آمد دیدم که علاوه بر پاهای معلولش، دستش هم ناتوان است، اما پیرمرد از همان دست معیوبش هم برای حمل سرمایه‌اش استفاده می‌کرد! نزدیکتر که شد دیدم که از شدت کهولت و ناتوانی، حتی قدرت تکلم هم ندارد. عاقبت خسته شد، گوشه‌ای نشست و منتظر رهگذرانی شد که بی‌تفاوت از کنارش می‌گذشتند.

او حتی اگر کاملا سالم هم بود، در این سن و سال باید حالا در خانه‌اش استراحت می‌کرد، چه رسد به اینکه با این حال و روز پر از درد و رنج و با این بدن ناتوان و رنجور در خیابان‌ها و پارک‌ها زیر آفتاب داغ تابستان بار سنگینی را به دوش بکشد تا زندگیش را بگذراند.

ما نه سر پیازیم نه ته پیاز، ما نهایتا بتوانیم کل بیسکوییت‌های آن روز پیرمرد را بخریم تا زودتر برود خانه، اما مقصر این وضعیت چه کسانی هستند؟ امثال این پیرمرد در جامعه زیادند. آنها نه فیش حقوقی و املاک نجومی دارند که در جنگ قدرت دو جناح افشا شود، نه خبر اعتصاب غذایشان رسانه‌ای می‌شود. اگر اعتصاب غذا هم بکنند، فورا می‌میرند و رگ گردن کسی نمی‌زند. آنها نه حجاب و موی سرشان عرش خدا را لرزانده، نه اهل کنسرتند و نه مثل زنان و دختران در ورزشگاه‌ها بالا و پایین می‌پرند که ائمه محترم جمعه به یادشان خطبه بخوانند و داد بزنند. نه وام صادرات و واردات دارند، نه سلفی با خانم موگرینی گرفته‌اند، نه مثل تتلو، فالوئر اصولگرا دارند. نه چهار درصدی هستند نه نود و شش درصدی. حتی این شانس را هم ندارند که در بازی تبلیغاتی اصولگرا و اصلاح‌طلب، چیزی نصیبشان شود.

خلاصه از دار دنیا همین دست و پای معلول نصیبشان شده و اصلا نمی‌دانند که سیاست چیست و دعوای دیگران بر سر چیست؟ تنها دغدغه آنها در #زندگی فروش همین بیسکوییت‌هاست، تا روزی که نفسشان تنگ شود و گوشه‌ی خیابانی یا زیر سقف اتاقی تاریک جان بدهند. فردا و پس فردا کسی برای خرید بیسکوییت، سراغ آنها را نمی‌گیرد و خبر مرگشان هم بعید است به گوش کسی برسد.

برخی‌ آدم‌ها چه سرنوشت عجیبی دارند. در حیات و ممات جزو فراموش ‌شدگانند.
...
عطف به یاداشت جناب آقای سابقی..
..ظریف برای انتقاد از ترامپ، به تکرار این نظریه سخیف که او‌ بخاطر نفرت از اوباما برجام را پاره کرده، پرداخت!

فرض کنیم که ظریف درست می‌گوید و ترامپ به عنوان رهبر فعلی آمریکا دارای چنین خصایص کودکانه‌ای باشد، آنگاه آقای ظریف باید پاسخگوی ملت ایران باشد که چرا با وجود علم به این خصلت‌‌های شخصیتی رهبر آمریکا، بارها دستگاه دیپلماسی کشورمان‌ را در اختیار تبلیغات دموکراتها علیه ترامپ قرار داده و به عصبانیت ترامپ دامن زده است؟

چرا در مراسم اسکار 2017 اجازه داد تا دموکراتها اصغر فرهادی را طعمه پروپاگاندای ضد ترامپی بکنند و در میان‌کف و سوت سلبریتی‌های آمریکایی، بیانیه ضد نژادپرستی علیه ترامپ دست نماینده ایران بدهند؟

اصلا چرا دولت روحانی در انتخابات آمریکا به شکل رسمی از دموکرات‌ها حمایت کرد؟
مگر سیاست رسمی ایران عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها در ازای عدم دخالت آنها در امور داخلی ایران نیست؟

ظریف چرا مخفیانه و در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ، با جان کری بیکاره، دیدار و مذاکره کرد و به خشم ترامپ دامن زد؟

آیا انتظار داشتند ترامپ با این ویژگی‌های شخصیتی‌اش، بابت این رفتارها به آنها جایزه بده...!!والا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi