شناسه خبر : 72092
چهارشنبه 02 بهمن 1398 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روزنامه دولتی آفتاب یزد:

دولت تحمل رسانه مستقل را ندارد


فشارهای ادامه‌دار دولت بر صدا و سیما، با انتقاد روزنامه آفتاب یزد مواجه شد.
این روزنامه اصلاح‌طلب نوشت: خبری در دنیای مجازی و خبرگزاری‌های رسمی و روزنامه و کلا حوزه خبر و تحلیل دست به دست می‌شود که «گویا» پیشنهادی از سمت نهاد ریاست جمهوری به دست «صدا و سیما» رسیده مبنی بر اینکه «بسته خبری» از ما و «انتشار» از شما!
به تعبیری خیلی ساده؛ صدا و سیما آن چیزی را به مردم و افکار عمومی تحویل دهد که ما می‌گوییم! نخستین واکنش ما به این خبر به طور کاملا «طبیعی و ناخودآگاه» این بود «ای کاش دروغ باشد!» اما هر چه بیشتر کنکاش کردیم و زمان گذشت، دیدیم و باور کردیم که پیشنهاد ارائه شده به صدا و سیما، دقیقا همانی است که ما هزار بار گفتیم و حرص خوردیم که «ای کاش دروغ باشد!»
نویسنده ادامه می‌دهد: پرده دیگر ماجرا بازمی‌گردد به کلیت ماجرای دولت تدبیر و امید و رفتاری که با رسانه‌های مستقل در پیش گرفته و قصد هم ندارد کوتاه بیاید و آن اینکه، عملا تاب نقد نیست و رسانه مستقلی که «از گل نازک‌تر» بگوید قطعا شامل خطاب و عتاب است و کنار گذاشته شدن و محروم ماندن از تمامی حقوق حقه خود و گویا، این رویه، به عادتی مألوف تبدیل شده که رسانه یعنی همانی که ما می‌گوییم بنویسد و رسانه همانی را بنویسد که خوشایند ما  است.
ما وظیفه داریم از رسانه به معنای عام رسانه دفاع کنیم و بی‌هیچ پرده‌ای به رئیس محترم بگوییم:‌ «آقای روحانی! رسانه‌ای که آزاد نباشد رسانه نیست، روابط عمومی است...» هرچند می‌دانیم و می‌دانید که شما حتی به روابط عمومی نیز اعتقادی ندارید!!!

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi