شناسه خبر : 72097
چهارشنبه 02 بهمن 1398 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رزمنده جانبازی که هنوز در جبهه فرهنگی می جنگد

جانباز نخاعی گردنی «رمضانعلی کاوسی» نویسنده دفاع مقدس و مولف ۵ عنوان کتاب در این حوزه، افتخار اکنون خود را فعالیت در جبهه فرهنگی می‌داند.

فاش نیوز - جانباز نخاعی گردنی «رمضانعلی کاوسی» نویسنده دفاع مقدس و مولف 5 عنوان کتاب در این حوزه، افتخار اکنون خود را فعالیت در جبهه فرهنگی می‌داند.

 «رمضانعلی کاوسی» نویسنده و جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس و مولف 5 عنوان کتاب در این حوزه است. اراده خداوند بر این بود تا وی در هشت سال دفاع مقدس شهید نشود تا خود را وقف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کند. به این بهانه مصاحبه کوتاهی با این عزیز انجام شده که در ادامه مشاهده می‌کنید.
 

 لطفا ابتدا خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید و مختصری از زندگی خود را شرح دهید.

کاوسی: به نام خدا. رمضانعلی کاوسی متولد 1342 ساکن شهرضا اصفهان هستم. سال 1361 زمانی که دانشجوی تربیت معلم بودم در عملیات محرم شرکت کردم. بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه نخاع گردن دچار ضایعه نخاعی و ویلچر‌نشین شدم.

 

 تاکنون چند عنوان کتاب تالیف کرده اید؟ کتب خود را به اختصار معرفی کنید.

کاوسی: تاکنون 5 عنوان کتاب تألیف کرده ام که عبارتند از:

1- «تیغ‌های گل رُز»، انتشارات سوره مهر سال 1393، در این کتاب به خاطرات 25 ایثارگر دفاع مقدس پرداخته‌ام.

2- «پرواز با بال شکسته»، انتشارات ستارگان درخشان 1393، این کتاب در خصوص خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از فرمانده شهید سیدجمال طباطبایی است.

3- «کُفِیشه»، انتشارات ستارگان درخشان 1395، در این کتاب به خاطرات محمدرضا رحمتی فرمانده و رزمندگان گردان امیرالمؤمنین تیپ امام حسین(ع) در عملیات آزاد سازی خرمشهر اهتمام ورزیده‌ام.

4- «رازنهان»، انتشارات ستارگان درخشان1395، این کتاب در خصوص خاطرات شش نفر از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس است.

5- «سهم من از عاشقی»، انتشارات سوره مهر1396، کتاب خودنوشتی است که خاطرات دوران نوجوانی، تحصیل، چگونگی حضور در عملیات محرم، اتفاقات شب عملیات و چگونگی مجروح شدن اینجانب را تشریح می‌کند. در مقدمه آن نگاشته‌ام: ضعیف بودن دستانم سبب شده تمام کلمات این کتاب را تنها با انگشت سبابه دست چپم تایپ کنم. هدفم از انجام این کار سخت این بود تا با ثبت خاطراتم، دانش بعضی افراد درباره جانبازان از برخورداری آنها از سهمیه دانشگاه و شاید نام یک کوچه یا خیابان فراتر برود. بخش دوم کتاب به خاطرات تلخ و شیرین روزهای جانبازی، همچون ازدواج، ادامه تحصیل، فرزند دارشدن و... اینجانب می‌پردازد.

 انگیزه شما برای نوشتن چه بود؟

کاوسی: عنایت ویژه خداوند این بود که عشق نویسندگی را در وجودم بارور کرد. من زمانی در جبهه می‌جنگیدم، اما اکنون مفتخرم که در جبهه فرهنگی فعالیت کنم و در حد توانم خاطرات رزمندگان، جانبازان و آزادگان را با قلم بر روی کاغذ سپید آورم. خاطرات ایثارگران به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب یک گنج است که باید برای آیندگان به یادگار بماند. از چه زمانی به نوشتن کتاب روی آوردید؟

 

کاوسی: از سال 1390 تاکنون.

 

 نوشتن و چاپ کتاب‌هایتان چقدر زمان برد؟

کاوسی: بستگی به تعداد صفحات کتاب داشت، ولی بطور میانگین برای پدید آوردن هر کتابی حدود دو سال وقت گذاشتم.

 

 اگر خاطره‌ خاصی از نوشتن کتاب‌هایتان دارید برای خوانندگان ما تعریف کنید.

کاوسی: بهترین خاطره‌ام به نهم مهرماه سال 1397 برمی‌گردد. آن روز موفق شدم به دیدار رهبر معظم انقلاب بروم و کتاب «سهم من از عاشقی» را تقدیم ایشان کنم. ایشان مثل پدری مهربان دستم را گرفتند، کتابم را مشاهده کردند و گفتند: به به، چه اسم زیبایی برای کتابت انتخاب کرده‌ای.

 

 خاطره ای از دوران دفاع مقدس که در این کتاب ها به آن پرداخته شده را تعریف کنید.

 

کاوسی: در قسمتی از کتاب «سهم من از عاشقی» می‌خوانیم:

ناگهان صدای انفجار مهیبی شنیدم. سَرم سوت کشید. احساس کردم چند متر به هوا پرتاب شدم. هم‌زمان احساس برق‌گرفتگی کردم. با صورت، کفِ کانال فرو افتادم. دیگر نتوانستم تکان بخورم. تلاشم برای حرکت‌کردن بی‌فایده بود. شادی و شعفی وصف‌ناشدنی سراغم آمد. از ذهنم گذشت که دارم به آرزویم می‌رسم. بوی خون تازه به مشامم خورد. با خودم گفتم: «وقتی تمام خون بدنم بیرون بره، به ‌دنبالش روح هم از تنم جدا میشه و شهید می‌شم.»

 

 آیا کتاب یا کتاب‌های دیگری هم در دست انتشار دارید؟

 

کاوسی: بله کتاب هایی همچون:

 

1- کتاب «سیراب از عطش»، خاطرات رزمنده و جانباز 70 درصد حاج احمد شیروانی

 

2- کتاب «ژنرال چهارده ساله»، خاطرات آزاده جانباز دکتر فرامرز صادقی

 

3- کتاب «از آسمان»، خاطرات رزمنده و جانباز 70 درصد علیرضا کاظمی

 

4- کتاب طنز «موقعیت ننه»، که حدود 70 خاطره طنز از رزمندگان دفاع مقدس در این کتاب جمع آوری و تدوین کرده‌ام.

 

 اگر صحبت پایانی با خوانندگان دارید بفرمایید.

 

کاوسی: افتخار می‌کنم که من هم با پدیدآوردن کتاب های مذکور توانسته‌ام رگه‌های پنهانی از تاریخ کشورم را به تصویر بکشم و در شناساندن فرهنگ دفاع مقدس این ملت قدم کوچکی بردارم. معتقدم کتاب‌های با ژانر ایثار و شهادت می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم اثرات تربیتی فراوانی برای نسل‌های نو و نسل آتی به همراه داشته باشد. ضمناً کتاب خودنوشت «سهم من از عاشقی» را که در آن به صورت اختصاصی به خاطرات خودم پرداخته‌ام، برای جشنواره بین‌المللی سرخ نگاران نیز ارسال کردم. امیدوارم این کتاب پارامترهای مورد نظر داوران محترم را برآورده کرده باشد و نسبت به شناساندن آن به آحاد جامعه به هر طریق که صلاح می‌دانند اقدام کنند.

به نقل از نوید شاهد

منبع: نوید شاهد اصفهان
اینستاگرام
ان شا اله همیشه سلامت باشی دلاور

...

خدایا رزمنده ستیزی را دور بدار ؟!

آمین .
...
سلام ، با آرزوی توفیق الهی برای ادامه آثار آقای کاوسی آیا بنیاد کمکی در زمینه انتشار کتاب دارد؟
سلام
کار انتشار کتاب خیلی ربطی به بنیاد نداره. وقتی کتاب چاپ بشه بنیاد یه تعدادی از کتابها رو اونم با تخفیف ازت می خره. همین.
سلام و تحیت همراه با آرزوی سلامت و موفقیت روزافزون محضر برادر ایثار گرم جناب کاووسی عزیز.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi