شناسه خبر : 72110
پنجشنبه 03 بهمن 1398 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از خرج ها کم کنید و به ایثارگران برسید!

کامران اختصاص چهار و نیم درصد از درآمدهای نفتی برای رفع مطالبات و نیازهای معیشتی جامعه ایثارگری را در لایحه بودجه سال ۹۹ خواستار شد.

فاش نیوز - عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی اختصاص چهار و نیم درصد از درآمدهای نفتی برای رفع مطالبات و نیازهای معیشتی جامعه ایثارگری را در لایحه بودجه سال ۹۹ خواستار شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی‌توجهی دولت و رئیس بنیاد شهید به نیازها و مطالبات جامعه ایثارگری یادآور شد:

به عنوان نماینده ایثارگر در کمیسیون رسیدگی‌کننده به بودجه سال ۹۹ (کمیسیون تلفیق) پیشنهاد اختصاص چهار و نیم درصد از درآمدهای نفتی که به عنوان هزینه جاری خرج می شود را برای پوشش مطالبات جامعه ایثارگری ارائه کردم. اگرچه ممکن است این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رای نیاورد اما مصمم به این هستم که این پیشنهاد را در صحن علنی هم مطرح کنم.

وی ادامه داد: چند تذکر نظارتی در صحن مجلس مطرح کردم که در مورد فوق‌العاده ایثارگران است که به صورت قانون وجود دارد چرا که قوانین ایثارگری حمایتی است اما متاسفانه برخی از دستگاه‌ها آن را تفسیر منفی می کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس در ادامه تصریح کرد: به طور مثال طرف مدرکش چیز دیگری است و استاندار و وزیر و... می شود و به فرد ارزشی گیر می‌دهد که مدرک معتبر نیست هر چند که طبق قوانین، اشکالی در این موضوع وجود ندارد.

 کامران با اشاره به تذکر خود به وزارت راه و شهرسازی در خصوص واگذاری زمین و مسکن به ایثارگران یادآور شد: متاسفانه مسئولان وزارتخانه در توجیه اقدامات خود، دست به تفسیرهایی خلاف قانون زده اند. در مورد بانک‌ها هم همین قضیه صدق می‌کند و متاسفانه به طور کلی یک جریانی در کشور وجود دارد که سعی دارد با قوانین ایثارگری مقابله کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت خانواده های جانبازان متوفی نیز متذکر شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران موظف به رسیدگی به خانواده های جانبازان متوفی و پاسخ به مطالبات آنها است.

نماینده مجلس دهم در خصوص نقش دولت در رسیدگی به جامعه ایثارگران خاطرنشان کرد: دولت موظف به رسیدگی به نیازهای جامعه ایثارگری است و برای جلوگیری از بهانه کمبود اعتبارات، بهترین راهکار این است که از ریخت و پاش های خود جلوگیری کند. اگرچه متاسفانه آقای شهیدی بیشتر سخنگوی دولت است تا مدافع ایثارگران!

دکتر کامران تاکید کرد: متاسفانه در سطوح مختلف دولتی در پرداخت ها تبعیضاتی وجود دارد و در مواردی شاهد دریافت ۲ حقوق برای یک فرد هستیم اما وقتی موضوع معیشت ایثارگران مطرح می‌شود، مسئولان کمبود اعتبارات و مشکلات دولت را مطرح می‌کنند.

 عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به دیوان عدالت اداری متذکر شد: من از این موضوع و دخالت های دیوان عدالت اداری در قوانین ایثارگری متاسف هستم. در صورتی که همین ایثارگران هستند که به داد نظام می رسند و جان خود را فدای اندیشه های انقلاب اسلامی می کنند. به نظر من دیوان باید در کار خود تجدیدنظر و با جامعه ایثارگری همراهی کند.

**معرفی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام..این دولت دلسوزجامعه ایثاروشهادت نیست..کارنامه چندین ساله نشان میدهدکه توجهی به این قشرنشده..یک سوال دارم که توقع دارم لااقل کارشناس فاش نیوزجواب دهد..آیااین جامعه هدف مخصوصأجانبازان غیرشاغل وبدون درآمدبرای این دولت ونظام وکشوربارمالی دارند؟؟کشوری بااینهمه ثروت خدادادی..آیااین اقشارمظلوم سربارکشورهستندکه توجهی بهشون نمیشه؟؟سی سال ازجنگ گذشته هنوزمیگیدکمک به جانبازان بارمالی دارد..چه بارمالی دارد؟؟تاحالا چه داده اید؟عزیزان همه رفتنی هستیم ولی تاهستیم وهستیدبداداین قشربرسید..
سلام ، با تشکر و قدردانی از زییس محترم ستاد مشترک که به وصیت نامه امام راحل (ره) و شهیدان دین و میهن و آرمانهای انقلاب اسلامی بویژه خواست قلبی رهبر معظم انقلاب احترام گذاشتند و اقدام شایسته بعمل آوردند خبر خوشحال کننده ای است که مسئولان بعد از سالها بیاد رزمندگان محروم و فراموش شده افتادند که اغلب از سربازان ارتش هستند زیرا سربازان سپاه تا حدودی تحت پوشش بودند گرچه این حرکت باعث برخی شایعات است که لابد جنگی در پیش است اما در هر صورت حرکت لازم و ضروری است تا از رزمندگان گمنام تقدیر و تجلیل شود.

نکته قابل توجه جانبازانی هستند که پس از سالها هنوز مستاجر و فاقد خودرو و دارای مشکلات درمانی و تامین هزینه داروهای خارجی و فرزندانی بیکار یا پشت کنکور و منتظر پایان خدمت و سایر مشکلاتی میباشند که در قانون پیش بینی و بودجه لازم تامین و تخصیص شده اما آیین نامه اجرایی طوری تنظیم شده که جانبازان از کلیه حقوق قانونی محروم ماندند لذا از مقامات عالی نظامی بعنوان اولیای ایثارگران تقاضا داریم نسبت به بررسی و رسیدگی به وضعیت آیین نامه های دست و پا گیر و موانع دست ساز اقدام عاجل مبذول فرمایند تا جانبازان محترم و آبرومند و مایوس بتوانند از تسهیلات و امتیازات قانونی بخصوص موانع کمیسیون پزشکی نزاجا برای برقراری حقوق وظیفه و از کار افتادگی همچنین توجه مسئولان ذیربط بطور کامل بهره مند شوند.
ای کاش مسئولیت و بودجه نجومی خدمت رسانی به ایثارگران و بنگاه های اقتصادی از بنیاد و دولت به ستاد مشترک که قیم و اولیای حقیقی ایثارگران و دارای امکانات بالفعل است منتقل شود زیرا بنیاد و دولت علیرغم بودجه ها و قوانین لازم در خدمت رسانی به ایثارگران کاملا رفوزه و اکثریت ایثارگران ناراضی و شاکی هستند
با سلام و عرض ادب . خواهشمندیم مشکل ایثارگران نیروهای مسلح(پایور و وظیفه ) را حل کنید با رای دیوان محترم عدالت امتیاز ایثارگری داوطلبانه آنها باطل شده . انصافاً در زمان جنگ هیچ قدرتی و هیچ سلاحی نتوانست ایثارگران سپاه ، بسیج و ارتش را که همه فرزندان این مرزوبوم هستند ازهم جدا کنه ولی متاسفانه با این رای براحتی جدا شده و مرزبندی شدند و یه عده شدند داوطلب و عده ای هم شدند وظیفه . !!! خواهشمندیم همه فرزندان وطن اسلامی مان را که در جبهه ای واحد باهدفی واحد درمقابل دشمن واحدی میجنگیدند با قانون واحد و دیده واحدی ببینید و نگذارید با این تبعیض ها احساس جدایی
و اجحاف برای عده ای بوجود بیاید.
من الله توفیق
برخی از اشکال تراشان در دیوان بی عدالت اداری هر روز برای ایثارگران یک مشکل بزرگ ایجاد می کنند
از اقای رئیسی تقاضا می شود نظارت کنند
مرگ بردولت آمریکایی...
مرگ برصهیونیست...
مرگ برمنافقین وکفار...
دولت بی کفایت،،،محاکمه محاکمه...
چرا. سایت فاش نیوز از اخبار و اتفاقات در بنیاد اطلاع رسانی نمی‌کند،، در مورد. ماده 38،،،حکمت کارت، و معوقات،، تو را خدا پیگیر باشید. و خبرهای خوش به جانبازان بدهید،، چه اشکال دارد آخر هر ماه بگویید حقوق واریز شد یا نه

نماینده محترم جناب کامران با سلام
واسه اغلب جانبازان کمک معیشتی بنزین واریز نمی شود .مساعدت فرمایید .
تشکر
بااین‌همه گلا یها درهر ردیف ازقشر رزمندگان بسیجی و سپاهی و ارتشی وظیفه جز محافظ کاری در کارمندان ولایه های مدیریتی ورابطه کاری وتبعیض چیزی نمیبینی .امروزهم که مشکلات تحریم دوچندان شده که درحال حظف گروهی ازین قشر ایثارگران هستیم خوش به حال سردار دلها یا هنرمندان یا فوتبالیستها یک کارمند بنیاد سی سال در بنیاد کارکرده با پاداش چقدر میگیره ایثارگران چقدر تواین سی سال گرفتن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi