شناسه خبر : 72112
شنبه 05 بهمن 1398 , 17:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون دریافت غرامت آسیب دیدگان حملات شیمیایی جنگ

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار اجرای قانون پرداخت غرامت به آسیب دیدگان حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس از سوی کشورهای اروپایی شد...

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواستار اجرای قانون پرداخت غرامت به آسیب دیدگان حملات شیمیایی دوران دفاع مقدس از سوی کشورهای اروپایی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید حسین نقوی حسینی، نماینده ایثارگر مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیطنت کشورهای اروپایی در ماه های اخیر و همسویی بی چون و چرا با سیاست های آمریکا بر علیه کشورمان در ایجاد تنگنا هایی برای تأمین داروهای مورد نیاز جانبازان شیمیایی گفت: مجلس هششتم در زمینه حمایت از جانبازان شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی، قانونی را تصوب کرد که بر اساس آن دولت مکلف به دریافت غرامات آسیب دیدگان از حملات شیمیایی و کاربرد سلاح های شیمیایی در دوران دفاع مقدس است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران خاطرنشان کرد: بنابر این اگر دولت همان قانون را عملیاتی، اجرا و غرامات آسیب دیدگان را در مراجع بین المللی پیگیری کند، به نظر من بخشی از خساراتی که به شهروندان ما در دوران جنگ تحمیلی وارد شده است و تعداد کثیری از هموطنان ما خسارت دیده و دوره بیماری های سختی را طی می کنند، حداقل بخشی از غرامت آنها جبران می شود و ما در این زمینه قانون مدون و شفافی داریم.

داروهای گران قیمت

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های آمریکا و اروپا بر علیه کشورمان و گسترش دایره تحریم ها به موضوع دارو و درمان تصریح کرد: اگر چه کشورهای اروپایی شعار حمایت از حقوق بشر را در بوق و کرنا سر می دهند اما ما می دانیم که واقعا همه این شعارها دروغ و عوام فریبی است. اگر واقعا راست می گویند بیایند و داروهای مورد نیاز جانبازان شیمیایی را بدهند.

نقوی حسینی با اشاره به بمباران شیمیایی برخی از شهرهای کشورمان در دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: حالا که غرامت آنها را نمی دهید بالاخره بمباران مردم سردشت و... را که جامعه جهانی در آن دوران پذیرفت، اگر خسارت آنها جبران نمی شود، لااقل جلوی ورود داروهای مورد نیاز آنها را نگیرید. چرا که غذا و دارو از لحاظ قوانین بین المللی در هیچ تحریمی نمی گنجد؛ اما اروپایی ها، از همین موضوع هم دریغ می کنند.

وظیفه دولت و مسئولان در قبال ایثارگران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در خصوص وظیفه دولت و مسئولان در قبال ایثارگران متذکر شد: مجلس شورای اسلامی در این مورد قانون تصویب کرده است و دولت هم باید آن را اجرا کند. به نظر من اگر دولت همین مواد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را به درستی اجرا کند فکر می کنم به همه مطالبات ایثارگران پاسخ داده می شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به رسیدگی نمایندگان کمیسیون تلفیق به بودجه سال آینده و پیشنهادات فراکسیون ایثارگران اظهار داشت: یک سری پیشنهادات برای بهبود معیشت جانبازان بازنشسته و بیمه تکمیلی ایثارگران و به طور کلی ایثارگران به کمیسیون امنیت ملی ارسال شده است که پس از بررسی، ما آن را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ارجاع داده ایم.

**معرفی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام
چرا سی سال از حقوق قانونی جانبازان دفاع نشده است ؟!
من با برخی از فرزندان جانبازان شیمیایی صحبت کردم ، متاسفانه پدر عزیزشان را در میان سالی و خیلی زود به دلیل جراحت های بیشمار از دست داده بودند ولی در گواهی فوت هم می نویسند علت فوت ایست قلبی !
در حالیکه این شهدای گمنام به دلیل عوارض ریوی و یا کبد و.... فوت کرده اند .
و همه انسانها در نهایت با ایست قلبی از دنیا می روند
هر هفته شاهدیم که چند جانباز جنگ شهید میشوند و دریغ و صد دریغ از اجرایی شدن قانون جامع. عدم رسیدگی به جانبازان ایثارگر کشور توهین به قران و ائمه است. فضل اله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما.
چهل سال گذشت و هنوز ایثارگران حقوق مکفی،بهداشت و درمان وبیمه مناسب ندارند
جانبازان قطع نخاع هنوز درگیر ویلچرو تجهیزات پزشکی هستند
اکثر جانبازان مشکل خودرو دارند
هنوز بعد چهل سال وسائل نقلیه عمومی قادر به سرویس دهی به جانبازان و معلولین نیست
بدا به حال مسئولین گر پس امروز بود فردایی.خدا وند منتقم ماست
آقایان نماینده...
ومسئولین باصطلاح دلسوزِایثارگران...
مادارونمیخواهیم!
عزت میخواهیم!!!
بجای اینکه علیه اروپا،بخصوص آلمان شکایت کنیدکه چراخلاف عرف وقانون سازمان ملل بمب شیمیایی به صدام داده اند!!!!!
!!!ازاروپادارووومیخواهیدددد؟؟؟!!!
توی سرشون بخوره!
ایثاروازخودگذشتگی قابل خریدوفروش نیست!
اروپاوبخصوص آلمان بایدقصاص شوند...
و.....
وشمانمایندگان دیگرطلب دارو ازاین استعمار واستثمارگران نکنید.
مادارونمیخوایم!
ماسلامتی نمیخوایم!
دردایثارلذتی ماندگاردارد!
درآخرعرض کنم داروبرای بیماران خارج ازعرایض بنده است.
و...
با سلام به همه خانواده های ایثارگر
جناب نقوی . این دوران نزدیک شدن به انتخابات روزگار عجیبی است !! ده ها سال است در این ایام مشکلات حل میشوند ! نمایندگان مهربان و شجاع میشوند مدام از حق و حقوق ایثارگران و جانبازان گفته میشود ! و اکنون میخواهید از اروپایی غرامت بگیرید ؟! که بقول خودتان دارو به شما نمی دهد !! شما غرامت جنگ با ان ویرانی عظیم را نتوانستید بگیرید !! یا نخواستید !! شما در مجلس برای تصویب قوانین قشر بیشماری از جامعه ایران را از قلم می اندازید و فزاموش میکنید که در این مملکت بازنشسته ایی هم وجود دارد !! با این خطاهای فاحش جنگ واقعی بین سازمان بازنشستگی و سایر وزارتخانه ها و دیوان عدالت اداری براه انداخته اید ! که بازنشسته به ضعیف ترین قشر تبدیل شده !! هنر شما راه انداختن جنگ داخلی است بین ادارات !! شما نه جسارت لازم برای احقاق حق جانبازان شیمیایی را دارید ونه وجدان ان را !! با چشم کورتان ببینید ! جانباز شیمیایی که نفسش بشماره افتاده بر مبنای درصد جانبازی باید زندگی را بپایان ببرد !! اقای نماینده فصل انتخابات است ؟!!
جنگ و ایثار و شهادت داستان خاص خودش را داشت و دارد اما
جنگ بعد از مجروح شدنم شروع شد. صدام دشمن بود اما دشمن اصلی من سیستم بنیاد شهید بود و هست.چرا که در اوایل خانمی مسئول بهداشت و درمان و آسایشگاه بود که حد اکثر تا سوم راهنمایی درس خوانده بود و تخصصش فقط همسر شیخ اصلاحات بودن.چندین بیمارستان و آسایشگاه را مدیریت میکرد.پایه های بنیاد بر اساس رانت و فامیل بازی و بی تعهدی نسبت به ایثارگران بنا شده.چرا هنوز بعد از چهل سال بیمه درمانی منسجم و یکپارچه نداریم .چرا دارو را باید خرید و بعد ۶ ماه پولش را گرفت.چرا هنوز حقوق جانبازان به قدر کفایت نیست.به قهرمان ملی تکواندو خانه میدهند بدون هیچ پولی ولی به جانبازان مملکت با وام.چرا تجهیزات پزشکی ،ویلچر و دارو ودرمانمان هنوز با مشکل همراه است،واقعا بعد چهل سال نمیشد وسائل نقلیه عمومی مناسب حمل و نقل معلولینو مجروحین جنگ میشد.وقت آن نشده بدون واهمه حقوق حقه وقانونی خود را طلب کنیم.
عراق متجاوز است باید غرامت بدهد به همه جانبازان،شهدا،اسرا.عراق باید هزینه ساخت اماکنی را که درطول جنگ تخریب کرده طبق قوانین بین المللی بپردازد.دولت اصلا و ابدا حق ندارد مطالباتمان را از عراقی که ۸ سال بهترین جوانان وطن را کشت و شهید ومعلول کرد ببخشد.دولت اگر میبخشد ظلم بزرگی در حق ۸۰ میلیون ایرانی روا داشته است
متأسفانه هیچ حمایتی از جانبازان شیمیایی نمیشود پدر بنده احتیاج مبرم به اکسیژن برقی دارد مابه بنیاد شهید استان به‌دنبال فراهم کردن آن اقدام کردیم درجواب به ما گفتند شما بروید دستگاه با هزینه خودتان فراهم کنید بعداً برگه خرید را برایمان بیاورید اگر توافق کردیم مبلغی از آن را به شما پر درخت میکنیم ولی قول این را نمی‌دهیم که صد رصد پرداخت شود شایدقبول کنند بدهند یا ندهند معلوم نیست این در حالتی است پدر ما اژانسی هست ریه های ایشان افونت شدید پیدا کرده.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi