شناسه خبر : 72117
چهارشنبه 02 بهمن 1398 , 13:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فراخوان "نمایش‌ْخاطره" با محوریت سردار سلیمانی

دبیرخانه همایش ملی تئاتر سردار آسمانی جزئیات برنامه محفل "نمایش‌ْخاطره" با محوریت سردار آسمانی "سپهبد سلیمانی" را اعلام کرد.

فراخوان محفلِ "نمایش‌ْخاطره" با محوریت سردار آسمانی "سپهبد سلیمانی" منتشر شد

دبیرخانه ستاد اجرائی همایش ملی تئاتر  سردار آسمانی جزئیات برنامه تخصصی ویژه این همایش را اعلام کرد.

بنابراین گزارش؛ ویژه‌برنامه همایش ملی سردار آسمانی با عنوان "نمایش‌ْخاطره" و با محوریت خاطره گویی و با حضور هم‌رزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرماندهان لشگری و مقامات کشوری و هنرمندان تئاتر کشور با همکاری دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار خواهد شد.

در این محفل یک روزه با بررسی ابعاد و شخصیت این فرمانده مقتدر سپاه اسلام و مواجهه با خاطرات مستند از این شهید بزرگوار زمینه برای خلق اثر و متون نمایشی براساس زندگی، سیره و مبارزات شهید حاج قاسم سلیمانی در مقاطع گوناگون همچون حضور وی در دوران دفاع مقدس، نقش برجسته وی در فرماندهی جبهه مقاومت اسلامی و خصوصیات اخلاقی رفتاری وی فراهم خواهد شد.

این برنامه روز دوشنبه 21 بهمن‌ماه 98 ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار خواهد شد.

متن این فراخوان بدین شرح می‌باشد:

دبیرخانه همایش ملی تئاتر سردار آسمانی با هدف خلق آثار و متون نمایشی برجسته و آشنائی جامعه فرهیخته تئاتر کشور با سبک زندگی و شیوه حیات طیبه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، محفلِ "نمایش‌ْخاطره" با محوریت شهید سپهبد قاسم سلیمانی را برگزار می کند.

الف: محورها و خاطره‌های مورد ارائه در محفل:

1)سردار سلیمانی و دفاع مقدس

2) سردار سلیمانی و محور جبهه مقاومت اسلامی

3)سیره، سبک زندگی و نحوه تعامل سردار با اقشار جامعه

ب)شرایط و قوانین بخش نمایشنامه :

نمایشنامه نویسان متقاضی بایستی آثار خود را در محورهای فوق‌الذکر و با بهره مندی از خاطرات بازگو شده در این محفل خلق نمایند. بدیهی است استفاده از سایر منابع معتبر، در جهت خلق لحظات و صحنه‌های ناب از زندگی و مبارزات سردار آسمانی بلامانع است. همچنین نمایشنامه‌های ویژه اجرا در مساجد علاوه بر رعایت نکات و محورهای فراخوان، بایستی موارد ذیل را هنگام نگارش رعایت نمایند:

1- نمایشنامه‌ها باید تک جنسیتی باشد.

2- مدت زمان نمایشنامه حداکثر 30 دقیقه باشد.

3- از حداقل دکور و آکساسوار برخوردار باشد.

دبیرخانه ستاد اجرائی همایش ملی تئاتر سردار آسمانی متعهد می گردد که از 3 نمایشنامه برگزیده تاسقف 000/000/50 ریال و از 5 نمایشنامه ویژه اجرا در مساجد تاسقف 000/000/25 حمایت نماید.

همچنین نمایشنامه های برگزیده صحنه ای ونمایشنامه های ویژه اجرا در مساجد در 2 مجلد جداگانه توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منتشر خواهد شد.

سه نمایشنامه برگزیده نهایی صحنه‌ای جهت تولید و شرکت در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در سال سال آینده مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

مهلت ارسال آثار تا 15 اسفند 98 خواهد بود.

متقاضیان جهت ثبت نام و شرکت در این محفل تا تاریخ 19 بهمن 98 با شماره تلفن های8- 88741427 و 88504341 تماس حاصل نمایند.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi