شناسه خبر : 72118
چهارشنبه 02 بهمن 1398 , 15:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همراه با یادکرد سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با استقبال گسترده آغاز به کار کرد

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور ۴۰۰ ناشر و ۹۰ هزار عنوان کتاب درکنار چندین نمایشگاه و برنامه های جانبی و متنوع دیگر، در اهواز افتتاح شد...

فاش نیوز -  چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در سی ام دی ماه، در محل نمایشگاه دائمی اهواز برگزار شد.

ساعت 4 بعد ازظهر رهسپار شرکت در آیین گشایش نمایشگاه شدم. چهره های فرهیخته و ادبی استان خوزستان و دیگر استان ها در این محفل شرکت کرده بودند. حضور مردم در ساعات اولیه برپایی نمایشگاه بر جذابیت موضوع می افزود. حتی آقای دکتر جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم در آغاز کلامش بر این عشق و علاقه مردم خوزستان صحه گذاشت. او گفت: مهمترین رویداد فرهنگی استان خوزستان همین برگزاری نمایشگاه کتاب است. سال گذشته در این‌ نمایشگاه فروش بی سابقه یک میلیارد و 600 میلیون تومان در 6 روز به ثبت رسید که نشان دهنده عشق و علاقه مردم خوزستان به کتاب و کتابخوانی است.

آیت الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در اهمیت کتاب و کتابخوانی با تعبیر زیبایی بیان کرد: "جهاد فرهنگی" نسبت به جهاد نظامی اهمیت بیشتری دارد و جهاد نظامی، اقتصادی و سیاسی در پرتو آن تحقق پیدا می‌کند.

آقای حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان هم در بیاناتش خیلی بر اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب تاکید کرد و اظهار داشت: این فضا یک رقیب برای حوزه مکتوب فضای مجازی است. حوزه فرهنگ مکتوب نباید از رقابت فضای مجازی عقب بماند. برپایی نمایشگاه یکی از راه هایی است که می تواند در ترویج کتابخوانی کمک بسیار کند.

بعد از مراسم آیین گشایش نمایشگاه کتاب، همراه مردم سری به غرفه ها زدیم. مردم واقعاً از دیدن آن همه کتاب به ذوق آمده بودند. محبوب زاده، یکی از بازدید کنندگان جوان و فرهیخته اهوازی که همچون مقام معظم رهبری به خواندن رمان های مختلف علاقه دارد و از قلمی بسیار زیبا برخوردار است، در خصوص اهمیت برپایی نمایشگاه نکته حایز اهمیتی بیان کرد. او که در محفل داستان نویسی نویسنده صاحب نام، استاد پورعاطف شرکت می کند، گفت: این نمایشگاه با توجه به تخفیفاتی که دارد، فرصت خوبی برای خرید کتاب توسط دوستداران و علاقمندان واقعی می باشد. من کتاب هایی را که لازم دارم لیست می کنم و در نمایشگاه کتاب تهیه می نمایم.

وی ادامه داد: اگر از این نمایشگاه بهتر تبلیغ شود و به سطح آن توجه شود یک فرصت مهم فرهنگی برای استان محسوب می شود. 

در حین بازدید کتاب ها متوجه حضور حجت الاسلام میر حاجتی، رییس مجمع عالی بسیج خوزستان شدیم. او در پاسخ به این سئوال ما که به نظرشما چقدر کتابخوانی می تواند در معرفی پیشکسوتان دفاع مقدس و سبک زندگی جانبازان، مخصوصا جانبازان نخاعی تاثیر داشته گفت:

هم امام عزیز و هم مقام معظم رهبری فرمودند جانبازان، مخصوصا جانبازان نخاعی علمداران تقوا، عزت و رشد معنوی جامعه و طبیعتا الگوهای ما هستند. خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) می فرماید به هدایت پیامبران دیگر هم توجه نما "فَبِهُداهُمُ‏ اقْتَدِه". ما قطعا نیازمندیم که زندگی این عزیزان را به رشته تحریر دربیاوریم تا جوانان ما ضمن آگاهی از فراز و نشیب زندگی این عزیزان، قدر زحمات آنها را بدانند و همه ما از آنها الگو بگیریم.

رییس مجمع عالی بسیج خوزستان همچنین با اشاره به توصیه ای ناب از مقام معظم رهبری در توجه به کتاب گفت: خوراک معنوی جامعه، کتاب است.

از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه نیز می توان نشست های تخصصی مثل نشست تخصصی حکمت و فلسفه، نقد و بررسی کتاب، کارگاه های داستان نویسی، شعر خوانی و تجلیل از شاعران پیشکسوت خوزستان و چند برنامه دیگر را نام برد.

یکی دیگر از برنامه های جانبی این نمایشگاه، برگزاری آیین بزرگداشت سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی در قالب برنامه ای موسوم به "سردار مهربانی" در دومین روز از چهاردهمین نمایشگاه کتاب و با حضور خانواده شهدا و مردم علاقمند به مقام شامخ این سپهبد شهید بود که مهندس فرجی، رییس کل بنیاد شهید استان خوزستان و سرتیپ دوم پاسدار، عباس یوسفی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در آن به ایراد سخن پرداختند.

عباس یوسفی، ضمن تجلیل از مقام خانواده شهدا و تحلیل جامعی از عملکرد سردار سلیمانی بیان کرد: هنر او فقط جنگیدن نبود؛ بلکه برانگیختن هم بود. بعد از حضور داعش در سوریه به آنجا رفت و بسیج مردمی یا جیش‌الوطنی را تشکیل داد و بعد از آن بود که ارتش سوریه به آنان پیوست.

وی با بیان خاطراتی از رشادت ها و روحیه سردار سلیمانی افزود: در جایی که کشورهای اسلامی جایشان خالی بود و بلکه برخی از آنها در کنار استکبار قرار گرفتند، سپهبد سلیمانی با همان نیروی خاص خود، در ملاقات با پوتین توانست نیروهای روسیه را به جبهه مقاومت بکشاند.

در ادامه این مراسم نیز یادی شد از اولین شهدای خوزستان در انقلاب اسلامی و از شهدای مدافع حرم؛ و در انتها از خانواده های معزز و صبور آنان تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور 400 ناشر و 90 هزار عنوان کتاب تا پنجم بهمن دایر می باشد. همچنین سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در موضوعات نرم افزار رایانه‌ای و تلفن همراه، رسانه‌های اجتماع، پایگاه‌های اینترنتی، کیلینیک و مرکز مشاوره سواد فضای مجازی، بازی و پویانمایی و کارگاه‌های آموزشی در کنار این نمایشگاه برگزار شده و در کنار این ۲ نمایشگاه نیز، جشنواره جایزه فیروزه که نخستین جشنواره مصرف کالا‌های فرهنگی و هنری استان است، با هدف کمک به فرهنگ سازی و گسترش استفاده از محصولات فرهنگی برگزار شده است.

گزارش از جعفری

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi