شناسه خبر : 72130
پنجشنبه 03 بهمن 1398 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ساماندهی صددرصدی گلزارهای شهدا در گیلان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا از مطالبات خانواده‌های شهدا است، گفت: 100 درصد گلزارها در سطح گیلان ساماندهی شده و نگه‌داری این اماکن فرهنگی امری ضروری و بر عهده شهرداران، بخشداری‌ها و دهیاران است.

ساماندهی صددرصدی گلزارهای شهدا در گیلان/ثبت 450 مستند از والدین شهدا

 عبدالله پاکاری عصر امروز در دیدار با فرماندار رودسر با تأکید به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار کرد: امنیت و آسایش ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.

وی با تأکید بر لزوم نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه افزود: 8 درصد ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان مربوط به شهرستان رودسر بوده و لازم است از افرادی که در دوران هشت سال دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند الگوگیری و حمایت کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گلزارهای شهدا را مراکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: تبیین فداکاری‌های شهدا و جان‌فشانی‌های آن‌ها برای جامعه به‌ویژه نسل جوان مهم‌ترین وظیفه است.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا از مطالبات خانواده‌های شهدا است، تصریح کرد: 100 درصد گلزارها در سطح گیلان ساماندهی شده اما به‌تناسب شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان، نگه‌داری این اماکن فرهنگی امری ضروری و بر عهده شهرداران، بخشداری‌ها و دهیاران است.

پاکاری با اشاره به اینکه در سطح گیلان بیش از 700 المان و یادمان شهدا ساخته‌شده، بیان کرد: بخشی از این المان‌ها نیازمند مرمت و بازسازی است.

وی با گرامیداشت فرارسیدن یوم‌الله دهه مبارک فجر گفت: در این ایام برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی یکی از برنامه‌های شاخص بنیاد شهید به مناسبت این ایام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه شهدا در شکل‌گیری و تکوین انقلاب شکوهمند اسلامی نقش مؤثری داشتند، بیان کرد: گیلان 63 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرد که شش شهید مربوط به شهرستان رودسر است.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا در دوران دفاع مقدس حماسه‌آفرینی کردند و امروز هم مانند همان سال‌ها در تمامی عرصه‌های جهاد و ایثارگری حضور فعال دارند، افزود: مستندسازی از والدین شهدا و خاطرات آن‌ها یکی از برنامه‌های بنیاد شهید استان گیلان است که تاکنون 450 مورد آن ثبت‌شده است.

تأکید فرماندار رودسر برای پیگیری و حل مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران
فرماندار رودسر نیز در این نشست با بیان اینکه شهدا با خدای خود معامله کردند و جان‌عزیزشان را برای دفاع از کشور و اسلام فدا کردند، اظهار کرد: همه وظیفه‌داریم که قدرشناس خون شهدا باشیم و اگر امروز آرامش داریم به دلیل ایثارگری آن‌ها بوده است.

حسین اسماعیل‌پور پاسداری از خون شهدا را وظیفه جامعه دانست و افزود: ارج نهادن به مقام شهید و شهادت وظیفه و رسالتی سنگین برای اقشار مختلف جامعه است و همه وظیفه‌داریم تا خدمتگزار ملت و خانواده‌های شهدا باشیم.

وی با اشاره به سخنان امام راحل که شهدا و خانواده‌های آن‌ها چشم‌وچراغ ملت هستند، گفت: مسائل و مشکلات خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان باید از سوی مسؤولین به‌طورجدی پیگیری و حل شود.

فرماندار رودسر برگزاری یادواره‌های شهدا را فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی در جامعه خواند و تصریح کرد: شهرستان رودسر بیش از 700 شهید والامقام تقدیم انقلاب و اسلام کرده و لازم است تا یادواره شهدای شهرستان با حضور گسترده مردم هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi