شناسه خبر : 72146
شنبه 05 بهمن 1398 , 08:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«هنر مردم ایران» فرصت‌سازی از تهدیدها

مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص واقعه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکایی‌ها اظهار داشت: نکته محوری این جریان بر نتابیدن آمریکا نسبت به انقلاب ما است. از همان زمانی که انقلاب شروع شد آن‌ها فهرستی از اقداماتی علیه ما داشتند مانند اتاق جنگ که طراحی کودتا می‌کردند، همین طور تجهیز کردن منافقین که ۱۷ هزار ترور را انجام دادند تا برسیم به طراحی هشت ساله جنگ علیه کشورمان و این جریان هم چنان ادامه دارد.

وی افزود: آن‌ها تصورشان این است که با برخورد خشن و خونریزانه، می‌توانند ما را هم مثل کشور‌های منطقه که تحقیر و توهین می‌کنند و «به نوعی به لحاظ مالی هر چه دارند می‌برند و صفت گاو شیرده به آن‌ها می‌دهند»، از مسیری که در آن هستیم ما را منصرف کنند

شاکری ادامه داد: انقلاب ما مبتنی بر کلام وحی و عزت انسانی و کرامت انسان است ما نه در بیان قرآن می‌توانیم جایگاه خود را تنزل دهیم و نه باور اعتقادی و سیاسی ما این است که از مسیری که می‌رویم برگردیم، لذا این ماجرا ظهور و بروز می‌کند.

دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی افزود: دشمن در اغتشاشات داخلی یک سری از آشوبگران «اجاره‌ای» را برای اینکه فشار داخلی و بی ثباتی را بالا ببرند، آورد تا بتواند به خواسته خود برسد یعنی تهدید از بیرون و فشار‌ از درون، اما موفق نشد.

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: تصور دشمن این بوده که ما با شهادت حاج قاسم سلیمانی دچار یک عقب‌گرد در مقابل آمریکا می‌شویم و نوعی ترس در مردم ما ایجاد می‌شود، اما آن‌ها اسلام و عاشورا را نمی‌شناسند و جهلی که نسبت به مردم و انقلاب ما دارند موجب تصمیم‌گیری‌هایی از این دست می‌شود البته اثبات شده ما یک ویژگی که در مقابل کشور‌های دیگر داریم این است که هنر مردم ما تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌های بزرگ است و این ویژگی در تشییع شهید سلیمانی دیده شد.

شاکری بیان کرد: ما بین دو وضعیت قرار داریم اگر بخواهیم خط مقدم در کنار نیرو‌ها حضور پیدا کنیم باید منتظر این باشیم که خطر برای ما وجود داشته باشد. بیشتر فرماندهان شهید را در صحنه‌ای ملاحظه می‌کنید که نزدیک‌ترین وضعیت را با نیرو‌های خط مقدم داشتند و همین هم بین نیرو‌های خط مقدم و فرماندهان را پیوند می‌دهد یعنی فاصله‌ای بین خودشان احساس نمی‌کنند.

دبیر کل جمعیت جانبازان در پایان خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی یک اتفاق نبود یک راهبرد بود، یعنی با برنامه ریزی سالیانه بود و این شاید برای اولین بار است که رئیس جمهوریک کشوری مانند آمریکا برای ترور یک شخصیت، خودش شخصا این ترور را به عهده می‌گیرد و برای خودش هم مسئولیت قضایی و هم بین‌المللی ایجاد می‌کند، این از بلاهت ترامپ است و دست مردم ما را برای انتقام سخت باز می‌کند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi