شناسه خبر : 72167
شنبه 05 بهمن 1398 , 11:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دومینوی خروج آمریکا از منطقه کلید خورد

سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در تحلیل تظاهرات میلیونی عراق که روز گذشته در اعتراض به حضور نظامی امریکا در این کشور برگزار شد بیان کرد: تظاهرات چند میلیونی روز جمعه مردم عراق بیانگر چند پیام مهم است. در وهله اول اینکه مردم عراق بعد از چند دهه حضور نامشروع آمریکایی‌ها نشان دادند به سطوح آمده‌اند و با نخستین فراخوان گسترده‌ای که در این رابطه صورت گرفت به این درخواست لبیک گفتند.

این لبیک در حقیقت لبیک به همه انسان‌های آزادی‌خواه و مجاهدی است که در طول سال‌های گذشته در شرایط ترور و ناامنی زندگی کردند و بسیاری از آن‌ها مظلومانه به شهادت رسیدند. عراقی‌ها با این حرکت و با یک رفراندوم بزرگ به امریکایی‌ها نه گفتند. آمریکایی‌ها باید مشخص کنند با توجه به اینکه پارلمان عراق بر خروج آنها مصوبه داشته است براساس قواعد دموکراسی حضور آمریکا در عراق بر چه اساسی می‌خواهد باشد.

دومین مسئله، یک دومینو است که در منطقه صورت گرفته و به زودی باید شاهد باشیم در کشورهای منطقه و حتی خاور دور مردم خروج امریکایی‌ها را از کشور مطالبه خواهند کرد.

سوم آنچه امروز در عراق صورت گرفته است پاسخ مردم به ترور فرماندهان جبهه مقاومت است. بعد از شهادت مظلومانه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان مردم عراق منتظر بودند خشم و کینه انقلابی خود را نشان دهند و دیروز به وضوح آن را نشان دادند. گویا روح ملکوتی این دو شهید بود که این تظاهرات را سازماندهی و ساماندهی کرد و قطعا دل‌های مردم عراق با روح شهدا پیوند خورده و شهدا و ملت عراق باهم خروج آمریکایی‌ها را زمزمه کردند.

در معادلاتی که در منطقه در حال رقم خوردن است موازنه قدرت در یک چرخشی به ضرر امریکا تمام شده است. امروز دیگر آمریکایی‌ها مرکز ثقل جهان نیستند این حرکت مردم عراق و مشابه آن در منطقه نشان می‌دهد آنچه امریکا به زور سلاح و قدرت نظامی به دنبال آن بود و می‌خواست در منطقه حاکم کند و با رنگ و لعاب دموکراسی جا بیاندازد امروز هیچ وجاهتی ندارد و مردم عراق هیچ گونه مشروعیتی برای این حضور قائل نیستند.

نقش حوزه‌های علمیه مراجع و بزرگان و احزاب در هدایت افکار عمومی حائز اهمیت است. با توجه به مشابهتی که این راهپیمایی با راهپیمایی 22 بهمن دارد، زمانی که شاه با هلیکوپتر تظاهرات میلیونی مردم تهران در بهمن 57 را دید متوجه شد که جایی برای ماندن ندارد، امریکایی‌ها نیز باید امروز بفهمند حضور آن‌ها در عراق کاملا به ضررشان خواهد بود. من فکر می‌کنم اگر بگذرد وقایعی مشابه آنچه در سالن غذاخوری لویزان سال 57 اتفاق افتاد و جمع زیادی از پرسنل و ارتش شاه کشته شدند برای نیروهای امریکایی در عراق هم اتفاق بیفتد.

در مجموع آمریکایی‌ها اگر عاقل باشند باید هرچه زودتر منطقه را ترک کنند و شاهد خواهیم بود موج جدیدی از بیداری اسلامی همراه با شجاعت و شهامت در ملت‌های منطقه ظهور و بروز خواهد کرد. هر کشوری که پایگاهی از امریکا در آن است وارد عرصه نوینی از مواجه امریکا خواهد شد.

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi