شناسه خبر : 72168
شنبه 05 بهمن 1398 , 11:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید امیر سرتیپ جمشید جاودانیان

فاش نیوز - شهید امیر سرتیپ جمشید جاودانیان استاد بزرگ چتربازی، کوهنوردی، جودو، تکواندو، کاراته، غواصی و تکاوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1341 در شهر مرودشت فارس دیده به جهان گشود.


وی پس از گذراندن دوران نوجوانی و جوانی و طی کردن مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سال 1359 پا به دانشکده افسری گذاشت و لحظه لحظه­ ی عمر خود را در راه آرمانش فدا کرد.


این شهید والامقام ارتش اسلام، در سال 1363 به سمت فرماندهی گروهان سوم گردان 101 تیپ 55 هوابرد شیراز تعیین و برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی راهی مناطق عملیاتی غرب کشور در کردستان شد.


وی در عملیات والفجر 9 مجروح شد و در عملیات­ های دیگر از جمله کربلای 4 و 5 شرکت داشت. مصاحبه ­ای تلویزیونی در والفجر 9، در زیر آتش رگبار مسلسل­ ها، هلی ­کوپترها، توپ­ ها و تانک­ های دشمن، چهره­ ی زیبا و با استقامت مردی را نشان می­ داد که جمشید جاودانیان نام داشت.


امیر سرتیپ جمشید جاودانیان، مالِ دنیانبود و هیچ گاه به زمین نچسبید. بدنش با رختخواب آشنایی نداشت و زیلو، زیرانداز عارفانه ­اش بود و هنگامی که به شهادت رسید، پیکر پاکش 50 روز در زیر آفتاب داغ و سوزان سومار، عشق او را به معبودش به حد اعلا رساند.


شهید جاودانیان در 31 تیر ماه 1366 در زیر قله ­ی «کهنه ریگ» در منطقه­ ی سومار، بر اثر اصابت ترکش خمپاره زخمی شد و بر اثر درگیری شدید و حجم بالای آتش و نبودن امکانات نجات، جان به جان آفرین تسلیم نموده و به درجه رفیع شهادت نائل آمد و بدین سان جاودانیان، جاودانه شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi