شناسه خبر : 72228
یکشنبه 13 بهمن 1398 , 12:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس توضیح می دهد:

بودجه و وضعیت متغیر ایثارگران و قیمت خدمات درمانی

افزایش سن جانبازان و سالخوردگی والدین شهدا، این موضوع را می طلبد که اعتبارات قابل توجهی اختصاص داده شود و ...

فاش نیوز - عضو کمیسیون تلفیق مجلس از پذیرش پیشنهاد اختصاص مبالغی از درآمدهای نفتی به اقشار آسیب پذیر، از جمله ایثارگران در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، رضا شیران خراسانی، نماینده ایثارگر مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی با اشاره به رسیدگی کمیسیون تلفیق به مواد و تبصره های لایحه بودجه سال ۹۹ خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم به لایحه بودجه نگاهی بیندازیم باید بگوییم که دو بخش است ۱- تبصره ها ۲- تبصره ۱۴ و جدول آن است چرا که حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در تبصره ۱۴ پیش‌بینی شده و این مبلغ قابل توجهی است.

وی در تشریح تبصره ۱۴ بودجه سال ۹۹ متذکر شد: در این تبصره اعلام شده است که برمبنای آزاد شدن قیمت‌های انرژی، بایستی مابه‌التفاوت آن در بخش های معینی هزینه شود. بنابراین یکی از جاهایی که این مابه‌التفاوت باید خرج شود، در حوزه ایثارگران است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در جلسه کمیسیون تلفیق در هنگام رسیدگی به تبصره ۱۴ به عنوان نماینده ایثارگر اصرار داشتیم اعتباراتی که مرتبط با ایثارگران است اضافه شود. بنابراین قرار شد مازاد درآمدهای نفتی صادر شده در جدول تبصره ۱۴ لحاظ، اما به بودجه عمومی منتقل نشود.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در خصوص دقیق و قابل تحقق بودن این مبالغ نیز توضیح داد: در حال حاضر به دلیل اینکه میزان صادرات مشخص نیست و قیمت‌ها نیز متغیر است، تصور ما بر این است که در سال ۹۹ رشد قیمتی خواهیم داشت و مبلغی حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان تا ۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون رسیدگی‌کننده به لایحه بودجه سال آینده تاکید کرد: حدود ۷ یا ۸ هزار میلیارد تومان امکان افزایش درآمد وجود دارد که در ردیف های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ که به اقشار آسیب پذیر از جمله ایثارگران مربوط می شود، هزینه خواهد شد.

شیران خراسانی، نماینده ایثارگر مردم مشهد در مجلس دهم اظهار داشت: بر اساس مصوبه کمیسیون رسیدگی‌کننده به لایحه بودجه سال ۹۹ ، مازاد فروش درآمدهای نفتی در ردیف های اشاره شده لحاظ خواهد شد.
ما معتقدیم رقمی که دولت در رابطه با این بخش آورده عبارت از ۸۸ هزار میلیارد تومان است که می‌تواند به ۹۵ هزار میلیارد هم برسد و ۷ هزار میلیارد تومان بالاتر از مبلغی که دولت اعلام کرده، امکان محقق شدن درآمد وجود دارد.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلیل این موضوع این است که چون بنزین سهمیه بندی شده است، به طور کلی مصرف آن در کشور کاهش و متعاقب آن صادرات افزایش یافته است. بنابراین، قیمت صادرات آن هم متغیر است. تصور ما این است که مجموع درآمدهایی که در رابطه با هزینه کرد بخش های آسیب پذیر در سال آینده محقق خواهد شد، بالغ بر ۹۵ هزار میلیارد است.

شیران خراسانی نحوه هزینه کرد اعتبارات مالی در بخش ایثارگران را توضیح داد و اظهار داشت: توزیع این اعتبارات شامل ماده ۳۸ قانون جامع ایثارگران است. ما اولویت خاص را تامین اعتبارات مرتبط با شهریه تحصیلی فرزندان ایثارگران در سال ۹۹ اعلام  کرده ایم؛ چرا که متاسفانه به دلیل بدهی شدید بنیاد شهید به دانشگاه‌ها، دانشجویان ایثارگر دچار مشکلات فراوانی شده اند. امیدواریم با این اولویت، معضلات بخش آموزشی ایثارگران برطرف شود.

وی اختصاص اعتبارات مالی به مسکن، وام و معیشت جانبازان معسر را از جمله اولویت های بودجه ایثارگری در سال آینده به شمار آورد و خاطر نشان کرد: امیدواریم بحث تبصره ۱۴ در لایحه بودجه سال 99 اتفاق خوبی را برای ایثارگران رقم بزند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در خصوص ناکافی بودن بودجه بنیاد شهید در سال آینده توضیح داد: به نظر من حرف مسئولان بنیاد در مورد کمبود اعتبارات مالی در سال ۹۹ صحیح است و دلیل آن این است که مستمری پرداختی به ایثارگران معین است اما هزینه هایی که در رابطه با بخش درمان جانبازان می شود، بسیار متغیر است؛ اما حرف ما به بنیاد این است که شما این دو بخش را از هم جدا کنید؛ چرا که حوزه بهداشت و درمان ایثارگران بسیار پرهزینه می باشد و قیمت خدمات ارائه شده دائماً در حال افزایش است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس دهم در خصوص این سئوال که چه تضمینی وجود دارد بیمه تکمیلی ایثارگران در سال آینده دچار تلاطم نشود اظهار داشت: امیدواریم وضعیت اعتبارات بودجه ای بنیاد شهید در سال ۹۹ به گونه‌ای باشد که بیمه تکمیلی ایثارگران دچار جزر و مد نشود. به هر صورت برآورد بودجه بنیاد از نظر من به عنوان یک کارشناس این است که سربه سر خواهد بود و اعتبار ۲۴ هزار میلیارد تومانی که در سال آینده قرار است به بنیاد اختصاص داده شود، برابر با ۱۲ هزار میلیارد تومانی که در سال ۹۰ به آن داده شده است، می باشد؛ چرا که همه قیمت ها به سمت چند برابر شدن، به خصوص در حوزه درمان حرکت می کند.

شیران خراسانی با اشاره به افزایش هزینه ها در بخش های پرستاری، دارو، درمان و ... ایثارگران متذکر شد: افزایش سن جانبازان و سالخوردگی والدین شهدا، این موضوع را می طلبد که اعتبارات قابل توجهی اختصاص داده شود و این موضوع خارج از توان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

نماینده ایثارگر مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در خصوص راهکار جلوگیری از مشکلات درمانی ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۹ تاکید کرد: ما به صورت کلی این موضوع را در لایحه بودجه دیده ایم و در جدول ۱۴ پیش‌بینی شده است که درآمدهای مازاد فروش نفت به این سمت سوق داده شود؛ هر چند که امیدواریم در سال آینده در رابطه با بیمه تکمیلی ایثارگران با مشکلاتی همانند سال های گذشته مواجه نشویم.

**معرفی

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام به نمایندگان خانه ملت که تعجب جانبازان را برانگیخته چه اتفاقی افتاده دراین چندماه پایانی سال ونزدیک انتخابات مجلس همه تون شدین نماینده ایثارگرمجلس چطوردرطول 3سال واندی گذشته فقط کارتان شده بودتملق وچاپلوسی ومجیج گویی دولتیان بگذریم که خودتان بهترمیدانیدولی بنده بعنوان یکی ازهزاران جانباز طرحی را به مجلس ارائه وحتماًبه تصویب و به قانون تبدیل گردد حال که درعصر ارتباطات هستیم بازدن یک کلیک میتوان به هرآنچه که نیازمیباشددسترسی داشته باشید ودر قانون بیایدکه جانبازان براساس درصدد تعداد افرادتحت تکفلشان ماهیانه مبلغی نقدی به عنوان سرانه درمان درفیش لحاظ گردد اینطوری خیلی ازمشگلات حل میشودنه نیازبه قرارداد بابیمه ای داشته نه جانبازان برای هرباردادن فاکتورها متحمل هزینه ورفت وآمد شده وبه ترافیک شهری هم کمک میگرددوخیلی مسائل دیگربارمالیش کم شده حتماً ازاساتید وافرادی که تخصص داشته استفاده شود و اما درخصوص عیدی چرا به همسران جانبازان که حق پرستاری پرداخت می گردد که انصافا همسران جانبازان ازخود جانبازان بیشتر دردورنج وزخم وزبان کشیده ودیده ولی درکل دولت و مجلس نامردی را درحق جامعه هدف خصوصا جانبازان به اوج خودرسانده ولی بدانید دیگر شماها درمجلس جایی نخواهیدداشت هرچندکه آنقدرخورده وبرده واختلاس کرده ایدکه تا نسل های بعدیتان هم ازنظرمعشیت به مشکلی بر نخورند زندگی به معنای واقعی نه همچون دبگراقشارجامعه خصوصا" جانبازان باچندرغارفقط گرسنگی نکشیده ودرست زیرخط فقرزندگی می کنیم حال آنکه شماها ...خود دانید،عاقبت خاک گِل کوزه گران خواهیم شد بخودآئید
همش دروغه ....... از اول یال فروردین 98 هزینه درمان و دارو را بیمه دی پرداخت نکرده است و جوابشان این است ( بنیاد شهید به ما پول نداده که ما هم به شما بدیم )
نزدیک ا سال است بیمه دی هزینه درمان و دارو را نداده است ...... آقایان می فهمید ؟؟؟ یعنی به گفته خود بیمه دی از اول سال 98 به همه ایثارگران بدهکارند .... یک سال ؟؟؟ یک سال ؟؟؟یک سال!!!!
کاش کسی به این حاج اقا می فرمودن که:
ماده 38 قانون خدمت رسانی به ایثارگران تبصره داره... که خودتان نوشتین وتصویبش کردین....
سلام. بیادمثال اب ریخته رانذرامامزاده می کنند افتادم.زیرا همه دست اندرکاران امورصادرات نفت باادمه وضع کنونی درکشورمتفق القولندکه درسال 99وضع صادرات نفت شاید به صفربرسد.دراینصورت وعده درامدبیشتراز دراین صنعت رانذرایثارگران وخانواده هایشان میکنند. همه خانواده ها به وعده توخالی اقایان ایمان دارندامااین رفتار باعث فاصله بیشتر قشر اعلامی با مردم عادی را فراهم میکندوهمه انان را متهم به چپاول بیت المال میکنند که هرچه درامد درصندوق دولت صورت میگیرددرابتدا سهم این خانواده ها است ودراخر اضافات ان شایدنصیب مردم عادی گردد.همچون وعده دادن کارت حکمت که ماه های زیادی است در تمام رسانه هابوق وکرنا نموده او داده اند اما درعمل تاکنون نه ریالی دران شارژکرده اند ونه تسهیلاتی که همه مردم عادی ازفروشگاه های اتکا بهره میبرندازان نیزبی بهره میباشند.چرا متولیان امورتااین حد عادت به تبلیغات توخالی کرده اندکه نتیجه ان آزار خانواده های جامعه هدف است؟
سلام ، بهترین رییس جمهور و بهترین نمایندگان مجلس چنانچه نظارت لازم و کافی بر زیر دستشان نباشد با شکست مواجه خواهند شد. نظارت بر تمام رده های مدیریتی حلقه مفقوده حکومت اسلامی بوده که باعث رشد فساد اداری گسترده در ادارات حتی بین نمایندگان مجلس شده است.
تنها راه رهایی ملت ایجاد دستگاه نظارتی فرا قوه و مستقل از قوای سه گانه میباشد تا بتواند فارغ از قوای سه گانه به امور نظارتی در هر یک از قوا بپردازد.
برای مثال طرح مسکن مهر بهترین تجربه برای رفع محرومیت مسکن بود اما فقدان نظارت لازم و کافی بر عملکرد مدیران کل ادارات مربوط در استانها باعث نابودی طرح و ضرر متقاضیان شد لذا نظارت لازم و کافی در تمام سطوح مدیریتی از رییس جمهور تا مدیران پایه استانی راه حل رفع مشکلات اساسی کشور و رضایت کامل مردم خواهد بود.
مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هیچگونه راه حل دیگری بجز نظارت قدرتمند فرا قوه ای بر عملکرد قوای سه گانه ندارد چنانچه نظارت فرا قوه ای ایجاد شود آنوقت میتوانیم با نگاه درونزا و برون نگر کشور را به قله های پیشرفت برسانیم در غیر اینصورت اگر سرتاسر کشور را کارخانجات تولیدی و سرمایه های هنگفت در بر بگیرند بدون نظارت قدرتمند فقط درجا میزنیم انگار ظرفی که سوراخ است بخواهیم پر از آب کنیم که امکانپذیر نیست.
همه وزیران سازمانهاوادارات زمان دقیق واریزحقوق وعیدی رااعلام کردند. فقط ماجانبازان فاقدشغل ودرامدبی صاحب هستیم /فقط خوب شعارمیدهند و دم ازحمایت ایثارگران میزنند.بخداقسم دیگه خسته شدیم.
نه خوبه برین به این به استهلاا هنرمندانی که اینجوری درده فجر دهن‌کجی میکن بیت المال خرج کنید نه کسانی که پای انقلاب دفاع مقدس وتمامی سرما گرمایی مملکت استادن توحین میخواستی نری برای خدا خدمت کردن کهچیزی نمیخواد .... حق ایثارگران دردفاع نمیدید توتبلیغات هم که میگید باید خودمان بسازیم چرا مربی ورزشی خارجی هزینه کلان میکنید وغیرو....الا ماشاالله
سلام۵۵۰۰میلیاردبرای رزمندگان تصویب شدیعنی چه؟کجاقراره هزینه بشه لطفأتوضیح بدیدتابه اسم رزمنده تموم نشه و....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi