شناسه خبر : 72232
چهارشنبه 09 بهمن 1398 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعلام جزئیات شهادت ۱۰ جانباز ۷۰ درصد در کشور

طی یک‌ ماه گذشته ۱۰ تن از جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس و دوران مبارزات انقلابی به شهادت رسیدند. این جانبازان از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و قم بودند.

اعلام جزئیات شهادت 10 جانباز 70 درصد در کشور

 بعد از گذشت بیش از 30 سال از پایان هشت سال دفاع مقدس، جانبازان 70 درصد بسیاری تا کنون از میان جمع جانبازان پر کشیده و راهی دیار شهدا شده‌اند. طبق اعلام رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ در مجموع 548 هزار و 499 جانباز در سراسر کشور داریم که تهران بزرگ با تعداد بیش از 49 هزار جانباز و خراسان رضوی با تعداد بیش از 46 هزار جانباز بالاترین آمار جانباز را در میان سایر استان‌ها دارند.

در یک‌ ماه گذشته 10 تن از این جانبازان به شهادت رسیدند. این جانبازان از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و قم بوده و یکی از آنان از جانبازان دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی بود. مشخصات این جانبازان شهید در ادامه می‌آید:

امیر سرتیپ دوم «حسین چلندری» از تهران

جانباز 70 درصد قطع نخاعی هشت سال دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم «حسین چلندری» بعد از تحمل 34 سال رنج جانبازی به خیل شهدا پیوست. مراسم تشییع پیکر مطهر او اول دی‌ماه 1398 در خیابان شکوفه واقع در محله پیروزی برگزار شده و در قطعه 26 گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. حسین چلندری متولد 1343 بود. او دوره‌های ویژه نظامی را در دانشگاه افسری ارتش گذراند. وارد لشکر 23 نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) و در دوران جنگ تحمیلی عازم جبهه شد. در 27 تیرماه سال 1364 از ناحیه نخاع مجروح شد.این جانباز قطع نخاع بعد از گذشت 34 سال از آغاز مجروحیتش به یاران شهیدش پیوست.

«مجید عظیم‌زاده» از تهران

جانباز نابینا و 70 درصد دوران دفاع مقدس، «مجید عظیم زاده»، در روز شنبه 16 آذرماه 1398 بعد از تحمل 33 سال رنج جانبازی به یاران شهیدش پیوست. پیکر او در قطعه 40 گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شد. مجید عظیم‌زاده که از رزمندگان گردان انصار الرسول(ص) لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود، سال 1365، در عملیات کربلای 5 و در منطقه شلمچه از ناحیه هر دو چشم آسیب دیده و نابینا شد. این جانباز دفاع مقدس بعد از تحمل 33 سال رنج جانبازی امروز به کاروان شهدا پیوست.

جانبازان دفاع مقدس , جانبازان مدافع حرم , جانبازان شیمیایی , انجمن جانبازان نخاعی کشور , جانبازان اعصاب و روان ,

«براتعلی محمدزاده سراب» از استان خراسان رضوی

جانباز 70 درصد «براتعلی محمد زاده سراب» پس از تحمل 33 سال درد و رنج دوران مجروحیت ششم آذرماه 1398 به مقام رفیع شهادت نائل آمد. مراسم تشییع این جانباز شهید در نهم آذرماه از مقابل بیمارستان شهدا تا میدان امام خمینی(ره) قوچان برگزار و پیکر شهید در گلزار شهدای «باغ بهشت» به خاک سپرده شد. شهید براتعلی محمد زاده سراب در یکم فروردین 1344 چشم به جهان گشود و در 10 دی 1365 در منطقه عملیاتی سومار مجروح شد. از او دو فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار مانده است.

«فرامرز نعمتی» از تهران

جانباز فرامرز نعمتی، یکی از جانبازان 70 درصد قطع نخاع هشت سال دفاع مقدس است که پس از تحمل 31 سال رنج جانبازی پنجم آذرماه 1398 در تهران دار فانی را وداع گفت و به یاران شهیدش پیوست. با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران طی مراسم باشکوهی تشییع و در جوار همرزمانش در قطعه 27 گلزار شهدای تهران واقع در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. شهید فرامرز نعمتی متولد 1345 بود که در اسفندماه 1367 در منطقه عملیاتی اهواز به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.

جانبازان دفاع مقدس , جانبازان مدافع حرم , جانبازان شیمیایی , انجمن جانبازان نخاعی کشور , جانبازان اعصاب و روان ,

«غلامرضا لطفی» از استان خراسان رضوی

جانباز 70 درصد نابینا، «غلامرضا لطفی» پس از تحمل 33 سال درد و رنج مجروحیت در روز سوم آذر ماه 1398 به یاران شهیدش پیوست. مراسم تشییع پیکر پاک این جانباز شهید پنجم آذر ماه از سالن شهدای مدافع حرم در جاده باغرود واقع در بلوار شهید شوشتری به سمت میدان امام رضا(ع) شهر نیشابور با حضور آحاد مردم به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران و مسئولان برگزار شد و پیکرش در گلزار شهدای بهشت فضل به خاک سپرده شد. غلامرضا لطفی در هفتم مهر 1317 چشم به جهان گشود و در 19 دی 1365 منطقه شلمچه عملیات کربلای 5 در اثر اصابت ترکش به هر دو چشم، چشم‌ها تخلیه شد و پس از تحمل 33 سال درد و رنج سوم آذر 1398 به مقام رفیع شهادت نائل آمد. از این شهید والامقام دو فرزند پسر و چهار دختر به یادگار مانده است.

جانبازان دفاع مقدس , جانبازان مدافع حرم , جانبازان شیمیایی , انجمن جانبازان نخاعی کشور , جانبازان اعصاب و روان ,

«اصغر انجمی بحری» از استان آذربایجان شرقی

جانباز 70 درصد «اصغر انجمی بحری» پس از 35 سال تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت، اول دی ماه 1398 در تبریز دعوت حق را لبیک گفت. پیکر مطهر او در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز تشییع و پس از اقامه نماز، در قطعه شهدا به خاک سپرده شد. جانباز شهید «اصغر انجمی بحری» در اثر بمباران مناطق مسکونی توسط نیروهای عراقی در 19 اسفندماه سال 1363 جانباز شد.

جانبازان دفاع مقدس , جانبازان مدافع حرم , جانبازان شیمیایی , انجمن جانبازان نخاعی کشور , جانبازان اعصاب و روان ,

«غلامحسین حدادی مخصوص» از استان قم

جانباز 70 درصد دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، «غلامحسین حدادی مخصوص» در روز 22 آذرماه 1398 در شهر قم به یاران شهیدش پیوست. این جانباز سرافراز در 17 شهریور سال 57 در جریان تظاهرات علیه رژیم طاغوت مجروح شد و به درجه جانبازی نائل آمد. پیکر پاک این جانباز شهید که تنها جانباز 70 درصد انقلاب اسلامی در قم بود با حضور جانبازان 70 درصد استان قم و جمعی از خادمان شهدا، از مسجد باب الجنه به سمت گلزار شهدای قم تشییع و در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

«قربان نیک رفتار مارشک» از استان خراسان رضوی

جانباز 70 درصد قطع نخاع دفاع مقدس «قربان نیک رفتار مارشک» پس از تحمل 36 سال درد مجروحیت، در روز 30 آذر ماه 1398 در بیمارستان امام زمان(عج) مشهد مقدس به یاران شهیدش پیوست. مراسم تشییع او اول دیماه از مقابل حسینیه پیروان دین نبوی تا بارگاه ملکوتی حرم امام علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر رضوی و اقامه نماز در گلزار شهدای «بهشت رضا» مشهد در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد. شهید قربان نیک رفتار مارشک در دوم فروردین 1340 در روستای کریم‌آباد از توابع مشهد چشم به جهان گشود و در 24 فروردین 1362 در منطقه فکه و در عملیات والفجر یک به مقام جانبازی نائل آمد.

جانبازان دفاع مقدس , جانبازان مدافع حرم , جانبازان شیمیایی , انجمن جانبازان نخاعی کشور , جانبازان اعصاب و روان ,

«رمضانعلی قائمی» از استان خراسان رضوی

جانباز70 درصد شیمیایی دفاع مقدس، «رمضانعلی قائمی» پس از 34 سال تحمل درد مجروحیت، بامداد 28 آذر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آریا در مشهد به شهادت رسید. مراسم تشییع او در روز 29 آذرماه 1398 پس از مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه از رواق امام خمینی(ره) به سمت صحن آزادی حرم مطهر امام رضا(ع) و پس از طواف و اقامه نماز در گلزار "خواجه ربیع " مشهد به خاک سپرده شد. رمضانعلی قائمی پنجم شهریور 1343 در نیشابور چشم به جهان گشود و در 21 فروردین 1364 در منطقه مجنون ترکش، موج انفجار و شیمیایی به مقام جانبازی نائل شد.

جانبازان دفاع مقدس , جانبازان مدافع حرم , جانبازان شیمیایی , انجمن جانبازان نخاعی کشور , جانبازان اعصاب و روان ,

بیشتر بخوانید

«احمد نعلچی» از استان اصفهان

جانباز 70 درصد قطع نخاع دوران دفاع مقدس، «احمد نعلچی» پس از تحمل 38 سال درد و رنج جانبازی در روز 30 آذر ماه 1398 بر اثر عوارض شیمیایی به یاران شهیدش پیوست. مراسم تشییع او در روز سوم دی ماه 1398 از سپاه کاشان به سمت میدان کمال‌الملک کاشان برگزار شد. پیمر شهید در امامزاده سراج‌الدین شهر برزک از توابع شهرستان کاشان به خاک سپرده شد. بسیجی شهید «احمد نعلچی»، اول خردادماه 1342 در کاشان دیده به جهان گشود و سوم آبان ماه 1360 در جبهه مریوان بر اثر اصابت ترکش و موج انفجار قطع نخاع شد و سرانجام پس از تحمل 40 سال درد و رنج به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

جانبازان دفاع مقدس , جانبازان مدافع حرم , جانبازان شیمیایی , انجمن جانبازان نخاعی کشور , جانبازان اعصاب و روان ,

انتهای پیام

منبع: تسنیم
اینستاگرام
...وچه خوب در زمان حیات این بزرگمردان حقشان را اداءکرده شرمتان بادا البته اگرمعنی شرم را بفهمید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi