شناسه خبر : 72243
پنجشنبه 10 بهمن 1398 , 09:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتقام خون مدافعان حرم در خان‌طومان گرفته شد+ نقشه میدانی

رزمندگان جبهه مقاومت پیروزی بزرگی را در جنوب غرب استان حلب به دست آورده اند و انتقام خون فرزندان مازندران را از گروهک های تروریستی در شهرک خان طومان گرفتند.

عملیات موفق رزمندگان جبهه مقاومت در خرمشهر سوریه

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از صبح امروز (چهارشنبه نهم بهمن ماه) دور جدیدی از حملات را علیه مواضع گروهک‌های تروریستی در جنوب غرب استان حلب ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری و مقاومت عملیات را از حومه شهرک تازه آزاده شده «معراته» علیه تروریست‌ها آغاز کردند و پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس‌گیر موفق شدند شهرک مهم و راهبردی «خان طومان» را آزاد کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت با کمک نیروهای تازه نفس اعزام شده در تلاش هستند مواضع خود را در شهرک خان طومان تثبیت کنند؛ در حال حاضر درگیری‌ها در حومه غربی و شمالی شهرک خان طومان جریان دارد.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از فرار شماری از عناصر تروریستی به سمت مناطق غربی شهرک خان طومان خبر داد و گفت: امکان دارد تروریست‌ها ضد حملاتی را با ارسال خودروهای انتحاری به مناطق درگیری برای اشغال مجدد شهرک انجام دهند.

این منبع میدانی افزود: با تثبیت مواضع در شهرک خان طومان، فشار بر عناصر گروهک‌های تروریستی در شهرک‌های «الخالدیه و قراصی» به ترتیب از محورهای حنوبی و شمالی چند برابر می‌شود و این شهرک‌ها مقصد بعدی نیروهای سوری و مقاومت هستند.

شهرک خان طومان با شهر حلب ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و دروازه جنوب غربی برای ورود به  این شهر به شمار می آید که از محور غربی نیز به بزرگراه «دمشق - حلب» متصل می شود و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت مهرماه سال ۹۴ در جریان عملیات محرم موفق شدند شهرک استراتژیک «خان طومان» را به کنترل دربیاورند اما هفدهم اردیبهشت ماه سال ۹۵ عناصر تروریستی توافق آتش بس را نقض کردند و این شهرک را دوباره به اشغال درآوردند.

تروریست‌ها شهرک خان طومان را با پشتیبانی ائتلاف سعودی به اشغال درآوردند؛ شهادت شماری از نیروهای مدافع حرم مازندرانی و رزمندگان جبهه مقاومت، تلخی اشغال این شهرک را چند برابر کرد و حالا عملیات انتقام از گروهک‌های تروریستی پس از ۳ سال  و ۹ ماه در آستانه تکمیل شدن است.

سیزده تن از رزمندگان لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا استان مازندران در شهر خان طومان به شهادت رسیدند و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در خصوص فداکاری ها در این شهرک گفته بود اگر  حماسه‌آفرینی رزمندگان لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در خان‌طومان نبود ما متحمل خسارت‌های بسیاری زیادی می‌شدیم.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان حلب از صبح روز گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۰ منطقه در این محور از اشغال گروهک‌های تروریستی خارج شده است.

محله «الراشدین ۵»، ارتفاعات «ماهر، ابیض، معراته، الرحبه، الزیتون، المحروقات»، شهرک «معراته»، منطقه جرف الصخر» و انبارهای حومه شهرک خان طومان از جمله نقاطی محسوب می شوند که در جریان درگیری های ۴۸ ساعت گذشته پاکسازی شده اند.

از حومه غربی شهر حلب هم خبر می‌رسد، رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر موفق شدند تروریست‌ها را عقب برانند و منطقه «جمعیه الصحافین» را به کنترل دربیاورند.

آرشیو

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از شروع عملیات در جنوب غرب و غرب حلب توانسته اند مساحت ۱۱ کیلومتر مربع را از اشغال تروریست ها خارج کنند.

یگان های موشکی، توپخانه و هواگردهای روسی و سوری از نیروهای پیاده در محور جنوب غرب و غرب حلب پشتیبانی می کنند و مواضع تروریست ها را به شدت هدف قرار می دهند تا راه برای ادامه پیشروی ها باز شود.

 نیروهای ویژه ارتش سوریه (گروه چهارم)، رزمندگان مقاومت حزب الله، فدائیان قدس، فاطیمون، النجباء عراق و... در عملیات علیه گروهک های تروریستی در محور جنوب غرب و غرب حلب حضور دارند.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi