شناسه خبر : 72321
چهارشنبه 16 بهمن 1398 , 10:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تفاهم نامه استفاده جانبازان نخاعی از مراکز فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار

بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن جانبازان نخاعی و موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار به منظور ارتقاء سطح سلامت و توانمندی جانبازان نخاعی و افزایش توانایی های فردی آنان برای دستیابی به استقلال فردی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند...

فاش نیوز - بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن جانبازان نخاعی و موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار به منظور ارتقاء سطح سلامت و توانمندی جانبازان نخاعی و افزایش توانایی های فردی آنان برای دستیابی به استقلال فردی، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

جانبازان نخاعی در طول زمان ممکن است به عوارض مختلفی مبتلا شوند که کنترل و درمان آنها به سختی صورت پذیرد، لذا تسهیل دسترسی این گروه از جانبازان به امکانات توانبخشی و ورزشی می تواند از ظهور این عوارض به نحو چشمگیری پیش گیری کند. برهمین اساس و با هدف ارتقاء سطح سلامت و توانمندی این گروه از جانبازان و افزایش توانایی های فردی آنها جهت دستیابی به استقلال فردی تا حد ممکن، تفاهم نامه ای فی مابین بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان و موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار به شرح زیر منعقد می شود.

۱. نظر به وضع جسمانی خاص جانبازان نخاعی و نیاز به توجه ویژه و اینکه اساسا مراکز جامع توانبخشی با اولویت ارائه خدمات به جانبازان نخاعی احداث گردیده در هر شرایطی حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت مراکز در اختیار آنان به منظور استفاده از خدمات توانبخشی قرار می گیرد.

۲. جانبازان نخاعی می توانند در شرایط خاص (از جمله عمل جراحی ، شکستگی اعضاء ، زخم و ...) با تجویز پزشک تا انتهای دوره در بخش بستری توانبخشی اقامت داشته باشند.

٣. جانبازان نخاعی می توانند از امکانات اقامتی موجود و مناسب سازی شده مراکز توانبخشی ایثار در مسیر سفر و یا به عنوان مقصد در غیر استان خود استفاده نمایند.

تبصرہ: جزییات نحوه استفاده جانبازان بر اساس دستورالعملی خواهد بود که از طرف موسسه ابلاغ خواهد شد.

۴. موسسه تمهیدات لازم را جهت بهره مندی جانبازان مونث نخاعی از خدمات توانبخشی مرکز جامع توانبخشی ایثار همچون دیگر جانبازان، برنامه ریزی خواهد نمود.

۵. انجمن جانبازان نخاعی با هماهنگی مدیریت مجموعه ها و برنامه ریزی قبلی می توانند در مناسبت های فرهنگی، مذهبی و ... از اماکن ورزشی و فضای مجموعه در چهارچوب قوانین و ضوابط موسسه استفاده نمایند.

۶. جانبازان نخاعی می توانند همه روزه (بدون اقامت شبانه) از امکانات مراکز موسسه ایثار بدون محدودیت در
قالب دستورالعمل ها و آیین نامه های موسسه بهره مند شوند.

۷. جانبازان نخاعی در شرایط و موارد اضطرار می توانند تا سقف زمانی معین به طور رایگان در قالب طرح نصر ایثار از تمام امکانات مراکز استفاده نمایند.

۸. جانبازان نخاعی گردنی، در صورت عدم امکان اقامت در منزل می توانند پس از تصویب کمیته ذیربط بعنوان
جانبازان نخاعی خاص در مراکز جامع توانبخشی اقامت داشته باشند.


تبصره: تشخص مصادیق جانبازان نخاعی مشمول ماده ۷ و ۸ به عهده ی کمیته ای متشکل از نمایندگان معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، موسسه فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار و انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان خواهد بود.

۹. جانبازان نخاعی می توانند هنگام رسیدن به سالمندی در قالب(طب سالمندی) در مراکز جامع توانبخشی اقامت داشته باشند.

تبصره: نحوه تشخیص جانبازان ذینفع، مدت زمان اقامت و ... بر اساس ضوابط و مقررات تنظیمی که از سوی موسسه ایثار و با همفکری انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان تهیه و ابلاغ خواهد شد، می باشد.

۱۰. همسران جانبازان نخاعی می توانند به مانند جانبازان از تمامی امتیازات خدمات توانبخشی موسسه ایثار استفاده نمایند.

۱۱. انجمن جانبازان نخاعی بر رعایت حسن اجرای این توافق نامه نظارت می کنند.

این تفاهم نامه در یازده بند و ۳ تبصره مصوب شد و با تنفیذ نماینده محترم ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مرحله اجرا گذاشته می شود.

 

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
مسئولین بنیاد سالنهای ورزشی آسایشگاه جانبازان شهید بهشتی تهران را بصورت تمام وقت به بخش خصوصی دادن اجاره. برای بنیاد درآمد حاصل از این کار بیشتر ارزش داره تا سلامت جسم و روح جانبازان.ضمنا درآمد ای سالنها هم معلوم نیست به جیب چه کسانی واریز میشود.
عزیزان بدانید که این حرفها همه دروغه و هیچ خدمتی به ما نمیدند

اونم بخاطر اینکه که مدیرعامل موسسه ایثار یک فرد بازاری هست که برای حفظ پست و حقوق نوجمی که میگیره فقط دنبال پول دراوردند خودشیرینی برای رئیس بنیاده که میز مدیرعاملی را ازش نگیرند

اخه بنیاد که برای ما کار کرده اینبار راست باشه
واقعا که
20ماهه در آسایشگاهی در کاشان به ریاست یک باز نشسته با تعداد معدوئ 12 ویلچری نخاعی نخاعی اولین مهره بعد گردن را راه نمی دهند الان هم درگیر زخم بسترم عده ای که اصلا نیاز به مراقبت ئیژه ندارند از ناهار و امکانات دولتی استفاده ومرا نه تنها محروم از سفر وحتی پیامک کردن در گروههای مجازی تهمت یزنند وحتی از ویلچر پرت کردن این توانبخشی نه تنها کار درمانی ویژهای ندارد تز بهزیستی است وده سالست بین بنیاد وبهزیستی اختلاف در ملکیت دارند
مسیول توانبخشی باید روانپزشک یا دکتر باشد نه جانباز

در دفتر آمدن برای خالی نبودن عریض8 پروانه دکتری را گذاشته اند که درطول سال یکبار من او را ندیدم والان هم که یک ونیم ساله برایم شرط وشروط گذاشتنذ
توانبخشی نباید فرمالیته ونمایشی وبیلان کار بنیاد باشد نظارت چدی میخواهد
توانبخشی کاشان با چه بودچه ای اداره میشه چکار فرهنگی یا توانبخشی انجام میده چرا چانباز نخاعی را برای راه دادن شرط وشروط میگذارن چرا اختلاف با ملک بهزیستی را نمیتوانند بعد ده سال حل کنند اااااسایشگاه برا نخاعییه چرا سفره برا دیگران گسترده چرا نظارتی نیست به چه مچوز یا حکم دادگاه از پذیرش نخاعی انتناع میکنند فردای قیامت باید چواب بگیریم یا در عدالت که خونبهای شهداست نقد وانتقاد نباید باعث تهمت وافترا در فضای مجازی شده وروح چانباز مکدر بشه برا اینکه بازنشسته ای بر جانباز حاکم باشد
آیا هیئت مدیره و یا مدیر عامل انجمن ضایعات نخاعی که از خود جانبازان نخاعی هستن آیا انتقاداتی که جانبازان دارند و عنوان میکنند پیگیری می کنند یا نه؟آیا مسئولین بنیاد این مطالب را می خوانند یا نه؟آیا کسی هست جواب بدهد؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi