شناسه خبر : 72324
چهارشنبه 16 بهمن 1398 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تجمع دانشجویی مردمی در مخالفت با طرح «معامله قرن»

دانشجویان و مردم در مخالفت با طرح معامله قرن در میدان فلسطین تجمع و در بیانیه پایانی خود تاکید کردند که این طرح ننگین محکوم به شکست است و فلسطین به صاحبان آن بازخواهد گشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان و مردم دیروز در مخالفت با طرح آمریکایی- صهیونیستی معامله قرن در میدان فلسطین تجمع کردند. تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»،  «مرگ بر اسرائیل»  و... سیاست‌های خصمانه آمریکا و اسرائیل علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کردند.
تجمع‌کنندگان دست‌نوشته‌هایی با خود همراه دارند که روی آن شعارهایی همچون « با اتحاد ملت فلسطین،  آزاد گردد قبله مسلمین»، «خیانت منطقه زیر سر آمریکاست؛ کشتار و قتل و غارت هویت آمریکاست»، «الموت لاسرائیل»، «قدس رها می‌شود از چنگتان»، «شهیدان را قدس ؛ حاج قاسم و ابومهدی» و ... نوشته شده است.
در دستان برخی از دانشجویان و مردم هم دست‌نوشته‌هایی با زبان عربی، انگلیسی و عبری وجود دارد.
برخی از دانشجویان حاضر در تجمع از کشورهای فلسطین، یمن، سوریه، عراق، افغانستان و ... هستند.
علیرضا کمیلی دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده در این مراسم طی سخنانی گفت: مقاومت اسلامی سال‌ها در ماجرای موضوع معامله قرن مقاومت کرده است.
وی افزود: یک جریان پشت سر این موضوع است و چندین سال است که این ماجرا را پیگیری می کنند. می خواهند توازن قوا در منطقه ما به هم بخورد و برای همین رژیم صهیونیستی را تشکیل دادند تا در منطقه کشوری به استقلال نرسد.
در این تجمع پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی توسط دانشجویان به آتش کشیده شد.
در پایان این تجمع بیانیه‌ای قرائت شد. در ابتدای این بیانیه آمده است: «ما دانشجویان جهان اسلام به همراه مردم انقلابی و آزادی‌خواه کشورمان اینجا جمع شده‌ایم تا هم صدا با آزادی‌خواهان جهان، آرمانِ قدسِ آزاد را فریاد کنیم. در پی طرح شومِ موسوم به معامله قرن، که به حول و قوه الهی برای آمریکا تبدیل به شکست قرن و برای اسرائیل به منجلاب قرن و برای دولت‌های خائن به آرمان فلسطین و به ننگ قرن تبدیل خواهد شد، احساسات مردم مسلمان و آزادی‌خواهان جهان جریحه‌دار شده است. دادن تمامی اراضی به اشغالگران صهیونیستی، به رسمیت نشناختن کشور فلسطین و مشخص نکردن مرزهای آن و قرار دادن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالی و حتی جلوگیری از بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن اصلی‌شان، برخی از مفاد این ننگ‌نامه است.»
این بیانیه در ادامه می افزاید: «اکنون بیش از هر زمانی ملت‌های اسلامی و گروه‌های فلسطینی نیاز به وحدت دارند. دشمن در کمین کوچک‌ترین فرصتی  برای به جان هم انداختن مسلمانان است تا مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند. در شرایط کنونی هر ندایی که صدای تفرقه باشد، خیانت است. مردم و دولت‌های اسلامی باید یک صدا این طرح آمریکایی-صهیونیستی استکباری را با تمام قوا رد کنند و به اجماعی برای ابطال این نقشه شیطانی برسند که همانا بازگشت به راه و فکر مقاومت است.»
دانشجویان در بیانیه خود آورده‌اند: «ما دانشجویان جهان اسلام به همراه آحاد مردم ایران و تمام آزادی‌خواهان جهان، برای اعلام همبستگی خود و محکومیت این معامله ننگین، رو به روی سازمان ملل اعتراض نکرده‌ایم؛ چرا که اساساً از این سازمان برای برداشتن قدم مؤثر قطع امید کرده‌ایم. رو به روی سفارت‌های دولت‌های عربی که با عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل و همراهی با دیکته قرن ترامپ، راه را برای استکبار جهانی باز می‌کنند، هم اعتراض نکرده‌ایم چرا که آن دولت‌ها را کاسه لیسان آمریکا و اسرائیل می‌دانیم که به وقت خود، هم ما فریاد خواهیم زد و هم ملت‌هایشان آن‌ها را متوجه اشتباه‌شان خواهند کرد. بلکه اعتراض ما در قلب فلسطین است! که بگوییم در این مبارزه تاریخی هر کسی که علقه‌ای به فلسطین دارد، هم‌رزم ماست».
این بیانیه در پایان تاکید می کند: «اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم ما هدف نهایی خود را آزادی فلسطین می‌دانیم، که نشان دهیم اگر می‌توانستیم نه در میدان فلسطین که در کشور فلسطین در غزّه و کرانه باختری گرد هم می‌آمدیم تا همدوش خواهران و برادران فلسطینی خود در این مبارزه سهیم شویم . قطعاً آن روز دور نیست که برای آزادی قدس گرد هم خواهیم آمد و در پایان جشن نهایی خود را در فلسطین با نابودی رژیم صهیونیستی به پا خواهیم کرد.»

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi