شناسه خبر : 72331
چهارشنبه 16 بهمن 1398 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دشمن وحدت مردم را نشانه گرفته

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آیین نخستین کنگره سرداران و دو هزار شهید منطقه ۱۵ گفت: حفظ وحدت مردم همان چیزی است که دشمن آن را نشانه گرفته است و مردم به هر بهانه‌ای وحدت خود را نشان داده‌اند که آخرین ظهور آن در شهادت حاج قاسم سلیمانی بود.

 نخستین کنگره سرداران و دو هزار شهید منطقه ۱۵ همزمان با ایام دهه فجر، با حضور سردار احمد وحیدی رییس کمیسیون سیاسی دفاعی، امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری و جمعی از مقامات و مسئولان منطقه ۱۵، سه‌شنبه ۱۵ بهمن در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی ضمن خیرمقدم و تشکر از همه مسئولانی که در برپایی این مراسم کمک کرده‌اند، گفت: امسال چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم. روزی تصور نمی‌کردیم که سرزمینی و جهانی بدون آمریکا داشته باشیم. امروز در حالی این پیروزی را جشن می‌گیریم که نه تنها آمریکا را در کشورمان نداریم که به فضل خدا به زودی شاهد بار بستن و رفتن آمریکا از خاورمیانه نیز خواهیم بود و همچنین به زودی شاهد محو اسرائیل این غده سرطانی از تمام سرزمین‌های اسلامی به‌ویژه فلسطین عزیز خواهیم بود و این پیروزی‌های مقتدرانه‌ای که امروز داریم همه این‌ها به واسطه انقلاب بزرگ و شکوهمند اسلامی ایران است.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود خطاب به مردم می‌فرمایند: عزت، اقتدار و استقلال خود را حفظ کنید و اسیر طرح‌های پوشالی آمریکا و اسرائیل نشوید که هر روز یکی از این طرح‌ها را روی میز می‌گذارند و می‌خواهند خوف را به دل ما بیاندازند، انقلاب اسلامی را حفظ کنید. وی همچنین رمز بقای انقلاب اسلامی را رمز پیروزی می‌دانند و به دو علت اشاره می‌کنند. یک وحدت مردم و دو انگیزه الهی.

دشمن وحدت مردم را نشانه گرفته است

امرودی در ادامه بیان کرد: حفظ وحدت مردم همان چیزی است که دشمن آن را نشانه گرفته است و به هر بهانه‌ای مردم وحدت خودشان را نشان می‌دهند و آخرین جایگاهی که مردم توانستند ظهور وحدت خودشان را نشان دهند، در شهادت حاج قاسم سلیمانی بود. انگیزه الهی دومین نکته‌ای است که امام (ره) به آن اشاره می‌کند. رمز پیروزی انقلاب همین عکس شهدایی است که شما خانواده‌ها دستتان گرفته‌اید. رمز پیروزی انقلاب ایثار و شهادتی است که وظیفه ماست که با برگزاری این کنگره‌ها آن‌ها را حفظ کنیم. حفظ یاد شهدا یعنی اینکه فراموش نکنیم همه این پیشرفت، همه این وحدت، همه این استقلال، اقتدار و اسلامی که در دنیا هست به برکت آن‌هاست.

دشمن وحدت مردم را نشانه گرفته است

رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: دشمن بداند که این ملت یکپارچه است. همه این‌ها جگر گوشه‌های ما بودند. چه شهدایی که در جبه‌های جنگ به شهادت رسیدند و چه شهدایی که در هواپیما بودند. دشمن نمی‌تواند از وحدت ما سو‌استفاده کند. مقام معظم رهبری می‌فرمایند: وظیفه شماست که فرهنگ ایثار و شهادت را یادآوری کنید. سینه به سینه باید از تواضع، جهاد، انقلابی بودن، سواد و ثبات ایمان شهدا گفته شود.

امرودی در پایان گفت: امام (ره) می‌فرمایند برای حفظ انقلاب دو چیز لازم است. یک وحدت، دو انگیزه الهی. می‌خواهم من علت سوم پیروزی انقلاب را به دو علت دیگر اضافه کنم و آن وجود یک رهبری شجاع، آگاه، فقیه، نترس و اهل برنامه، چون حضرت امام (ره) بود و اگر بناست انقلاب ما باقی بماند و حفظ شود، یقین بدانید رمز آن حفظ ولایت است. به فضل خدا پیروزی چهل ساله دوم انقلاب اسلامی را در مسجدالاقصی و با محو شدن آمریکا از عرصه جهان جشن می‌گیریم.

در ادامه مراسم سردار احمد وحیدی گفت: امروز در محضر دو هزار شهید بزرگوار که حاضر و ناظر جلسه ما هستند و در پیشگاه شما خانواده بزرگ شهدا هستیم، مجلسی که متعلق به دو هزار شهید باشد چه مقام و جایگاهی دارد. در یک چنین مجلسی و در دهه فجر حق این است که اول از امام (ره) بگوییم. می‌گویند انقلاب ما بر سه پایه بود؛ امام، امت و مکتب. امام ما امت ساخت. امت به دست امام ساخته شد. مکتب ما هم آنگاه که در لسان امام به دل‌های پاک جامعه ریخته شد مورد قبول آنچنان که در اسلام ناب می‌شناسیم، قرار گرفت.

دشمن وحدت مردم را نشانه گرفته است

وی افزود: پس اگر خوب نگاه کنیم، می‌بینم که آن کسی که باعث این انقلاب شد، امام بود. امامی که این امت را ساخت و امامی که در سیر زمان مکتب اهل بیت را و آموزه‌های بزرگ آن را قطره قطره در دل و جان مردم تزریق کرد و مردم او را لمس کردند و با او آسمانی شدند. این امام، امام شهید ساز بود. امامی بود که عصر جدیدی را آغاز کرد و ما وارد عصر جدیدی شدیم. عصری که در آن پیوند زمین و آسمان برقرار شد. آنگاه که دشمنان بشر و انسانیت چهارصد سال بر جدایی زمین از آسمان کوشیدند و حقیقا فجر شد. با فجر شب گذشت. با نور گذشت. نور تابید که این شب به سر آمد. آن نور چه بود؟ آن نوری بود که از خون شهیدای ما درخشش گرفت و شهادت واژه‌ای آشنا در قاموس ملت ایران شد. نه تنها در قاموس ملت ایران، بلکه در امت اسلام و حتی فراتر از آن. شهادت و مفهوم شهادت در عمیق‌ترین لایه‌های وجودی انسان و جامعه نفوذ پیدا کرد و آنگاه معلوم شد که خداوند چه آفریده است.

دشمن وحدت مردم را نشانه گرفته است

سردار وحیدی در ادامه بیان کرد: جوهره انسانی انسان‌ها آنگاه که مفهوم شهادت بروز عینی پیدا می‌کند شناخته می‌شود. اگر شهادت سید سالار شهیدان در اوج کمال خود در عاشورا اتفاق افتاد، آن نشان داد که این انسان تا به کجا می‌تواند پر بکشد و تا به کجا حرکت کند. پس شهادت مفهومی شد برای شناخت انسان، جوهره و حقیقت انسان. پس انسان اوج گرفت، بالا رفت، شهید شد و شاهد گشت و جامعه از برکت او به پا خواست. این شهدای ما مسئولیت بزرگ این راه را بر دوش گرفتند. راهی که مربوط به همه انبیا و اولیا بود؛ بنابراین شهدا مهم‌ترین عوامل حیات شدند. شهدا مظهر حرکت، حیات و تکامل شدند.

دشمن وحدت مردم را نشانه گرفته است

در این مراسم همچنین از کتاب «بی تو پریشانم» شرحی بر داستان زندگی شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام محمد پورهنگ که توسط همسر این شهید نوشته شده است، رونمایی شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi