شناسه خبر : 72343
چهارشنبه 16 بهمن 1398 , 17:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راز تأمین سلاح انصارالله از زبان سفیر یمن

سفیر یمن در اولین مصاحبه خود با یک رسانه فارسی زبان، از پشت پرده تامین سلاح‌های انصارالله پرده برداشت و گفت یکی از مهم‌ترین منابع تامین این سلاح‌ها، غنائمی است که از نیروهای ائتلاف سعودی به دست می‌آورند. «ابراهیم الدیلمی» در توصیف شجاعت مبارزان یمنی هم به این جمله اکتفا کرد که:«ذوالفقار علی را ما یمنی‌ها ساختیم.»

ارتش و نیروهای مردمی یمن هفته گذشته موفق شدند طی سه روز با انجام عملیات «البنیان المرصوص» در شرق صنعا 1500مزدور سعودی را به هلاکت برسانند! این عملیات بسیار مهم و راهبردی بود و امنیت صنعا را به طور کامل تامین کرد. در این شرایط مهمان سفیر یمن در ایران شدیم. «ابراهیم الدیلمی» که مرداد ماه گذشته به عنوان اولین سفیر یمن(پس از انقلاب 2014)در ایران انتخاب شده بود به گرمی به سؤالات کیهان پاسخ داد. مصاحبه سفیر یمن با روزنامه کیهان به عنوان نخستین مصاحبه وی با یک رسانه فارسی‌زبان به شمار می‌رود.
محور اصلی سخنان «الدیلمی» این بود که جنگ یمن اساسا یک جنگ آمریکایی- صهیونیستی است و عربستان، تنها، مجری برنامه‌های آمریکا به شمار می‌رود. وی تاکید کرد مردم یمن هرچند در 59 ماه گذشته تحت محاصره شدید قرار داشته‌اند اما به لطف پیروزی‌های انقلابیون در میدان‌های نبرد از روحیه مساعدی برخوردارند.
سفیر یمن در واکنش به اتهاماتی که از سوی برخی کشورها به انصارالله مبنی بر دریافت سلاح از ایران‌زده می‌شود هم گفت که یمنی‌ها همواره در طول تاریخ سازنده سلاح بودند و شمشیر حضرت علی(ع) معروف به ذوالفقار، هدیه مردم یمن به پیامبر اکرم(ص) بوده است. وی حتی تاکید کرد در تاریخ معاصر نیز مردم یمن از 120 سال پیش توپ‌های جنگی می‌ساختند. به گفته «الدیلمی»، سلاح‌هایی که انقلابیون یمن در اختیار دارند در درجه اول مربوط به دوران قبل از انقلاب 2014 است. علاوه‌بر این مردم یمن در سایه تحریم‌ها دست به کار شده و دست به اختراعات و اکتشافات نظامی زده‌اند. همچنین دیلمی تاکید کرد بخش اعظم سلاح‌هایشان توسط عربستان تامین می‌شود به این معنا که پس از هر پیروزی ارتش یمن، سلاح‌های مدرن زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی به غنیمت گرفته می‌شود. سفیر یمن این را هم گفت که با توجه به حملات ائتلاف سعودی، مردم یمن از هر راهی که بتوانند سلاح تامین می‌کنند تا بتوانند در برابر متجاوزان مقابله کنند. آنها مرد جنگند و اگر لازم شود، با دندان
می‌جنگند.
بخش دیگر سخنان الدیلمی مربوط به شهادت سردار سلیمانی و معامله قرن بود. وی در مورد معامله قرن اعلام کرد این طرح، محکوم به شکست است و دونالد ترامپ سیاستمداری خبیث است و در واقع وی نماد و چهره واقعی آمریکا به شمار می‌رود. الدیلمی در پایان از سردار سلیمانی به عنوان «شهید اسلام» یاد کرد و مبارزه وی در منطقه را نه تنها علیه تروریسم بلکه علیه پروژه‌های آمریکا دانست. متن کامل این مصاحبه و خواندنی مفصل به زودی منتشر خواهد شد.

به  نقل از کیهان

اینستاگرام
سلام ، میدانیم شیعیان اعتقاد دارند در سوره حدید که فولاد از آسمان نازل شد منظور همان ذوالفقار است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi