شناسه خبر : 72349
پنجشنبه 17 بهمن 1398 , 13:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از لاف «هرچه تهران بگوید» تا «رفتار دون شأن» سفیر سوئیس


داروهایی که سفیر سوئیس برای آن تبلیغات کرد با پول ملت ایران خریداری شده و به لطف آمریکایی‌ها.
روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد، زمانی نه‌چندان دور از قول موگرینی (مسئول وقت سیاست خارجه اتحادیه اروپا) به دروغ درباره برجام تیتر زده بود «هرچه ایران بگوید». این روزنامه اما اخیرا با اشاره به رفتار تبلیغاتی و زننده سفیر سوئیس در نمایش چند بسته داروی وارداتی به ایران نوشت: چندی پیش سفارت سوئیس در تهران از اجرایی شدن سازوکار مالی برای ارسال اقلام به اصطلاح انسان‌دوستانه به ایران خبر داده و اعلام کرده بود که یک پرداخت اولیه از طریق این سازوکار مالی به صورت آزمایشی انجام شده و مورد تأیید قرار گرفته است.
اما روز یکشنبه رکوس لایتنر در نشستی خبری در محل سفارت سوئیس در تهران دست به نمایشی درباره کانال مالی مشترک میان ایران و سوئیس برای مبادله کالاهای بشردوستانه زد. آفتاب یزد از قول قاسم محبعلی که از حامیان برجام بوده نوشت: کار سفیر سوئیس مثل این بود که گویا در کشور ما سیل یا زلزله‌ای رخ داده و مردم ما نیاز به کمک‌های خیریه دارند. سفیر سوئیس آن را کمک‌های بلاعوض نشان داده است. این در حالی است که این داروها توسط ایران خریداری شده اما چون امکان تبادلات مالی وجود ندارد از مسیر سوئیس به کشورمان منتقل شده است. بدیهی است اقدام سوئیس باعث تأسف است.
این موضوع یک کار تبلیغاتی بود نه گشایش در تحریم‌ها. به‌ویژه اینکه اساسا موضوع دارو و مواد غذایی جدای از تحریم‌هاست.
آفتاب یزد در پایان تصریح کرده که رفتار سوئیسی‌ها، دون شأن ایران است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi