شناسه خبر : 72364
جمعه 18 بهمن 1398 , 14:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گشایش نمایشگاه عکس ۲ جانباز ایرانی در لبنان/عکس

نمایشگاه عکس ۲ جانباز ایرانی در لبنان گشایش یافت

نمایشگاه عکس ۲ جانباز ایرانی با عنوان «اراده ی زندگی» چهارشنبه شب با حضور مقام ها و هنرمندان لبنانی در مرکز اجتماعی شهرداری غُبیری در بیروت گشایش یافته است.

در این مراسم که مشاور و نماینده «عباس مرتضی» وزیر فرهنگ و شماری از جانبازان، شخصیت های فرهنگی، هنری و فرهیختگان لبنان و سفیر و رایزن فرهنگی ایران در این کشور حضور داشتند ۶۰ تابلو عکس از رجبعلی قهرمانی و داوود عامری ۲ جانباز جنگ تحمیلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

عکس های قهرمانی دربرگیرنده ی آثار تاریخی، باستانی، گردشگری، هنری و صنایع دستی ۳۱ استان ایران و عکس های عامری شامل مفاهیم انتظار، صبر، جنگ، مقاومت، شور و نشاط، کوشش و مجاهدت برای رسیدن به اهداف است.

«محمد دکروب» رییس بنیاد جانبازان لبنان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: زخم های شما جانبازان و دوربین هایتان پیام امام حسین (ع) در عاشورا را به ما منتقل کرد. شما اراده زندگی هستید و  با هنر خود زیبایی های خلقت خداوند را نمایان می کنید.

وی افزود: تصویر برداری شما غیر از این که یک هنر زیبا و جدید است، یک وسیله برای مستند کردن بخشی از تاریخ معاصر است.

  «عباس خامه یار» رایزن فرهنگی ایران هم در این مراسم گفت: زندگی بدون اراده امکان پذیر نیست و بنیاد جانبازان لبنان با برپایی نمایشگاه عکس، اراده رزمندگان ایران برای حفظ تمامیت سرزمینی کشورمان را در جنگ تحمیلی به ما یاد آوری کرد.

وی اضافه کرد: تلاش و اراده جانبازان شاید بیش از تلاش کسانی است که بدن آن ها کامل است. ما می توانیم در عکس های جانبازان انگیزه ی اصلی آنان که دفاع از میهن بود، حس کنیم.

این نمایشگاه به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به همت بنیاد جانبازان لبنان و همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بیروت برپا شده است.

نمایشگاه عکس  عامری و قهرمانی در بیروت روزهای پنجشنبه و جمعه برای بازدیدکنندگان لبنانی دایر خواهد بود.

داوود عامری متولد ۱۳۴۲ خورشیدی در شهر گرگان است که در عملیات کربلای ۵، پای راست خود را از دست داد. او تاکنون جوایز مختلفی را در داخل ایران و در سطح جهانی کسب کرده و عضو هیئت داوران بسیاری از مسابقات بین المللی در ایران، قرقیزستان و تاجیکستان بوده است.

عامری علاوه بر ایران تاکنون در الجزایر، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، آلمان و سوییس نمایشگاه عکس های خود را برپا کرده است.

رجبعلی قهرمانی متولد سال ۱۳۳۹ خورشیدی در شهر قزوین که در جنگ مجروح  شد چهل سال تجربه تصویربرداری دارد و موضوع فعالیت های تصویری اش، اجتماعی، ارزش های ملی، طبیعت و جنگ بوده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته تصویربرداری و عضو اتحادیه عکاسان جنگ تحمیلی، اتحادیه عکاسان ایران و اتحادیه هنرمندان است.

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi