شناسه خبر : 72393
شنبه 19 بهمن 1398 , 16:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از آیین میهمانی لاله ها در سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران

آیین میهمانی لاله ها برگزار شد

در ششمین روز از دهه فجرانقلاب اسلامی، آیین بزرگداشت میهمانی لاله ها درگلزارشهدای بهشت زهرا(س)ی تهران برگزارشد.

فاش نیوز - در ششمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین بزرگداشت میهمانی لاله ها در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)ی تهران برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار فاش نیوز،در این مراسم که با حضور دکتر سعید خال ریاست سازمان بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام خمینی (ره)، حجت الاسلام میثم امرودی معاون فرهنگی هنری شهرداری تهران، حمید صمیمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، میرمرادی معاون توسعه و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر معاونین این وزارتخانه و با حضور خانواده معظم شهدا، ایثارگران و دیگر اقشار جامعه باشکوه هرچه تمام تر در سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

  "سعید خال" ضمن خیرمقدم به حاضرین در مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم اظهار داشت: بهشت زهرا مدفن 30 هزار شهید گلگون کفن، 4000 شهید گمنام، 220 شهید مدافع حرم و 45 شهید گمنام مدافع حرم و از مقدس ترین نقاط نورانی این کره خاکی است که مردم ایران دل در گرو آن دارند.

رییس حرم مطهر امام خمینی سپس اضافه کرد: امروز بهشت زهرا (س) از چند منظر حایز اهمیت است که یکی آن است که قرارگاه تاکتیکی و فرماندهی انقلاب است که امام (ره) در 12 بهمن ماه سال 57 از این مکان آن را هدایت کردند و امروز به عنوان کعبه آمال ایران و مظهر اقتدار مردم ایران تبدیل گردیده است.

 "خال" با اشاره به خاطره ی روزنامه نگار روسی روشاتودی که به ایران سفر کرده و از گلزار شهدای بهشت زهرا دیدن کرده بود گفت:  وی پس از بازگشت به روسیه برای مخاطبین خود چنین نوشت:  مزار شهیدان ایرانی قوی تر از بمب هسته ای است. تا مادامی که ایران این عزیزان و این عاشقان را دارد نیازی به بمب هسته ای ندارد.

وی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز در چهل و یک سالگی انقلاب گرد هم آمده ایم تا تجدید میثاقی با شهدای انقلاب کنیم. کسانی که رفتند تا ایران و اسلام بماند.

بخش بعدی مراسم میهمانی لاله ها، پیام حجت الاسلام محمدعلی شهیدی ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران بود که توسط دکتر میرمرادی معاونت توسعه و منابع انسانی بنیاد شهید قرائت شد.

 در قسمتی از این پیام آمده است: شهدای انقلاب اسلامی با نثار خون خویش در پاسداشت آرمان ها و ارزش های اسلامی و انقلابی و دفاع از کیان جامعه سرافرازی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زدند. بی تردید ملت های مسلمان تنها با مدد فرهنگ والای ایثار و شهادت می توانند در برابر قدرت های استکباری قد علم نمایند. چنانکه شهدا، آزادگان و جانبازان والا مقام با تآسی از فرهنگ والای ایثار و شهادت زمینه استقلال، عزت و اقتدار ایران را در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس فراهم کردند. "

 سپس حجت الاسلام میثم امرودی معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و آثار خون این شهید والامقام گفت: نجات اسلام، عزت مندی ایران، بیداری جهان و همچنین عزتمندی که خداوند به این شهید داد، از بزرگترین و موثرترین برکات خون حاج قاسم و همرزمانش بود.

معاون فرهنگی و هنری شهرداری تهران همچنین متذکر شد: وجود مقام معظم رهبری که از شجاعت و جسارت برخوردار است، موجب آبرو و اعتبار ملت ایران و شهدا در عرصه جهانی شده است.

بخش دوم برنامه آیین مهمانی لاله ها با حضور مسوولان و خانواده شهدا و ایثارگران برسر مزار شهدای انقلاب صورت گرفت.

 

در کنار مزار شهدا حس آرامش دارم

زهرا فرخی دختر جوانی است که بعید می دانم سن و سال او به زمان انقلاب برسد، اما مشتاقانه جزو اولین نفراتی است که خود را به این مراسم رسانده است. او می گوید: دایی، عمو و همچنین پسرعمه ام جزء شهدای 8سال دفاع مقدس هستند. دایی من در سال 1360 و عمویم درسال 61 به شهادت رسیده اند.

وی علت حضور خود را در این مراسم گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا می داند و می گوید: من و مادرم هرساله در این مراسم شرکت می کنیم و این گونه مراسمات تنها می تواند گوشه ای از خون های ریخته شده شهدا را جبران نماید.

وی معتقد است: ملت ایران مدیون خون شهیدان است زیرا آنان خون پاک خود را در راه وطن نثار کرده اند پس ما هم باید به آرمان های آنها وفادار بمانیم. یک نمونه این وفاداری همین حضور پر رنگ در این گونه مراسمات است.

زیباترین بخش مهمانی لاله ها، حضور خادمان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با پرچم متبرک بارگاه ملکوتی آن حضرت و برافراشتن آن بر مزارشهدای انقلاب و ارج نهادن بر مقام فجرآفرینان دوران انقلاب بود و بالگردهای هوانیروز که با گلباران مزار این شهیدان والا مقام، این روز را برای همه حاضرین در مراسم به یادماندنی ساختند.

 

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
ولی شفیعی جانباز 20درصد شیمیایی و20ماه بسیجی در جبهه و25 سال بسیجی فعال ودارای پرونده‌ی اصحاب وروان که 3سال است چشم براه و انتظار کمیسون عالی درخوزستان هستیم وکارگر شهرداری رامهرمز که دیگر تحمل زورگویی حقخوری بی عدالتی وصلیقه ای و توحین راندارم ما ازرییس دیوان عدالت اداری و دلسوزان انقلاب اسلامی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بازرس بفرستند به شهرداری رامهرمز تاخوتان از نزدیک بی عدالتیها وسلیقه ای عمل کردن ودادن پست های مختلف به افراد بی تجربه وبی کفایت و... مابسجیان بی ترمز وجانباز آن هم توانایی داریم که بی عدالت خواهان را پشیمان کنیم یا مهدی(عج) ادرکنی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi